2 צפייה בגלריה
דרכון ישראלי
דרכון ישראלי
דרכון ישראלי
(צילום: shutterstock)
כ-180 אלף ישראלים חידשו את הדרכון שלהם בחודש מרץ האחרון, אך אם אתם לא בין אותם ישראלים והדרכון שלכם לא בתוקף, גם תור ללשכת רשות אוכלוסין מחר בבוקר לא יעזור לכם לקבל את הדרכון החדש בזמן לפני חופשת הפסח. אך זה לא אומר שלא תוכלו לטוס לחו"ל החג הזה. בפניכם עומדות שתי אפשרויות:
● טיסה עם דרכון זר: לאור הביקוש הרב לתורים עבור חידוש דרכונים, רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה לפני כשבועיים שישראלים המחזיקים בדרכון זר, יורשו לצאת עם דרכונם הזר באופן חד פעמי. הנחיה זו בתוקף עד סוף חודש אוגוסט 2022. במידה שזאת פעם ראשונה שאתם טסים עם הדרכון הזר שלכם, גשו לעמדת רשות האוכלוסין בנתב"ג ותודיעו שתטוסו הפעם עם הדרכון הזר שלכם כי הישראלי לא בתוקף.
● דרכון זמני בנתב"ג: סניף רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג מאפשר קבלת דרכון זמני, למגיעים עם כרטיס טיסה בתאריך של עוד 48 שעות או פחות. קבלת תעודת המעבר הזמנית מתבצעת באופן מיידי, ויש להגיע עם הדרכון הקיים, תעודת זהות, שתי תמונות פספורט באיכות טובה (אם אין ברשותכם תמונות כאלה, תמצאו עמדה לצילום תמונות פספורט ממול הסניף בשדה התעופה), וכמובן עם כרטיס הטיסה. מדובר באפשרות מעט יותר יקרה שתעלה לכם 845 שקל למבוגר ו-435 שקל לילדים עד גיל 18. השירות מתאפשר בנתב"ג בימי ראשון עד חמישי במשך 24 שעות, בשישי או ערבי חג עד השעה 14:00 ובמוצאי שבת החל מהשעה 21:00. טיפ קטן: אם תרשמו באתר האינטרנט של רשות האוכלוסין ותגישו בקשה דיגיטלית, תוכלו לקבל הנחה על מחיר הדרכון הזמני. למילוי הטופס באתר - הקליקו.
מדובר בפתרון מיידי אך לא לטווח הארוך, כך שבכל זאת תצטרכו להגיע לרשות האוכלוסין כדי לחדש את תוקף הדרכון עבור החופשה הבאה שלכם מחוץ לגבולות המדינה.
2 צפייה בגלריה
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
ברי המזל שאוחזים בדרכון בתורים הארוכים של נתב"ג
(צילום: shutterstock)

התור הכי קרוב: 13 באפריל בקצרין

נכון להבוקר, אם תרצו לקבוע תור ללשכת רשות האוכלוסין התור הקרוב ביותר בכל הארץ הוא בקצרין ב-13 באפריל, בבאר שבע התור הקרוב ביותר הוא ב-30 במאי, בעכו ב-1 במאי, באילת ב-25 באפריל, בכפר סבא ב-25 במאי, בעפולה ב-15 במאי, ברהט ב-22 במאי, בסחנין ב-25 באפריל, בירושלים החל מחודש יוני ובתל אביב החל מחודש יולי.
תומר מוסקוביץ, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אמר בשיחה עם ynet כי הם עושים מאמצים כדי להתמודד עם העומסים החריגים בלשכות וקרא לישראלים שתוקף דרכונם פג או יפוג בקרוב, לקבוע תור כבר מעכשיו כדי להצליח לטוס בקיץ: "אנחנו מגייסים הרבה מאוד עובדים ומקווים שלקראת אוגוסט נוכל לתת מענה לכולם, אבל לפסח מי שכבר לא חידש את תוקף הדרכון עד עכשיו, לא נספיק לעזור. אם רוצים לטוס בקיץ, צריך לקבוע תור מעכשיו".
כזכור, שרת הפנים איילת שקד אמרה כבר לפני חודשיים שהבעיה תיפתר תוך שבועות, אך העומסים הכבדים על הלשכות נמשכים ו"התכנית לקיצור התורים" עדיין לא נשאה פרי. לדברי מוסקוביץ, אפליקצית זימון התורים שפיתחו ברשות האוכלוסין תחל לפעול בעוד כמה שבועות ותעשה את ההליך נגיש ופשוט יותר ועד סוף השנה צפויות להיות מפוזרות ברחבי הארץ מכונות אוטומטיות שיחסכו את ההמתנה הארוכה לפקיד בלשכה.