ביום שבת האחרון הודיע משרד הבריאות כי הערים תל-אביב ואילת הפכו מ"ירוקות" ל"צהובות". זאת על אף שרמת התחלואה באילת היא מהנמוכות בארץ. אז מדוע אם כך זה המצב? בגלל פרמטר ברמזור, שעוסק בגידול במספר החולים. מספר הבדיקות הגבוה מאוד ביחס לאוכלוסייה הוא אחד המשפיעים העיקריים על מספר הנדבקים.

"אחוז החיוביים באילת הנמוך ביותר בישראל"

בתוך כך, ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי אמר באולפן ynet שעירו היא "ירוקה" וגם תישאר כך בימים הקרובים: "אנחנו עיר שהייתה ירוקה, תישאר ירוקה וכשתראיינו אותי בעוד יומיים, תגלו שאנחנו עדיין ירוקים". לדברי יצחק הלוי, "הייתה לנו תקלה מקומית לפני יומיים עם קבוצת תושבים מחברה אחת שפעלה בצורה חסרת אחריות".
2 צפייה בגלריה
אילת במבט מהאוויר
אילת במבט מהאוויר
ירוקה אן צהובה? העיר אילת
(צילום: חל״צ - יחידות האיתור והחילוץ הישראליות)
לדבריו זו הייתה תקלה שאיתרו אותה בזמן וטיפלו בה. "ניתחנו אותה, עצרנו את שרשרת ההדבקה ואנחנו גם נדע לפנות בצורה בוטה כלפי החברה. כי אני חושב שהתנהגות חסרת אחריות שכזו סתם גורמת לגדיעת ענף הכלכלה שעליו אנחנו יושבים ואת זה אני לא יכול לאפשר".
עוד אמר ראש עיריית אילת כי "אנחנו נמצאים במצב של בדיקות ותוצאות של חולים מאומתים, בצורה הטובה ביותר במדינת ישראל. מנתונים של משרד הבריאות - שנמצאים אגב בשיא מה-6.12, אנחנו למדים שאחוז החיוביים בעיר אילת הוא הנמוך ביותר במדינת ישראל".
ואכן על פי נתוני משרד הבריאות שהגיעו ביום שבת משבעת הימים שלפני כן - נמצאו בעיר הדרומית 21 נדבקים חדש. נכון לסוף השבוע האחרון יש בה 46 חולי קורונה פעילים. בסך הכול בוצעו לתושבי העיר 10,259 בדיקות קורונה ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 0.2% בלבד, נמוך מאוד לעומת הממוצע הארצי העומד על כ-3%. מספר החולים הפעילים ל-10,000 תושבים גם כן נמוך לעומת יישובים אחרים, והוא עומד על שמונה מתוך 10,000.
2 צפייה בגלריה
אילת נפתחת כאי תיירותי ירוק
אילת נפתחת כאי תיירותי ירוק
"נמשיך להיות 'ירוקים'", ראש עיריית אילת
(צילום: מאיר אוחיון)
ראש העיר אילת ניצל את הבמה באולפן ynet ופנה אל אותם אנשים שמתכננים להתארח באילת בקרוב ואמר: "היו רגועים. אנחנו מקיימים את אחוז הבדיקות הגבוה ביותר במדינת ישראל, ביחס לגודלנו". עוד הוסיף יצחק הלוי כי "קרוב ל-25% מתושבי העיר כבר נבדקו, והמגמה הולכת וצוברת תאוצה כי אנשים מבינים שזו הדרך לשמור על איתנות בריאותית. ברגע שיש מכה קלה בכנף, מטפלים בה נכון חותכים את זה אפידמיולוגית ונוזפים באותם אנשים שמתנהגים בחוסר אחריות. לכן אם תראיינו אותי בעוד יומיים אני אומר באופן ברור - העיר אילת תהיה טבולה בצבע הירוק".
שרת התיירות אורית פרקש-הכהן, שהתראיינה אתמול (א') בנושא זה לאולפן ynet אמרה: "אנחנו בודקים את הנתונים באילת, חלק מהפעמים שבהן נתוני התחלואה באילת הצטיירו כאילו הם עולים נבעו מהעובדה שכמות הבדיקות שם עלתה למעל 10,000 בדיקות. כשרת התיירות אני חייבת לומר שהמתווה של 'איים ירוקים' עובד בצורה פנטסטית. אם יתברר שהעיר תהפוך לאדומה, נצטרך לחזור לקבינט הקורונה ולקבל החלטות. ביקרתי באילת ביום חמישי, ואני חייבת להגיד שהשמירה על ההנחיות היא קפדנית".
עוד סיפרה פרקש-הכהן בריאיון לאולפן ynet כי היא בעצמה הזמינה נופש בעיר אילת "אני מקווה שאוכל לנסוע".