ענקית הלואו-קוסט האירית ריינאייר תשוב להפעיל טיסות לישראל וממנה החל מ-2 ביוני. כך אישרו ברשות שדות התעופה. החברה תפעל מטרמינל 1 ותפעיל 20 טיסות בשבוע ליעדים הבאים: ברגמו, מלטה, ברלין, בארי, בודפשט ופאפוס. חזרת החברה צפויה להגביר את התחרות ולהביא לירידת מחירים ביעדים אליה תטוס.
1 צפייה בגלריה
מטוסים של ריינאייר בנמל התעופה בדבלין
מטוסים של ריינאייר בנמל התעופה בדבלין
מטוסים של ריינאייר
(צילום: Peter Krocka / Shutterstock.com)
בחודש פברואר ריינאייר ביטלה במפתיע את טיסותיה לישראל, פחות משבועיים לאחר ששבה לטוס לנתב"ג. ריינאייר הסבירה אז את החלטתה בכך שטרמינל 1 עדיין סגור. הדבר היה משמעותי משום שהאגרה בטרמינל לטיסות הלואו-קוסט וטיסות הפנים עומדת על 11 דולר לנוסע לעומת 27 דולר לנוסע בטרמינל 3.
בחודש שעבר הודיע משרד התחבורה כי טרמינל 1 ייפתח מחדש ב-1 ביוני, ובכך למעשה סלל את הדרך לחזרתה של ריינאייר.
בהודעה שפרסם אז משרד התחבורה נכתב כי לאור הצפי לגידול משמעותי בהיקף הפעילות של נתב"ג בקיץ וחזרתן של חברות תעופה בינלאומיות נוספות לפעילות בישראל - טרמינל 1 יחזור לפעילות באחד ביוני.
"על פי נתוני רשות שדות התעופה", נכתב בהודעה, "בחודשים האחרונים חלה עלייה מתמדת בהיקף הנוסעים לחו"ל וכן נרשמת חזרה משמעותית לנתב"ג של חברות תעופה בינלאומיות זרות. על פי הנתונים, במהלך חודשי הקיץ צפויות לפעול בנתב"ג למעלה מ-60 חברות תעופה בינלאומיות שיטוסו ליתור מ-100 יעדים. מספר הנוסעים היומי בחודשי הקיץ צפוי לעמוד על כ-70 אלף נוסעים, זאת לעומת כ-35 אלף נוסעים כיום".