החלטת ענקית הלואו-קוסט ריינאייר להפסיק לטוס לישראל תוביל לעלייה במחירי הטיסות – כך סבורים גורמים בכירים בענף התעופה והתיירות ששוחחו היום (ג') עם ynet.
2 צפייה בגלריה
מטוסים של ריינאייר בנמל התעופה בדבלין
מטוסים של ריינאייר בנמל התעופה בדבלין
מטוסים של ריינאייר בנמל התעופה בדבלין
(צילום: Peter Krocka / Shutterstock.com)
ריינאייר, שכמו מרבית חברות התעופה בעולם הפסיקה לטוס לישראל לאחר פרוץ המלחמה, חידשה את פעילותה בישראל ב-1 בפברואר והפעילה לוח טיסות מצומצם שכלל קווים לממינגן, קרלסרוהה / באדן-באדן (גרמניה), מרסיי, מילאנו ווינה. במהלך היממה האחרונה שלחה החברה הודעות ללקוחות ישראלים והודיעה להם כי טיסתם בוטלה.
לאחר פניות מ-ynet ומכלי תקשורת נוספים חברת התעופה אישרה במהלך היום כי "למרבה הצער ריינאייר ביטלה את לוח הטיסות המצומצם שלה לתל אביב וממנה החל מ-27 בפברואר, זאת מפני שטרמינל הלואו-קוסט בנתב"ג, טרמינל 1, לא נגיש יותר לחברות לואו-קוסט. ריינאייר פעלה בעבר בטרמינל 1 שטרם נפתח מחדש. ריינאייר נשארה מחויבת לתל אביב ומצפה לחדש את פעילתה כשטרמינל הלואו-קוסט 1 ייפתח מחדש".
ברשות שדות התעופה התייחסו לטענת ריינאייר ומסרו כי כאשר הכריזה על חזרתה לישראל ידעה שטרמינל 1 אינו פעיל. בהודעה שפרסמה הרשות נכתב: "מפרוץ המלחמה, ועל רקע הירידה החדה בהיקפי הפעילות בנתב"ג וצרכי הביטחון, טרמינל 1 נסגר. כל הטיסות הבינלאומיות והפנים ארציות לאילת עברו לטרמינל 3. בהיקף הנוסעים הנוכחי אין הצדקה כלכלית להפעלת שני טרמינלים. טרמינל 1 יחזור לפעילות בהתאם לגידול בהיקף הנוסעים. טיסות היוצאות מטרמינל 3 מחויבות במסי נמל בהתאם. כל חברות התעופה, ובכלל זה רינאייר, היו מודעות לכך טרם חזרת פעילותן".

"השפעה ישירה על תמחור המושבים של שאר החברות"

יניב לניס, מייסד אתר "טיסות סודיות" אמר הבוקר בשיחה עם ynet: "לאחר שבועות של אופטימיות וחזרה של חברות תעופה לישראל אנו המומים מההחלטה של ריינאייר לבטל טיסות בקווים שכבר חודשו וחזרו לארץ, וזאת ללא שום הידרדרות במצב הביטחוני. כל חברת תעופה שמבטלת טיסות מצמצמת את ההיצע בעשרות אלפי מושבים. יש לזה השפעה ישירה על תמחור המושבים של חברות התעופה שכן טסות, ולכן בחודשים הקרובים ובפסח בפרט צפויה עליית מחירים ליעדי אירופה".
אסף דניאל, מנכ"ל הדקה ה-90 שמוכרת טיסות של כל חברות התעופה שפעילות בנתב"ג, אמר גם הוא כי יציאה של ריינאייר מנתב"ג משפיעה על מחירי הטיסות. "אנחנו בימים עם ביקושים רבים לטיסות בטווח הזמן המיידי, כל שינוי במצב של חברות התעופה שטסות מנתב"ג מוביל לצמצום מושבים ומכאן גם לעלייה במחירי הטיסות".
"היצע הטיסות שוב מצטמצם לעומת הביקושים שגדלים במתינות אך בעקביות, והמשמעות הישירה היא שאנו צופים עלייה במחירים בטווח הקצר והבינוני"
2 צפייה בגלריה
הודעת הביטול שעו"ד אהוד פאי קיבל מריינאייר
הודעת הביטול שעו"ד אהוד פאי קיבל מריינאייר
הודעת הביטול שריינאייר שלחה ללקוחותיה בישראל
"ככל שנתקרב לפסח מחירי הטיסות ימשיכו לטפס, וכך גם מחירי הטיסות לקיץ"
שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל אשת טורס, הסבירה כי "ההחלטה של ריינאייר היא חלק מאי ודאות שמשפיע לרעה על ענף התעופה והתיירות בישראל. היצע הטיסות שוב מצטמצם לעומת הביקושים שגדלים במתינות אך בעקביות, והמשמעות הישירה היא שאנו צופים עלייה במחירים בטווח הקצר והבינוני. עם זאת, חברות התעופה עובדות בתכנון של חודשים קדימה ואם לא נראה את המגמה משתנה בקרוב, אז גם בקיץ המחירים עלולים לעלות. לכן, למי שמתלבט – כרגע כדאי להזמין דווקא בחברות הישראליות ובחברות התעופה הזרות הסדירות ולוודא שתנאי הביטול של הכרטיסים או החבילות גמישים".
ניר מזור, סמנכ"ל קשרי תעופה, אמר כי "ביטולי הטיסות של ריינאייר והעובדה שחלק מהחברות הזרות לא צפויות לחזור בזמן הקרוב מצמצמת את היצע הטיסות אל מול הביקושים. הדבר יגרום לעלייה במחירי הטיסות בדגש על תאריכי הביקוש כמו פסח ויולי אוגוסט. ככל שנתקרב לפסח מחירי הטיסות ימשיכו לטפס, וכך גם מחירי הטיסות לקיץ, כך שאין ספק שרצוי מאוד לתכנן מראש ולבצע כבר עכשיו את ההזמנות".