חברת אל על נאלצה בימים האחרונים לבצע פעם נוספת שינויים בנתיב הטיסה לבנגקוק. בסוף החודש הקודם, נזכיר, הפסיקה אל על לטוס מעל לסעודיה ולעומאן במסלול המקוצר לתאילנד שארך כ-7.5 שעות ושבה לטוס במסלול הישן שהטיסה בו אורכת כ-10.5 שעות.
נוסעים שהזמינו לאחרונה כרטיסים לתאילנד קיבלו הודעה כי הטיסה תימשך 11.5 שעות, כלומר תוספת של עוד שעה לטיסה. "בעקבות המצב הביטחוני", נכתב בהודעה, "אל על פועלת בתיאום עם גורמי הביטחון המוסמכים ורשות התעופה האזרחית, ומבצעת שינויים והתאמות בנתיבי הטיסה".
2 צפייה בגלריה
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג
מטוסי אל על בנתב"ג
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
גורמים בכירים באל על אמרו בשיחה עם ynet כי המסלול אכן שוב שונה לאחרונה במטרה לשמור על בטיחות הנוסעים במציאות הנוכחית. עוד נמסר כי אל על תשוב למסלול הקצר יותר ברגע שיתאפשר.
אל על נמצאת במהלך המלחמה בקשר הדוק עם משרד החוץ והמל"ל ופועלת בתיאום איתם. חברת התעופה הישראלית הגדולה ביותר מנווטת את צי המטוסים שלה בהתאם לאילוצים של כלל גזרות המלחמה.
דוגמה להרחבת האיומים ניתן היה לראות גם אמש כאשר מערכת החץ הישראלית ביצעה יירוט נוסף במרחב ים סוף של טיל מתימן ששוגר לעבר אילת. יחיא סריע, הדובר של החות'ים בתימן, לקח אחריות על הירי, ואמר כי "הכוחות החות'ים מודיעים ששיגרו מטח של טילים בליסטיים לעבר מטרות שונות בישראל", וטען: "פגענו באתרים רגישים באילת 24 שעות בלבד אחרי מבצע צבאי אחר שביצענו עם כטב"מים לעבר אותן המטרות".
2 צפייה בגלריה
הנתיב הארוך מישראל לתאילנד
הנתיב הארוך מישראל לתאילנד
מסביב לתימן ומעל לים הערבי - דוגמה לטיסה בנתיב הנתיב הארוך לתאילנד באחת מטיסות אל על שבוצעו בתחילת 2023
(Flightradar24)
לאחר שכמעט כל חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל, הפכה אל על, יחד עם ישראייר וארקיע, לאופציה הכמעט בלעדית לטיסות מנתב"ג לשלל יעדים בחו"ל. החברה טסה ליעדים הבאים: וינה, דובאי, ונציה, מילאנו, נאפולי, רומא, בוסטון, לוס אנג'לס, מיאמי, ניו יורק, סופיה, לונדון, טביליסי, ברלין, מינכן, פרנקפורט, יוהנסבורג, אמסטרדם, בודפשט, אתונה, ברצלונה, מדריד, ליסבון, פורטו, פראג, פריז, לרנקה, זאגרב, בוקרשט, מוסקבה, ציריך ובנגקוק.
התנועה בנתב"ג דלילה מאוד בימים אלו. היום (ד') יעברו בנתב"ג כ-13,700 נוסעים ב-96 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות.