את החזרה לנורמליות עם דעיכת גל האומיקרון אפשר לראות בימים אלה בהתנפלות הציבור על חופשות לחו"ל. סוכנויות הנסיעות מדווחות על עלייה של מאות אחוזים בהזמנות טיולים לחו"ל עם דגש על חופשות משפחתיות.
איסתא, אחת הסוכנויות הגדולות בישראל, מדווחת כי המחירים יעלו בקרוב לאור הביקושים. טלי נוי, סמנכ"לית השיווק של איסתא, אמרה ל-ynet: "כבר עכשיו יש עלייה של 10% לעומת הקורונה ואנחנו צופים עלייה של עוד 20% ככל שנתקרב לפסח ובהמשך - חזרה למחירי 2019 טרום-הקרונה".
אחד השינויים עם סיום ההגבלות והשיבה של הישראלים לחופשות בחו"ל הוא החזרה לסוכני הנסיעות. אולי מדובר בלקח של ישראלים רבים שהזמינו כרטיסים דרך האינטנרט או סוכנויות אינטרנטיות שנעלמו בקורונה או פשוט ביטלו טיסות ולא ניתן היה להשיגם. לדברי נוי, בגלל השינויים התכופים בתקנות, הנוסעים רוצים כעת להתייעץ ומעדיפים סוכן גם ככתובת, אם יתגלו בעיות בחו"ל.
מבדיקת ynet, אתרי החופשות המרכזיים לפסח הם: יוון, ספרד, איטליה, גאורגיה, דובאי, וניו־יורק. זאת לצד התחלת הזמנות לשיט שהושבתו כליל בשנתיים האחרנות.
אם לפני חודש מחירי הטיסות היו בשפל, ואפשר היה למצוא כרטיסי טיסה בעשרות שקלים בודדים וחדרי מלון בהנחות גדולות, כעת המגמה משתנה. הבשורה הטובה היא שהמחירים טרם הגיעו לנתוני 2019.
2 צפייה בגלריה
הטיסות מתייקרות
הטיסות מתייקרות
הטיסות מתייקרות
(צילום ועיבוד: shutterstock)

זיו רוזן, מנכ"ל סוכנות גוליבר, אמר ל-ynet: "כבר שנתיים לא ראינו הזמנות מעבר לחודש הקרוב, והנה אנחנו מתחילים לראותן גם חודשיים קדימה, לחג הפסח. מספר ההזמנות לפסח בשבועיים הראשונים של פברואר 2022 כבר הגיע ל-38% מאותה תקופה ב-2019, שזה נתון יפה. יוון מככבת בהזמנות לחג. וכל זה כמובן אם המצב הגיאופוליטי לא יחמיר".
אופיר דנאי, בעלים ומנכ"ל חברת השכרת הרכב בחו"ל אופרן וחברת WTS המייצגת אתרי נופש יוקרתיים ביוון, הזהיר כי לצד עליית המחירים יש לקחת בחשבון שהענף לא יכול לחזור לעצמו תפעולית מהרגע להרגע. הוא הזהיר מלחץ כבד בשדות התעופה ובשאר שירותי התיירות בגלל הזמן שיארך להחזיר את היקפי כוח האדם שהועסקו בענף ואת הכשירות המלאה של חברות התעופה שדוממו מנועים בתקופת הקורונה וגם פיטרו עובדים.
לדברי דנאי, מסתמן גם מחסור ברכבים להשכרה, במיוחד ברכבים משפחתיים גדולים, בוודאי לחופשת הקיץ. "בגלל מחסור עולמי אצל היצרניות, חברות השכרת הרכב קיבלו רק 30% מההזמנות שביצעו לרכבים חדשים, זאת נוסף על העובדה שבקורונה חלקם בגלל לחץ כספי מכרו כלי רכב". בנוסף, גם המחירים עלו. ה"פייננשל טיימס" פרסם כי ב-2021 הייתה קפיצה של 87% במחירי השכרת רכב בהשוואה ל-2020.

אזהרה למלונות בארץ

בתוך כך, במכתב ששלח אתמול שר התיירות יואל רזבוזוב למנכ"לי בתי מלון בארץ הוא הזהיר מפני עליית מחירי החופשות בפסח, תוך "איום" כי משרד התיירות יוציא מחבילת הסיוע את המלונות שמגזימים במחירים. בנוסף, לקראת חג הפסח הודיע השר כי צפוי להתפרסם קמפיין עם רשימה של מלונות שמציעים מחירים שפויים בטווח של בין 500 ל-700 שקלים ללילה, זאת כדי לעודד הוזלת מחירים.
2 צפייה בגלריה
אילת
אילת
אילת - המלונות המובילים יקרים יותר מאפשרויות מקבילות בחו"ל
(צילום: shutterstock)
שר התיירות התייחס בין השאר לבדיקת ynet על מחירי החופשה בישראל בפסח שממנה עלה כי מדובר בעלויות הגבוהות בכ-40 אחוז לעומת חופשה עם הילדים בחו"ל. למשל חופשה של זוג עם שני ילדים במלון לאונרדו רויאל ריזורט, יעלה 8,028 שקל (14 עד 17 באפריל) על בסיס לינה וארוחת בוקר, ו-10,300 שקל בחול המועד (17 ל-21 באפריל).
מלון VERT באילת מבקש בין 15 ל-17 באפריל, כולל ליל סדר על בסיס חצי פנסיון - 5,908 שקל לזוג עם שני ילדים למזמינים דרך אשת טורס. סוויטה לזוג עם שני ילדים במלון רויאל גארדן אילת של ישרוטל עולה 7,314 שקל לזוג עם שני ילדים על בסיס לינה וארוחת בוקר בחג שני של פסח בין 21 ל־24 באפריל.