2 צפייה בגלריה
מטייל בהר קוק
מטייל בהר קוק
מטייל בהר קוק, ניו זילנד
(צילום: shutterstock)
לאחר יותר משנתיים ניו זילנד נפתחת לתיירים. החל מהיום (א') בשעה 23:59 זמן מקומי תתאפשר כניסה של תיירים מחוסנים בשתי מנות ומעלה מ-60 מדינות שונות, בהן גם ישראל.
אז מה צריך לעשות לפני שנוחתים? ניצן אנגלנדר, מומחה בייעוץ ובתכנון טיולים בהתאמה אישית לאוסטרליה ולניו זילנד ומנהל קהילת המטיילים "אוסטרליה ניו זילנד ומה שמסביב", הסביר בשיחה עם ynet כי מבחינת קורונה, "אפשר לעשות בדיקת PCR עד 48 שעות לפני הטיסה הראשונה או בדיקת אנטיגן עד 24 שעות לפני הטיסה הראשונה הבדיקות חייבות להיות מפוקחות, כלומר, גם בדיקת האנטיגן צריכה להיות ממסדית".
נדגיש כי לא צריך לעשות בדיקה ביעדי הביניים אם לא יוצאים משדה התעופה. ומה קורה לאחר הנחיתה? "יש להציג לרשויות דרכון, הצהרת נוסע נכנס, תעודת חיסון ובדיקה שלילית", אמר אנגלנדר. "כל נוסע נכנס יקבל ערכת בדיקת אנטיגן עם שתי בדיקות לביצוע – אחת תוך 24 שעות והשנייה ביום החמישי או השישי לאחר הנחיתה".
2 צפייה בגלריה
קו הרקיע של העיר אוקלנד
קו הרקיע של העיר אוקלנד
קו הרקיע של העיר אוקלנד
(צילום: shutterstock)
העניינים הטכניים לא מסתכמים רק בקורונה. "בעלי דרכון ישראלי המעוניינים להיכנס לניו זילנד מחויבים בהנפקת אישור בשם Electronic Travel Authority או בקיצור ETA. את האישור אפשר להנפיק תמורת 47 דולר באתר או תמורת 44 דולר באפליקציה. "התהליך לוקח כ-72 שעות ותוקף האישור לשנתיים, עם כניסות של שלושה חודשים ברצף ולא יותר משישה חודשים בשנה קלנדרית. נכון לעכשיו הדרכים המהירות ביותר להגיע לניו זילנד הן טיסה דרך דובאי (עם עצירת תדלוק במלזיה), סינגפור ואוסטרליה.
יניב לניס, מייסד אתר טיסות סודיות, הוסיף בשיחה עם ynet כי "היצע הטיסות לאוסטרליה וניו זילנד עדיין מצומצם יחסית למה שהיה ב-2019 לפני המגפה. ניתן למצוא טיסות נוחות דרך האמירויות, טורקיה או תאילנד בסכומים שמתחילים מ-1,400 דולר לכרטיס הלוך-ושוב ליעדים כמו סידני, מלבורן ואוקלנד".
יעקב אמסלם, מנכ"ל ובעלים של קבוצת אמסלם טורס, אמר ל-ynet כי "פתיחת שערי ניו זילנד מהווה חדשות נהדרות עבור הקהל הישראלי אשר אוהד רבות את היעד הזה, בין אם לטיול הגדול אחרי הצבא, טיולי משפחות וגם טיולים מאורגנים הפופולאריים במיוחד בקרב בני הגיל השלישי. אנו צופים לזינוק בהיקפי הביקושים בימים הקרובים". לדברי אמסלם, אם אכן יחול זינוק בביקוש, מחירי הטיולים לניו זילנד צפויים להתייקר משמעותית תוך זמן קצר.