4 צפייה בגלריה
ברוכים הבאים לריביירה של אתונה
ברוכים הבאים לריביירה של אתונה
מה התנאים להכנסת ישראלים ליוון? כל הפרטים לפניכם
(צילום: גלעד ילון)
החל ממחר (יום שלישי) יחולו מספר שינויים ברשימת המדינות ובסיווגן מבחינת משרד הבריאות הישראלי. חלק מהמדינות שכרגע נחשבות ל"כתומות" יהפכו ל"צהובות" ולהפך. וגם - עוד ועוד מדינות באירופה מקשיחות את תנאי הכניסה שלהן עבור ישראלים, מאז שהאיחוד האירופי הוציא את ישראל מרשימת המדינות ה"ירוקות".
אז לאן תוכלו לטוס ללא חובת בידוד בהלוך ובחזור או לפחות באחד הצדדים? ניסינו לעשות סדר בבלגן השמיימי, בעיקר במדינות שרלוונטיות לישראלים והכי מבוקשות מבחינת טיסות אליהן.

מה אומרים הצבעים כתום, צהוב ואדום?

לפי הסיווג של משרד הבריאות הישראלי -
מדינה כתומה: הנסיעה ליעד זה מותרת אך אינה מומלצת בגלל רמת התחלואה בה. הנכנסים מיעד זה, מחוסנים בשני חיסונים, לא מחוסנים או מחלימים, מחויבים בבידוד מלא.
הנכנסים מיעד זה שמחוסנים בחיסון השלישי - מחויבים בבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאת PCR שלילית (המוקדם מביניהם).
מדינה צהובה: הנסיעה ליעד זה מותרת. הנכנסים מיעד זה שמחוסנים או מחלימים מחויבים בבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאת PCR שלילית (המוקדם מביניהם). הנכנסים מיעד זה שאינם מחוסנים או מחלימים מחויבים בבידוד מלא.
מדינה אדומה: הנסיעה אליה אסורה אלא באישור מיוחד מוועדת חריגים.

מהן המדינות הצהובות והכתומות?

נכון להיום, אלו הצבעים העדכניים ביותר של המדינות המבוקשות מבחינת טיסות של ישראלים אליהן. שימו לב שישנן מדינות שהקשיחו את תנאיהן לגבי הכנסת ישראלים לשטחן, חלקן אף נסגרו בפנינו לחלוטין, זאת למרות שטכנית אנחנו יכולים לטוס אליהן מישראל.
קפריסין – כרגע כתומה, ממחר, 14.9 צהובה. מקבלת ישראלים מחוסנים באופן חופשי, לא מחוסנים, כולל ילדים, נדרשים לבצע בדיקת PCR לפני היציאה מישראל ובדיקה נוספת בקפריסין. יש למלא טופס כניסה לקפריסין לפני ההגעה למדינה. נציין עוד שהמדינה עורכת בדיקות קורונה מדגמיות לנכנסים אליה ואז אם עליתם במדגם יהיה עליכם לעשות בדיקה גם אם אתם מחוסנים ולהמתין בבידוד עד לקבלת תשובה שלילית. התוצאות מגיעות עד שלוש שעות מרגע הבדיקה בשדה בקפריסין. ילדים מתחת לגיל 12 פטורים מבדיקות.
יוון – כתומה. נכון להיום יוון מקבלת את כל הישראלים אבל, בתנאים הבאים: מחוסנים בחיסון השני יכולים להיכנס למדינה ללא בדיקה רק בהצגת תעודת מתחסן (החיסון השלישי עדיין לא רלוונטי כאן אבל ימנע מכם בידוד של שבוע בחזרה לארץ) ובמילוי טופס PLF שנמצא באתר הזה.
לא מחוסנים - נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית. אם אתם מחוסנים ללא תעודת מתחסן - תוכלו להיכנס רק עם בדיקה שלילית.
עבור מחלימים העניין מעט יותר מורכב. מחלימים שעבר חודש ימים מאז שאובחנו בקורונה ולא יותר משישה חודשים, יכולים להיכנס למדינה באופן חופשי לצד הצגת תעודת מחלים וללא בידוד. מי שהחלים וחלפו יותר משישה חודשים או פחות מחודש מהיום שאובחן עם קורונה - יוכל להיכנס למדינה עם בדיקה שלילית.
איטליה – כתומה. אבל מבחינת קבלת ישראלים – לא מחוסנים יידרשו להיכנס לבידוד. מחוסנים יכולים להיכנס ללא בידוד רק בהצגת בדיקת קורונה שלילית.
אוסטריה – כרגע כתומה, ממחר, 14.9 חוזרת לצהובה. מבחינת קבלת ישראלים – אוסטריה מקשיחה תנאים והחל מ-15.9 רק מחוסנים וילדים עד גיל 12 המגיעים עם הורים מחוסנים יכולים להיכנס למדינה ללא בידוד. זאת בניגוד לפרסומים מטעים שעלו לאחרונה ובהם נאמר כי ילדים לא יכולים להיכנס לאוסטריה, החל ממחרתיים. היתר יחויבו להיכנס לבידוד של עשרה ימים או חמישה ימים עם שתי בדיקות שליליות.
4 צפייה בגלריה
פילצמוס בזלצבורג
פילצמוס בזלצבורג
עדיין מקבלת ילדים מישראל אך בהקשחת תנאים. אוסטריה
(צילום: הילה מור אלון ומשפחתה)
צרפת – כתומה. מבחינת קבלת ישראלים, החל מתחילת שבוע זה המדינה מאפשרת כניסה של ישראלים מחוסנים בלבד. לא מחוסנים צריכים להגיש בקשה כשבה הם מציינים סיבה חיונית לצורך כניסתם למדינה. טיול לצורך תיירות או ביקור משפחתי אינן סיבות שיספקו אישור.
גרמניה – כתומה. מבחינת קבלת ישראלים - ישראל מוגדרת אדומה אבל מחוסנים הממלאים מראש טופס כניסה למדינה נכנסים חופשי ללא בדיקה וללא בידוד. לא מחוסנים חייבים בבידוד של עשרה ימים.
ארה"ב – כתומה. כאן אין שינוי במדיניות הכניסה לישראלים, כלומר: כל הנכנסים לארה"ב מגיל שנתיים ומעלה, כולל אזרחי ארה"ב וכולל נוסעים מחוסנים, מחויבים בהצגת בדיקת קורונה שלילית שנערכה במהלך 72 השעות שלפני הטיסה. לחלופין, ניתן להציג תוצאת בדיקה שמעידה כי הנוסע חלה בקורונה והחלים, עד 90 יום לאחר ההחלמה, בנוסף לאישור מגורם רפואי מוסמך שמצהיר שהנוסע רשאי לטוס.
עוד חשוב לציין כי במרבית חברות התעופה הטסות לארה"ב ישנה חובת עטיית מסכה לכל אורך הטיסה עבור נוסעים מגיל שנתיים ומעלה.
הונגריה – כרגע צהובה, ממחר (14.9) משתנה לכתומה. אזרחים ישראלים מחויבים בבדיקת PCR שלילית לא יותר מ-72 שעות לפני כניסתם להונגריה.
צ'כיה – צהובה. אזרחים ישראלים מחויבים בבדיקת PCR שלילית לא יותר מ-72 שעות לפני כניסתם לצ'כיה.
הולנד – כתומה. מבחינת קבלת ישראלים - לא מחוסנים לא יוכלו להיכנס להולנד. ישראלים מחוסנים יידרשו בבידוד של עשרה ימים ובהצגת תוצאת בדיקת קורונה שלילית.
שווייץ – כתומה. החל מהיום רק ישראלים מחוסנים או ילדים עד גיל 18 יוכלו להיכנס למדינה.
ספרד – כתומה. מותרת כניסה עבור ישראלים מחוסנים ללא צורך בבדיקות ובידוד. לפי קונסול ישראל בספרד, לא מחוסנים בתוכם גם ילדים, לא יורשו להיכנס למדינה.
בריטניה – כתומה. החל מהיום רק מחוסנים וילדים מתחת לגיל 18 המגיעים עם מלווים מחוסנים מורשים להיכנס למדינה. לפני הטיסה יש למלא את הטופס של ממשלת בריטניה, מילוי הטופס הוא חובה גם לנוסעים שעוברים דרך אנגליה ליעד אחר.
דובאי, אבו דאבי – כתומות. כדי להיכנס לאמירות יש להציג בדיקת PCR שלילית שבוצעה בטווח של עד 72 שעות לפני הטיסה. חשוב להצטייד בתוצאות הכתובות בערבית או באנגלית באופן מודפס ולא בכתב יד. ילדים מתחת לגיל 12 לא צריכים להציג תוצאת בדיקה שלילית עם הנחיתה. בכניסה למדינה הנוסעים יעברו בדיקת קורונה נוספת.
בחריין – כתומה. המדינה מקבלת ישראלים מחוסנים ללא בידוד ובתנאי שהם מבצעים בדיקת PCR עם ההגעה למדינה, ביום החמישי וביום העשירי אם נשארים למשך תקופות אלו. ישראלים לא מחוסנים נדרשים לבידוד של עשרה ימים במדינה. עלות הבדיקה היא 36 דינר בחרייני, שהם כ-300 שקלים. חשוב לדעת שיש להוריד את האפליקציה BEWARE BAHRAIN ולשלם שם מראש על הבדיקה.
קנדה – כתומה. נפתחה בשבוע שעבר לתיירים מחוסנים מכל העולם לאחר שנה וחצי שהייתה סגורה, כולל ישראלים מחוסנים. כלומר הכניסה מותרת למחוסנים בלבד, מבחינת הקנדים אין צורך במנת החיסון השלישית אך זו תעזור לכם להימנע מבידוד בארץ מלבד ה-24 שעות הראשונות עד לקבלת התוצאה. מחלימים אינם נחשבים למחוסנים, גם אם קיבלו חיסון אחד. ילדים עד גיל 12 רשאים להיכנס ללא חיסון במידה והם מתלווים לאדם מבוגר שמחוסן בשתי מנות לפחות. בנוסף, תתבקשו להציג בדיקת קורונה שלילית מ-72 השעות שלפני העלייה למטוס.
תאילנד – כתומה. במסגרת תוכנית הפיילוט של המדינה "ארגז החול" שהושקה ב-1 ביולי ומאז הורחבה, כעת ניתן להיכנס לעוד יעדים מלבד פוקט. היעדים הנוספים שנפתחו לביקור עבור תיירים מחוסנים, ולילדים – גם כאלה שאינם מחוסנים – עד גיל 18 שמתלווים להוריהם המחוסנים, הם קו טאו, קראבי, קופיפי וקאו לאק. אך מומלץ לשים לב ולהכיר היטב את שלל המגבלות השונות.
פורטוגל ושבדיה – כתומות אך שתיהן אוסרות על כניסת ישראלים באופן גורף.

מהן המדינות האדומות?

נכון להיום ולימים הקרובים, המדינות המוגדרות ב"אדום", נשארות ללא שינוי: בולגריה, ברזיל, מקסיקו וטורקיה.

ומה בנוגע לסיני?

אחרי חודשים של בלגן ושינוי מכסות המעבר מישראל לסיני, היום הוכרז על הקלה לנופשים - ומעבר טאבה חוזר לפעילות מלאה. הצעד הגיע בהנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי, ויחד עם רשות שדות התעופה נמצא פתרון לביקוש הרב באגרות כניסה לסיני אל מול המגבלות הקיימות כיום.
4 צפייה בגלריה
סיני
סיני
סיני חוזרת להיות פתוחה לישראלים ללא מכסות כניסה
(באדיבות גיא שילה - קהילת אוהבי סיני)
בעקבות השינויים הרבים והמגבלות בצל הקורונה צומצמה משמעותית יכולת המעבר לסיני דרך מעבר טאבה לאור שיקולים בריאותיים ומערכתיים. תחילה נתנו מכסות לכמה מאות בודדות בלבד ולאחרונה ל-1,200 ביום. כעת, המעבר יהיה פתוח כאמור ללא הגבלה של מכסות ואף האריכו את שעות הפתיחה של המעבר בטאבה עד ל-18:30.
מבחינת תנאי כניסה - אין שינוי וישראלים מחוסנים יכולים להיכנס חופשי למצרים אך בחזרה ארצה יצטרכו לבצע בדיקת PCR. מחלימים ולא מחוסנים מחויבים בבדיקות PCR בהלוך ובחזור.

ועוד טיפ

אז נכון שחלק מהמדינות מקבלות את הישראלים המחוסנים ולעיתים גם את המחלימים - ללא צורך בבדיקת קורונה שלילית. אבל, וזה אבל משמעותי - מאז שהאיחוד האירופי הודיע על הוצאת ישראל מרשימת המדינות הירוקות ובכלל ברוח התקופה הלא ודאית כיום, אנו ממליצים לבצע בדיקת קורונה לפני שאתם מגיעים לטיסה ובכך להימנע ממצבים לא נעימים שבהם מדינות משנות מדיניות תוך יום ואתם עלולים "לשרוף" את החופשה שלכם או את חלקה בבידוד ביעד.
4 צפייה בגלריה
נוסעים שנחתו בנתב"ג
נוסעים שנחתו בנתב"ג
כל הדברים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מזמינים חופשה
(צילום: עמית שעל)
בנוסף, כדאי לרכוש ביטוח ביטול טיסה שבחלק מהמקרים אומר שאם ביטלתם את הטיסה ברגע האחרון - כל הכסף או רובו יוחזר לכם. כדאי לבדוק גם אפשרויות ביטול של הרגע האחרון בכל יתר השירותים שאתם רוכשים כמו מלון, דירה, רכב, אטרקציות וכדומה.
רכישת כרטיס טיסה ישירות מחברה ישראלית (בין אם חברת תעופה או אתר/סוכנות נסיעות) אומרת שתנאי העסקה מחויבים לעמוד בתנאי הגנת הצרכן הישראלי, לפיו ניתן לבטל את העסקה עד 14 ימי עסקים מיום ביצועה ועד שבוע לפני הטיסה.
בהכנת הידיעה השתתפו איתמר אייכנר וגלעד ילון