צפיפות, עומסים וחיוכים מתחת למסכות: שדה התעופה נתב"ג מתעורר בימים אלו שוב לחיים לאחר שנתיים קשות. וכמו בכל התנעה מחדש שבה מתגלות בעיות, נדמה כי הפעם הן גדולות במיוחד ויוצרות קשיים רבים - הן עבור הנוסעים והן לעובדים בנמל התעופה. אך יחד עם זאת, מתי בפעם האחרונה ראיתם ישראלים עומדים בתור ושמחים?
עם יציאתם של הילדים לחופשת הפסח ושילובה עם חגים מדתות אחרות, רמדאן ופסחא, השדה התמלא הבוקר (יום ה') באלפי נוסעים ובכך הפך ליום העמוס ביותר עד כה, מאז מרץ 2020 עם פרוץ מגפת הקורונה וסגירת השמיים. המדינות הפופולריות ביותר אליהן טסים הנוסעים מישראל בחודש זה הן טורקיה, ארה"ב, צרפת, איטליה ויוון.
3 צפייה בגלריה
תורים ארוכים ביום העמוס ביותר בנתב"ג החודש
תורים ארוכים ביום העמוס ביותר בנתב"ג החודש
תורים ארוכים ביום העמוס ביותר בנתב"ג החודש
(צילום: רועי רובינשטיין)
בניגוד לחודשים האחרונים, אז ראינו את תורי הענק בנמל בעודם מתפתלים דרך החבלים בדרך לבידוק הביטחוני, התורים כיום הינם על הדלפקים עצמם. הסיבות לכך רבות ובראשן החלטת הנהלת רשות שדות התעופה לתגבר את עובדי הביטחון בשדה גם על ידי אנשי מנהלה.
מנגד, חלק מחברות התעופה מתקשות בימים אלו לגייס עובדים שיצאו לחל"ת בתחילת הקורונה מה שאומר שכוח האדם בדלפקים מצומצם מאוד. כל זה קורה בעולם שבו תהליך הצ׳ק-אין הוא עדיין פרונטלי בלבד ונציג חברת התעופה משקיע יותר זמן עם כל נוסע בשל אישורי הקורונה.

העמוס בנתב"ג צפוי עוד לגדול בשבוע הבא

ביממה הקרובה צפויים לעבור בנתב"ג 56,400 נוסעים, מתוכם 32 אלף איש יטוסו ב-181 טיסות יוצאות ליעדים שונים, בעוד 24,400 נוסעים ישובו ארצה באחת מ-164 טיסות נכנסות.
ואם היום מספר העוברים ושבים בנתב"ג הגיע לשיא מאז פרוץ הקורונה, בשבוע הבא המספרים צפויים לגדול אף יותר. בשיא חופשת הפסח צפויים לעבור בנתב"ג כ-75 אלף נוסעים ביממה אחת. על פי ההערכות של גורמים בענף התעופה מספרים של 75 אלף טסים יכולים להגיע כבר ביום שלישי הקרוב, מעט לפני ערב החג שבו לרוב יש יותר לחץ בשדה.
"החופש מדבר בעד עצמו", אמרה חן בירון בלינדר, מורה מרחובות שטסה לנפוש עם אמה אורלי בברצלונה. "אנשים רוצים להתנתק קצת מהכל ואנחנו כמורות חייבות את זה לעצמנו". השתיים סיפרו כי בשל החשש מהתורים הן הגיעו חצי שעה יותר מוקדם מהשעה שתכננו להגיע, אך אז גילו שהן לא היחידות בטיסה שניסו להקדים וכי הדלפק של טיסתן טרם נפתח.
3 צפייה בגלריה
נאפולי איטליה
נאפולי איטליה
מקום שלישי ביעד המועדף על הישראלים. איטליה
(צילום: shutterstock)
בשיחה עם מנהל נתב"ג בשבוע שעבר הזהיר שמואל זכאי כי אין צורך להגיע יותר משלוש שעות לפני ההמראה שכן דלפקי הצ'ק-אין לא יהיו פתוחים לפני זה.
סילבי וקנין משבי ציון החליטה לטוס לתאילנד דרך אבו דאבי, אחרי שנתיים שכמעט ולא יצאה מהארץ. "אחרי שנתיים לא פשוטות אני יוצאת לחופש ואני מקווה שנחזור לחיים רגילים בלי מגבלות. לקחנו את זה העומסים בחשבון, בכלי תקשורת הכינו אותנו להמתנה ארוכה שנוצרת מכך שרבים לא יצאו לחופשה המון זמן ומחוסר עובדים".
לדבריה, על אף שכל בני ביתה והיא חלו בקורונה היא מאוד נזהרה שלא להידבק בשנית לפני הטיסה. "נזהרתי מאוד מאוד שהחופשה הזו לא תתבטל. הקורונה עדיין כאן ואנחנו מאוד זהירים".
אסף שאלתיאל, אשתו ושלושת ילדיהם החליטו לבלות בחופשה בפוקט. אסף נראה נרגש מהמעמד. "מאז מרץ 2020 לא טסנו וזו הטיסה הראשונה מאז הקורונה. רכשנו כרטיסי VIP אז נקווה לא לעמוד בתור".
3 צפייה בגלריה
תורים ארוכים ביום העמוס ביותר בנתב"ג החודש
תורים ארוכים ביום העמוס ביותר בנתב"ג החודש
1.7 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג החודש
(צילום: רועי רובינשטיין)
בכדי להבין את העלייה החדה של נוסעים בשדה התעופה שווה לערוך השוואה בין החודשים האחרונים. על פי נתוני רשות שדות התעופה, בינואר 2022 התפוסה הייתה 51% ב-4,077 טיסות עם כחצי מיליון נוסעים. בפברואר האחרון התפוסה עמדה על 73% עם 698,923 נוסעים. חודש אחרי, במרץ, עלו עוד שבעה אחוזי תפוסה והגיעו כבר ל-80% עם 1,232,234 נוסעים ובאפריל המספר צפוי להגיע ל-1.7 מיליון נוסעים.
כאמור, בשבוע הבא העומס אף יגדל ויגיע למחוזות השבעים אלף נוסעים ביום. אלפים מהם הולכים להיות חסידי חב"ד שצפויים לעשות בשבוע הקרוב את דרכם מנמל התעופה בן גוריון בישראל לניו-יורק, משכנו של הרבי מלובביץ׳, ליום הולדתו ה-120 של הרבי מלובביץ' שיצוין בשבוע הבא.