בכירי מערכת הבריאות הודיעו בצהריים (יום א') על הרחבת מבצע החיסונים במנה השלישית לכלל האוכלוסייה, ובנוסף הטילו פצצה שתשפיע על ענף תיירות חו"ל: החל מ-3 בספטמבר מחוסנים במנה שלישית, או מי שקיבל מנה שנייה לפני פחות מחמישה חודשים, לא יידרשו לשהות בבידוד לאחר חזרתם ממדינות כתומות, מעבר ל-24 שעות שבהם מחכים לתוצאות בדיקת הקורונה. עם זאת עדיין אסור לטוס למדינות אדומות המוגדרות ברמת הסיכון הגבוהה ביותר.
לרשימה המעודכנת של צבעי המדינות באתר משרד הבריאות - הקליקו איך לחדש את התו הירוק ומי פטור מבידוד בחזרה מחו"ל? המדריך המעודכן
עד לפני פחות משבוע חשבנו שבחגים נוכל לטוס רק ליעדים בודדים, אך כעת לאחר פרסום ההנחיות החדשות חוקי המשחק שוב השתנו ויעדים שחשבנו שירדון מהמפה הופכים לאטרקטיביים. נראה כי ההשפעה של ההודעה הייתה מיידית. אבישי כהן, מנכ"ל אמדאוס ישראל, חברה לפתרונות טכנולוגיים בתחום התיירות שעל מערכותיה עובדים כ-3,500 מתוך כ-4,500 סוכני נסיעות בישראל, אמר הערב ל-ynet כי "כתוצאה מהצהרת משרד הבריאות, החלו להתקבל אצלנו בשעות האחרונות נתונים המראים תנועה ערה של הזמנות נופשונים וחופשות בחו"ל. סוכני הנסיעות בשיתוף עם חברות התעופה נערכים מחדש להגדלת ההיצע לתקופת החגים. המחירים תלויים כמובן בהיצע שהולך וגדל כבר הערב, ובימים הקרובים נוכל לומר איך תיראה תקופת החגים מבחינת יעדים, מחירים והתאוששות שוק התיירות היוצאת".
2 צפייה בגלריה
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
בטן גב ביוון - הנופש המועדף על הישראלים
(צילום: shutterstock)
ריכזנו עבורכם את הטיסות השוות ביותר: נתחיל מחברות הלואו-קוסט שיציאו לכם את האלטרטיבה הזולה ביותר - ריינאייר מציעה מגוון טיסות בתקופות החגים ביניהן טיסות לבוקרשט או מינגן שבגרמניה ב-30 דולר. כמו כן, תוכלו ליהנות מהימים החמים האחרונים לעונה בכרתים עם טיסה בראש השנה ב-31 דולרים בלבד, ואפילו לטוס בסוכות לוונציה ב-35 דולרים. מצאנו גם טיסה לווינה, שהספיקה להפוך ליעד שמחייב בידוד ולחזור למצב ההפוך תוך פחות משבוע, ב-42 דולרים בימים האחרונים של חג סוכות. מדובר בכרטיסים הלוך-חזור, ללא שליחה של מזוודה אל בטן המטוס, בחירת מושב או ארוחה – כל אלה הם תוספות שמייקרת את הכרטיס.
וויזאייר מציעה גם היא טיסות למגוון יעדים באירופה. על הפרק: טיסות למילאנו ורומא בפחות מ-50 דולר. החברה ההונגרית תוכל להטיס אתכם גם לבוקרשט ולווינה במחירים קצת יותר גבוהים משל ריינאייר. וויזאייר גם טסה לוורשה כשבתקופת החגים מצאנו טיסות ב-128 דולר, אותה הטיסה שלפני פחות משבוע עלתה פחות מרבע מחיר.
המסקנה: אם תרצו לטוס במחיר משתלם, עדיף לא להתמהמה לפני ששאר המחירים האלו יעלו גם. למשל הטיסות לקרקוב עם ראיינאיר שעלו בשבוע שעבר פחות מ-20 דולר, עולות בזמן כתיבת שורות אלו פי חמישה יותר. האופציה הזולה ביותר לטוס לעיר הפולנית כרגע היא עם חברת ארקיע במחיר שמתחיל ב-116 דולר. ארקיע גם מציעה טיסות לברטיסלבה החל מ-177 דולר.
עוד יעדים מסקרנים שמצאנו בלואו-קוסט הם בירת דנמרק קופנהגן - החל מ-135 דולר, לצד היעדים הקלאסיים שאליהם הישראליים כה התגעגעו, כמו פריז אליה תוכלו לטוס עם איזיג'ט וטראנסביה במחיר התחלתי של 110 דולר. לאמסטרדם וללונדון יש טיסות ישירות עם איזיג'ט במחיר של החל מ-195 דולר. ישראייר תטוס לדובאי, ומצאנו טיסה במחיר אטרקיבי במיוחד של 200 דולר. מעדיפים בטומי? מצאנו כרטיסים במחיר של החל מ-227 דולרים דרך החברה הישראלית. אם תרצו לטוס לבירת האמירויות אבו-דאבי חברת אמירייטס היוקרתית תוכל לקחת אתכם לשם במחיר שמתחיל מ-246 דולר.
תקופת החגים נותנת הזדמנות לחלק גדול מאיתנו לטוס לתקופה יותר ארוכה וליעדים קצת יותר רחוקים. טיסות למרקש, היעד החם של השבועות האחרונים, עולה החל מ-426 דולר עם אל על וישראייר. בין שלל החברות שמציעות טיסות לניו יורק מצאנו טיסה ב-586 דולר עם דלתא מראש השנה ועד סוכות. אל על תציע טיסות ישירות לפוקט ב-628 דולר. במקביל, הקווים למיאמי ולטורונטו חוזרים להיות רלוונטים, כשקנדה צפויה להיפתח לתיירים זרים החל מיום שלישי הבא.
אם כבר אל על, החברה הודיעה הערב כי עדכנה את לוח הטיסות ותפעיל מאות טיסות ליעדים בעולם ובנוסף תתגבר את לוח הטיסות כמענה לביקוש הגובר לאור ההתפתחות החדשות. בין היעדים אליהם תפעיל החברה טיסות – ניו יורק, לוס אנג'לס, מיאמי, לונדון, אתונה, לרנקה, פריז, קייב, ציריך, אמסטרדם, בודפשט, ליסבון, מילאנו, ברצלונה (החל מ-6 בספטמבר), מרסיי, פארג, וינה, וורשה, ברלין, בריסל ועוד.

מה עושים לפני שמזמינים?

נדגיש כי לפני טיסה לכל יעד מומלץ לברר מהן הדרישות במדינה אליה אתם טסים. בחלק מהיעדים תתבקשו להראות בדיקות קורונה בימים הסמוכים לטיסה ובחלקם הכניסה היא למחוסנים בלבד.
גם ביטוח בריאות הפך להיות אמצעי שהרבה מדינות ידרשו שתרכשו לפני שתעלו על הטיסה.
בימים אלו לפני טיסה ליעד כזה או אחר נדרשת אחריות אישית על כל אחד ואחת מאיתנו לבדוק את התנאים האלו ולטוס במשנה זהירות ולהתעדכן בהנחיות הרלוונטיות מעת לעת.
עם החזרה לארץ, מכל יעד שהוא, כולם צריכים לעבור בדיקת קורונה לאחר הנחיתה ולהמתין בבידוד ביתי כ-24 שעות או עד לקבלת תוצאות בדיקת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
נוסעת מול לוח המראות בנתב"ג
(צילום: עמית שעל)

"הביקושים לנופש בחגים צפויים לעלות"

בתעשיית התיירות בירכו על החלטת משרד הבריאות. זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר, אמר כי ההחלטה היא בשורה מצוינת לענף התיירות היוצאת. "אני בטוח שכבר מחר נראה קפיצה גבוהה מאוד בכמות הנכנסים לאתר ובהזמנות", אמר רוזן. "יעדים מבוקשים רבים יהוו עבור הקהל הישראלי כאלטרנטיבה מעולה לבילוי בחגי תשרי מעבר לים".
ניר מזור, סמנכ"ל שיווק בקשרי תעופה, אמר כי בחברה נערכים להרחבת יעדי הנופש שהיא מציעה לאור ההנחיות החדשות המעניקות פטור מבידוד למחוסנים בחיסון השלישי: "אנו מעריכים כי ההנחיות החדשות יעודדו אזרחים להתחסן בחיסון השלישי והביקושים לנופש בחו"ל בחגי תשרי צפויים לעלות.
יעקב אמסלם, המנכ"ל והבעלים של קבוצת אמסלם טורס, בירך גם כן על ההחלטה, ואמר: "אנו עדים לזינוק אדיר בהיקפי ההזמנות במוקדים שאנו מפעילים בשעה וחצי האחרונות, כשהדגש הוא על ארה"ב, בריטניה, מזרח אירופה, תאילנד, איחוד האמירויות, מרוקו, איי יוון ועוד. התזמון של הודעת משרד הבריאות מגיע בזמן קריטי שיאפשר סוף סוף לישראלים רבים ליהנות מחופשה מפנקת בחגי תשרי במקביל לנסיעות עסקיות המשמשות כמנוע צמיחה הכרחי וחשוב למשק".