אימה בטיסת חברת הלואו-קוסט המלזית אייר אסיה מבנגקוק לפוקט: נחש זחל בתאי האחסון העיליים של קבינת הנוסעים.
התקרית המבהילה תועדה בסרטוני טיק טוק שהפכו לוויריאליים. בסרטון אחד נראה איש צוות מנסה ללכוד את הנחש באמצעות בקבוק מים ריק. אולם, הנחש לא התפתה לזחול אל הבקבוק.
3 צפייה בגלריה
נחש במטוס של חברת אייר אסיה
נחש במטוס של חברת אייר אסיה
נחש במטוס של חברת אייר אסיה
(צילום מתוך טיקטוק)
תיעוד: לכידת הנחש בתא הנוסעים

בסרטון אחר נראים אנשי צוות מנסים ללכוד את הנחש בשקית אשפה. שיטה זו התבררה כמוצלחת יותר והנחש נלכד ונותר במשמרת של אנשי הצוות עד לנחיתה.
ב-CNN דווח כי חברת התעופה אישרה כי הנחש נמצא בטיסה שהמריאה מבנגקוק ב-13 בינואר. לא ברור באיזה סוג של נחש מדובר וכיצד הוא עלה למטוס. האחראי על הבטיחות בחברה אמר כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לאיש מהנוסעים. כמו כן, הוא הדגיש כי אנשי הצוות מאומנים לטפל בתקריות מסוג זה, ובמידת הצורך גם להעביר נוסעים למושבים אחרים. לאחר הנחיתה המטוס עבר ניקוי יסודי.
3 צפייה בגלריה
נחש במטוס של חברת אייר אסיה
נחש במטוס של חברת אייר אסיה
הניסיון הכושל לפתות את הנחש להיכנס לבקבוק
(צילום מתוך טיקטוק)
3 צפייה בגלריה
נחש במטוס של חברת אייר אסיה
נחש במטוס של חברת אייר אסיה
הרגע שבו הנחש נדחף אל שקית האשפה
(צילום מתוך טיקטוק)
זו לא הפעם הראשונה שנחש מתגנב לטיסה של חברת הלואו-קוסט המלזית. בפברואר 2022 נחש התגנב לטיסה מקואלה לומפור לכיוון טאוואו.
@edalwa01 Kelihatan seekor ular dalam pesawat dlm penerbangan dari KL ke Tawau. Pesawat terpaksa emergency landing di AirPort Kuching #fyp ♬ Suspense Music - Sound Collective
כך זה נראה בפעם הקודמת


היסטוריה של בהלה

תקריות מסוג זה מתרחשות גם מחוץ לאסיה. באוקטובר 2022 נוסעי טיסת יונייטד אירליינס מפלורידה לשדה התעופה ניו ארק שבניו ג'רזי נתקלו בנחש שזחל בקבינה וגרם לבהלה רבה מיד אחרי הנחיתה.
בפברואר 2015 עקרב עקץ נוסעת בטיסה של חברת אלסקה איירליינס. דובר חברת התעופה סיפר אז כי העקרב נחת על הנוסעת לאחר שנוסע אחר העיף אותו ב"פליק" מכתפו ישר אליה. החיה בעלת שמונה הרגליים כנראה לא התכוונה לעוף בצורה הזאת, ובתגובה עקצה את האישה עם נחיתתה. לא היה בירור כיצד העקרב הגיע למטוס.
בנובמבר 2016 נוסעי חברת אירומכסיקו נחרדו לגלות במהלך טיסת פנים במדינתם נחש שהשתלשל מתאי האחסון העליונים של המטוס אל מעל למושבים. הטיסה נחתה בשלום.
חודשיים בלבד לאחר מכן בוטלה טיסה של חברת התעופה אמירייטס לאחר שנחש חי נמצא במזוודה של אחד הנוסעים.
באפריל 2019 פקידי מכס פיליפינים מצאו 757 טרנטולות שהוברחו בטיסה מפולין במרכז דואר ליד שדה התעופה במנילה. את העכבישים הארסיים הסתירו המבריחים בתוך אריזות תמימות של עוגיות.