אחרי שנה לא פשוטה, בלשון המעטה, שבה עברו עלינו המון שעות משפחה צמודות מאוד, סביר להניח שחלקיכם מפנטזים כרגע על כמה שעות לבד. רק אתם ועצמכם, ואם אפשר בחוץ, בטבע - מה טוב. אז הכירו את גל יעקב, בלוגרית טיולים שכבר שנתיים מטיילת לבד לגמרי. בחשבון הטיקטוק שלה, לצד בלוג הטיולים באינסטגרם ובפייסבוק - היא מעדכנת את עוקביה בטיולים ובטיפים כיצד לטייל לבד בישראל.
3 צפייה בגלריה
גל יעקב מטיילת לבד בישראל
גל יעקב מטיילת לבד בישראל
גל יעקב בלוגרית הטיולים שמטיילת לבד בישראל
(צילום: גל יעקב)
"הכל התחיל כשיום אחד חברה הבריזה לי מטיול והחלטתי שאני לא תלויה יותר באף אחד ושזה הזמן לטייל לבד", מספרת יעקב בריאיון לאולפן ynet. "מצאתי מסלול שהכרתי אותו קודם כשטיילתי אותו יחד עם קבוצה, ושהוא גם יחסית קל ופשוט יצאתי וטיילתי, וזה היה מדהים. מאז אני מטיילת המון לבד ואני ממליצה לכל אחד ואחת לנסות".

טיפים לטיול לבד למתחילים:

  • מומלץ לבחור מסלול מוכר ובטוח שכבר טיילתם בו בעבר
  • אפשר להתחיל גם במסלול קליל כמו שמורת טבע סגורה שיש בה עוד אנשים ופקחים
  • אם זה עדיין מרתיע אתכם, נסו לקחת ערכת קפה וללכת לתצפית יפה לשתות בה קפה רק עם עצמכם
  • חשוב לעדכן את המשפחה ו/או חברים קרובים לפני כל יציאה לטיול - מיקום ושעות. מתי מתחילים ומסיימים מסלול
  • לנשים מומלץ לקחת ספריי פלפל כדי להרגיש בטוחות יותר בשטח
את הטיול הראשון שלה, מספרת יעקב, היא עשתה בנחל חלילים שליד ירושלים. "זה היה מסלול ממש קליל ויפה, הגעתי אליו בתחבורה ציבורית וזה היה מדהים".
על השאלה האם נתקלה בבעיות, ברגעים לא נעימים, ענתה יעקב כי "עד כה הכל עבר חלק. להפך זה גרם לי להכיר יותר אנשים. ברגע שאני נמצאת לבד אנשים מרגישים יותר בנוח לפנות אליי ולדבר איתי. ככה פגשתי זוגות ומשפחות. אנשים ששואלים שאלות ומופתעים שאני מטיילת לבד וזה נחמד".
3 צפייה בגלריה
גל יעקב מטיילת לבד בישראל
גל יעקב מטיילת לבד בישראל
ממליצה לקחת ערכת קפה ולשתות לבד בתצפית יפה. גל יעקב
(צילום: גל יעקב)
3 צפייה בגלריה
גל יעקב מטיילת לבד בישראל
גל יעקב מטיילת לבד בישראל
"החלטתי שלא אהיה תלויה יותר באחרים"
(צילום: גל יעקב)
יעקב מתארת כיצד היא דואגת לעדכן את קרוביה לפני כל טיול שהיא מבצעת לבד. "אני תמיד מעדכנת את המשפחה או את אחיות שלי כמה זמן המסלול. אם אין קליטה אז זה עוד יותר חשוב לעדכן מתי מתחילים ומתי מסיימים את הקרובים. לא לצאת פשוט בלי לעדכן אף אחד.וגם יש לי בלוג טיולים אז הכל מתועד ברשתות החברתיות".
ההמלצה של גל לטיול בסוף השבוע הקרוב
לפי הבלוגרית, שבעצמה מתכננת לטייל בסוף השבוע הקרוב ברמת הגולן, מומלץ לראות את פריחת התורמוסים הסגולים בארמון הנציב בירושלים או בתל נפוליאון במרכז.
יעקב ממליצה לטייל גם בנחל חלילים "המסלול הראשון שלי שהוא מאוד מומלץ".
גם נחל לוז מומלץ כעת עם מלא שקדיות.
הדרום פורח בכלניות, נחל תבור בצפון. צאו לטייל.