יום העצמאות 2022 בפתח, ולכבוד "חג המנגלים" ריכזנו עבורכם המלצות לאתרים פחות מוכרים שבהם תוכלו לשבת לפיקניק בחיק הטבע עם המשפחה.
חשוב לזכור: הטבע הוא של כולנו ועלינו לשמור עליו - גם כדי שהמטיילים הבאים אחרינו יוכלו ליהנות ממקום נעים ונקי, וגם למען חיות הבר שזהו ביתן. יש להבעיר אש רק במקומות המוסדרים לכך, לזרוק את הפחמים בסיום השימוש לחביות המיועדות לכך, ולהגיע מהבית עם שקיות אשפה גדולות כדי לאסוף את האשפה – ובסיום לזרוק את השקיות אל הפחים. אם אין באתר פחים או שהם מלאים, יש לקחת את שקית האשפה איתכם. כמו כן, אין לעזוב גחלים לוחשות בשטח, אלא רק לאחר שמוודאים שכל הגחלים כובו על ידי מים וכוסו באדמה.
צפון

שמורת עין אפק

שמורת הטבע עין אפק משמרת נופי ביצה ומקורות נחל שרובם אבדו מן הארץ, לצד צמחיית גדות עשירה וטחנת קמח צלבנית שמראשה נראים נופי עמק עכו. בלב השמורה שני חניוני מטיילים מושלמים לפיקניק – אולם אסור להבעיר אש מאחר שמדובר בשמורת טבע. החניון הראשון ממוקם סמוך לבריכות זיצר והלבנון, תחת עצי האקליפטוס, וממנו ניתן לראות מים זורמים וצמחייה עשירה, ולהשקיף על המבנה המרשים של טחנת הקמח העתיקה. מיקום נוסף לפיקניק בשמורה הוא חניון האורנים אשר נמצא בעלייה לתל הארכיאולוגי. במקום שולחנות, ברזיה ושירותים, וניתן לטייל בין עצי זית בני מאות שנים אשר הועתקו למקום מעבודות פיתוח שבוצעו באזור, וכן ללכת ב"שביל הרגליים היחפות" שמתאים לכל המשפחה. המסלול נגיש לאנשים עם מוגבלויות.
28 צפייה בגלריה
שמורת עין אפק
שמורת עין אפק
שמורת עין אפק
(צילום: מנו גרינשפן)
28 צפייה בגלריה
חניון שמורת עין אפק
חניון שמורת עין אפק
חניון שמורת עין אפק
(צילום: הגר סבטי, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? בווייז: עין אפק שמורת טבע. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד) ונדרש לתאם את ההגעה מראש דרך אתר רשות הטבע והגנים.

חניון הלוחמים – יער שיפון

בחניון הלוחמים שברמת הגולן פזורים כעשרה שולחנות פיקניק בצל עצי אלון התולע, שניטעו על ידי קק"ל במסגרת הנטיעה של החורשה ממערב לתל שיפון. בחניון ניצבת אנדרטה המנציחה את 74 חללי חטיבה 679 שלחמה באזור במלחמת יום הכיפורים.
28 צפייה בגלריה
חניון הלוחמים ביער שיפון
חניון הלוחמים ביער שיפון
חניון הלוחמים ביער שיפון
(צילום: כאמל עליאן, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איך מגיעים? עולים מגשר בנות יעקוב (כביש 91). כ-1.5 ק"מ ממזרח לצומת השריון (נפח), מעט לפני קיבוץ אורטל, פונים ימינה בדרך סלולה לחניון יער הלוחמים. בווייז: חניון הלוחמים (91). הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.

חוף צאלון – כינרת

אחד החופים הקסומים בכינרת הינו חוף צאלון, שבו חורשות מוצללות, צמחייה ייחודית ופינות חמד רבות לפיקניקים ומנוחה - ההופכות את החוף לפופולרי בקרב זוגות המחפשים פינה שקטה ונעימה ומשפחות. מדובר בחוף שקט שבו נאסרת הפעלת מערכות שמע והשמעת מוזיקה - דבר המשמר את אופי החוף כנעים ורגוע. לחובבי הקמפינג ממתין בחוף מתחם המותאם ללינה באוהלים, מדשאות, תאורה, שמשיות, שירותים ומלתחות ואף עמדת הטענת טלפונים ניידים.
28 צפייה בגלריה
חוף צאלון
חוף צאלון
חוף צאלון
(צילום: אלירם אסרף)
איך מגיעים? בווייז: חוף צאלון. הכניסה הרגלית ללא תשלום, החנייה בתשלום על פי משך הזמן. אין צורך לתאם הגעה.

חניון נבי חזורי

בכניסה לנחל חזורי שלמרגלות החרמון יש חניון עם עצי אלון גדולים ושולחנות לפיקניק משובח. הילדים יכולים לשוטט ליד ולחפש בלוטים ועקבות בעלי חיים, וניתן ליהנות גם מתצפית אל מורדות החרמון, ולהמשיך במסלולים אל נחל חזורי או לכיוון אנדרטת חללי סיירת אגוז. משפחות סקרניות? רשות הטבע והגנים ממליצה לכם לשוטט גם במבצר נמרוד הסמוך, דרך מעברי סתרים, אולמות שמירה ושערים מרשימים. הכניסה למבצר נמרוד בתשלום ונדרש לתאם את ההגעה מראש דרך אתר רשות הטבע והגנים.
28 צפייה בגלריה
חניון נבי חזורי
חניון נבי חזורי
חניון נבי חזורי
(צילום: אביה חן, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? על כביש 989, שני קילומטרים מזרחית למבצר נמרוד. בווייז: חניון נבי חזורי. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.

בית שערים

בבית שערים שבגליל התחתון התקיים יישוב יהודי חשוב בתקופת בית שני, המשנה והתלמוד. שיא פריחתה הייתה בין המאות ה-2 וה-4 לספירה, בעת שישבה במקום הסנהדרין בראשותו של רבי יהודה הנשיא – שהיה המנהיג הדתי, הרוחני והמדיני של העם היהודי בתקופה ההיא, ובה הוא ערך את המשנה. האתר נמצא בעמק קטן מוקף גבעות מעוגלות, ומהן אפשר לצפות אל נופי הסביבה היפים: מדרום נגלה הנוף הרוגע של עמק יזרעאל, שדות העמק המוריקים והיישובים הקטנים המנקדים אותו. ממערב מתנשא הר הכרמל, ובראשו בולט מנזר המוחרקה. מהשביל אפשר לראות גם את מערות המנורה. באתר שולחנות פיקניק ופינות שלוות לישיבה, אך אסור להדליק בשטחו מנגלים.
28 צפייה בגלריה
פיקניק בבית שערים
פיקניק בבית שערים
פיקניק בבית שערים
(צילום: שרית פלצי, רשות הטבע והגנים)
28 צפייה בגלריה
מערת המנורה בבית שערים
מערת המנורה בבית שערים
מערת המנורה בבית שערים
(צילום: טל ניר)
ביום העצמאות תתקיים באתר פעילות "כוכבי המחר" שבמסגרתה המבקרים יילכו בעקבות גיבורים מקומיים, יעברו מבחני אומץ ויתקבלו לכוחות ההגנה. בשעה 12:00 יגיע לאתר בנו של הלוחם האגדי מאיר הר ציון, שיספר על אביו ועל יחידה 101.
איך מגיעים? בווייז: בית שערים גן לאומי. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד) ונדרש לתאם את ההגעה מראש דרך אתר רשות הטבע והגנים.

חוף חוקוק צפון – כינרת

חוף זה מכונה בקרב הציבור "החוף של הצמחונים" בשל העובדה כי מדובר בחוף היחיד סביב האגם הלאומי שבו נאסרת הבערת מנגלים – אבל פיקניקים עם אוכל שהבאתם מהבית בהחלט ניתן לקיים במקום באווירה שקטה ורגועה. מדובר בחוף שקט שבו נאסרת הפעלת מערכות הגברה, וכאמור חל איסור להדליק מדורות ומנגלים וכן נאסרת הכנסת בעלי חיים וגנרטורים. בחוף מדשאות, משטחים מוצללים, שירותים ומלתחות, תאורה, ברזיות, נקודה להטענת טלפונים ניידים, אינטרנט אלחוטי, מגוון אטרקציות לפעוטות, מתחם כדורעף חופים, שולחנות פינג-פונג ועוד.
28 צפייה בגלריה
חוף חוקוק צפון
חוף חוקוק צפון
חוף חוקוק צפון
(צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)
28 צפייה בגלריה
חוף חוקוק צפון
חוף חוקוק צפון
חוף חוקוק צפון
(צילום: איגוד ערים כינרת)
איך מגיעים? החוף ממוקם על כביש 90, כ-3 ק"מ צפונית לקיבוץ גינוסר. בווייז: חוף חוקוק צפון. הכניסה הרגלית ללא תשלום, החנייה בתשלום על פי משך הזמן. אין צורך לתאם הגעה.

חניון עין רועים – דרך הנוף הרי נפתלי

חניון עין רועים הוא חניון מטיילים לצד מעיין קטן שמימיו זורמים לשוקת קטנה ששימשה בעבר בעיקר כמקור מים לפרות. בשנות ה-90 תועלו המים אל הבריכה בעזרת צינור, אך היא לא תמיד מלאה כמתוכנן ומפלס המים תלוי גם בכמות הגשמים. בסמוך לבריכה שולחנות פיקניק מוצלים. לאחר האוכל ניתן לטייל לאורך דרך הנוף למצפה לירן, חרבת נזר והחניון הגיאולוגי.
28 צפייה בגלריה
חניון עין רועים
חניון עין רועים
חניון עין רועים
(צילום: כאמל עליאן, ארכיון הצילומים של קק"ל)
28 צפייה בגלריה
הבריכה בעין רועים
הבריכה בעין רועים
הבריכה בעין רועים
(צילום: צילום: מירה זר, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איך מגיעים? הקצה הצפוני של דרך נוף הרי נפתלי, שאורכה כ-13 ק"מ, נמצא ליד חצר תל חי (כביש 9977). הקצה הדרומי של הדרך נמצא ליד קיבוץ יפתח (כביש 899). קטע דרך הנוף הצפוני מאפשר תנועת כל סוגי כלי הרכב, בעוד הקטע הדרומי (מהחניון הגיאולוגי לכביש 899) צר יותר ומתאים לרכב פרטי בלבד. בווייז: חניון ומעין 'עין רועים'. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.

יער אודם

ברמת הגולן, בין הכפרים הדרוזיים בוקעתא ומסעדה, וליד קיבוץ אלרום ומושב אודם, משתרע יער אודם - יער אלונים ענק ומרשים, ובו שמורת טבע המגינה על מיני הצמחים הנדירים וחיות הבר הרבות אשר היער הוא ביתן. ברחבי היער פינות פיקניק רבות עם שולחנות ופחים, מסלולי טיול ופינות שקטות לשים את הראש. תוכלו גם לטייל בתל קצעה במסלול מעגלי או לרדת במסלול קליל וקצר אל הג'ובה הגדולה.
28 צפייה בגלריה
יער אודם
יער אודם
יער אודם
(צילום: לילא איברהים, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? בווייז: יער אודם. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.

חוף מפרץ אמנון – כינרת

חוף מפרץ אמנון הוא החוף היחיד באגם הלאומי שמוגדר כחוף דגל כחול - סטנדרט בינלאומי בתחום חינוך סביבתי, איכות מי הרחצה, בטיחות, ניקיון, שירותים וניהול סביבתי. מדובר בחוף מרהיב עם מפרץ מרשים במיוחד הנחשב למבוקש מאוד בקרב משפחות רבות מכל חלקי הארץ. זה גם חוף שקט שבו נאסרת הפעלת מערכות הגברה. במקום שירותים, מלתחות, צליות, שולחנות ומדשאות.
28 צפייה בגלריה
חוף אמנון
חוף אמנון
חוף אמנון
(צילום: תקשורת יעל שביט)
איך מגיעים? החוף ממוקם על כביש 87, כ-2 ק"מ מערבית לגשר אריק. בווייז: חוף מפרץ אמנון. הכניסה הרגלית ללא תשלום, החנייה בתשלום על פי משך הזמן. אין צורך לתאם הגעה.

כוכב הירדן

בגן לאומי כוכב הירדן מבצר צלבני המשקיף ממרומי הגליל התחתון על בקעת הירדן והגלעד, ולצידו חניון יום הכולל שולחנות פיקניק וספסלים, חורשה עם ברזיות ורחבת תצפית גדולה המאפשרת פתיחה של מחצלת משפחתית וקבוצתית. אסור להדליק מנגלים בשטח האתר. ניתן ליהנות גם ממסלול רגלי המקיף את המבצר ועובר בעין הידיד ובאנדרטה לזכר אורד צ'ארלס וינגייט.
28 צפייה בגלריה
גן לאומי כוכב הירדן
גן לאומי כוכב הירדן
גן לאומי כוכב הירדן
(צילום: יובל מורן)
28 צפייה בגלריה
השולחנות ברחבת התצפית בכוכב הירדן
השולחנות ברחבת התצפית בכוכב הירדן
השולחנות ברחבת התצפית בכוכב הירדן
(צילום: אבי דוד, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? בווייז: כוכב הירדן גן לאומי. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד) ונדרש לתאם את ההגעה מראש דרך אתר רשות הטבע והגנים.

חוף גופרה – כינרת

שמו של חוף גופרה נגזר מהנביעה המינראלית הטבעית שבו וייחודית לכינרת, ורצועת החוף שלו באורך של כ-900 מטרים. החוף מאופיין בריבוי עצי אקליפטוס היוצרים אווירה פסטורלית וקסומה שנשמרת גם בשל היותו חוף שקט שבו נאסרת השמעת מוסיקה. בחוף מדרון מותאם להורדת כלי שיט, אופנועי ים וסירות ומתחם מסודר לקרוואנים וכן מתחם אוהלים מאובזרים (עם חיבורי חשמל, מים, מקררים וכו') להשכרה.
איך מגיעים? בווייז: חוף גופרה. הכניסה הרגלית ללא תשלום, החנייה בתשלום על פי משך הזמן. אין צורך לתאם הגעה.
28 צפייה בגלריה
חוף גופרה
חוף גופרה
חוף גופרה
(צילום: טלי בר, איגוד ערים כינרת)
מרכז

חניוני דרך בורמה

דרך בורמה היא נתיב תנועה שנפרץ במלחמת העצמאות, במהלך הקרבות על ירושלים הנצורה. קק"ל השקיעה מאמצים אדירים בהמחשת האווירה ששררה בדרך בורמה, שעקפה את לטרון ושימשה צינור חמצן לירושלים – והציבה לאורכה צלליות משוריינים, שילוט ואמצעי המחשה אחרים. לאורך הדרך כמה חניוני מטיילים עם פינות קסומות ומתקנים למנגל.
28 צפייה בגלריה
דרך בורמה
דרך בורמה
דרך בורמה
(צילום: גלעד כרמלי)
איך מגיעים? מומלץ להיכנס לדרך מדרום - בכביש 44 בין צומת נחשון ומחלף שמשון, יש לנסוע בדרך המסומנת אדום עד למצפה הראל, במקום חניון ובו מתקני מנגל. מכאן אפשר להמשיך לנסוע לאורך דרך בורמה, ליהנות מחניון עינות סוסין ובהמשך להגיע גם למעלה התאנים. מכאן ניתן להמשיך אל כיוון עין מסילה, עד להגעה אל כביש 38 סמוך לחאן שער הגיא. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.

בית גוברין

הגן הלאומי בית גוברין-מרשה הוא לב לבה של "ארץ אלף המערות". הגן מציג פלא אדריכלי קדום – אינספור מערות שנועדו למגוון רחב של שימושים, אמפיתיאטרון שלם מהתקופה הרומית ושרידים מרשימים של מבצר ושל כנסייה מהתקופה הצלבנית. בגן הלאומי חורש דליל ובתה ים-תיכונית, עשירה במינים רבים של בעלי חיים וצמחים, וכמובן שולחנות פיקניק – אולם אסור להדליק מנגלים בשטח האתר.
28 צפייה בגלריה
מטיילים בגן לאומי בית גוברין
מטיילים בגן לאומי בית גוברין
מטיילים בגן לאומי בית גוברין
(צילום: מנו גרינשפן)
איך מגיעים? בווייז: בית גוברין גן לאומי. הכניסה בתשלום (28 שקלים למבוגר, 14 שקלים לילד) ונדרש לתאם את ההגעה מראש דרך אתר רשות הטבע והגנים.
דרום

חניון נחאביר – יער בארי

אדמות נחאביר נרכשו על ידי קק"ל בשנות ה-30 של המאה הקודמת, וקיבוץ בארי הוקם כאן ב-6 באוקטובר 1946 במהלך מבצע הקמת 11 הנקודות בנגב. בחניון המטיילים במקום מוצבים שולחנות פיקניק, ברזי מים ועמדות מנגל - והנופשים מוזמנים לבקר גם בבארי הישנה, בבית הביטחון המצולק מפגזים, במגדל המים ובתעלות הקשר שנותרו ממלחמת העצמאות. האתר מונגש לאנשים עם מוגבלויות.
28 צפייה בגלריה
שולחנות פיקניק בחניון נחאביר
שולחנות פיקניק בחניון נחאביר
שולחנות פיקניק בחניון נחאביר
(צילום: יעקב שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
28 צפייה בגלריה
נאחביר הישנה ביער בארי
נאחביר הישנה ביער בארי
נחאביר הישנה ביער בארי
(צילום: כאמל עליאן, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איך מגיעים? כניסה ליער דרך כביש 232, סמוך לכניסה לקיבוץ בארי. בווייז: חניון נחאביר. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.

פארק אשכול

גן לאומי הבשור (פארק אשכול) הוא פינה ירוקה על גדת נחל בשור החותר בלב מישורי הלס של הנגב המערבי - מקום נפלא לפיקניק ובילוי בחיק הטבע ודם בסיס יציאה מצוין לטיולים במרחבי חבל הבשור. בפארק אלפי עצים ודקלים, מדשאות מוריקות, מים זורמים, פינות חמד ובנוסף נובעים בתחומו מעיינות עין הבשור המוזרמים אל מערכת בריכות ציוריות שבהן ניתן לשכשך. בפארק גם חניון לילה מוסדר עם מקלחות, שירותים, מתקני בישול ותאורת שטח.
28 צפייה בגלריה
פארק אשכול
פארק אשכול
פארק אשכול
(צילום: לבנת גינזבורג)
איך מגיעים? בווייז: גן לומי הבשור פארק אשכול. הכניסה בתשלום (22 שקלים למבוגר, 9 שקלים לילד) ונדרש לתאם את ההגעה מראש דרך אתר רשות הטבע והגנים.

חורשת כרמל – חבל יתיר

בשיפולי דרום הרי יהודה, בחיבור בין ההרים למדבר, נמצאת חורשה קטנה – חורשת כרמל – ובה פינת חמד יפה המתאימה לפיקניק משפחתי. החורשה נמצאת מול הכניסה למושב כרמל.
איך מגיעים? בווייז: מושב כרמל. במקום לפנות ימינה ליישוב יש לפנות שמאלה לחורשה. היעזרו בשילוט ההכוונה החום. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.
28 צפייה בגלריה
חורשת כרמל בחבל יתיר
חורשת כרמל בחבל יתיר
חורשת כרמל בחבל יתיר
(צילום באדיבות תיירות חבל יתירות)

חניון חולות צבעוניים – המכתש הגדול

חניון המטיילים חולות צבעוניים נמצא במכתש ירוחם (המכתש הגדול) והוא מתאים מאוד לפיקניק וגם למנוחה בסיום טיול באזור. מתחילים מכביש נופי היוצא מירוחם ומגיע לתצפית הר אבנון לפני הירידה למכתש. הנוף מצוקי מרהיב וצופה לעבר רכס חתירה הבולט במצלעות חדות ובתופעות גיאולוגיות ייחודיות לאזור. משם יורדים דקות נסיעה עד חניון המטיילים הבולט בעצי אקליפטוס ומתרשמים מאבני החול הצבעוניות. במקום סככות מוצלות, שולחנות וספסלים המתאימים למנוחה, להפסקת קפה או ארוחה. בסמוך ליציאה מהמכתש, מזרחה לחניון, נמצא מעיין קטן הנקרא עין ירקעם - המתאים לטבילה או לשכשוך לפני שעוזבים.
28 צפייה בגלריה
חניון חולות צבעוניים
חניון חולות צבעוניים
חניון חולות צבעוניים
(צילום: אודי קולומבוס, רשות הטבע והגנים)
28 צפייה בגלריה
השולחנות בחניון חולות צבעוניים
השולחנות בחניון חולות צבעוניים
השולחנות בחניון חולות צבעוניים
(צילום: אודי קולומבוס, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? בווייז: חניון חולות צבעוניים. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.

תנור החרסית בציר צבעי הרמון

הציר הנופי העובר במחצבות ששוקמו בשטח הגן לאומי צבעי הרמון חושף את רזי הגיאולוגיה הצבעונית של מכתש רמון. במרכז האתר, ליד תנור קליית החרסית שנותר מהמפעל, הציבה רשות הטבע והגנים פינות ישיבה, שולחנות והצללה – והם משקיפים אל מרחבי המכתש ומושלמים לפיקניק (הבערת אש במקום אסורה). ממול יש תצפית יפהפייה על האגם אשר הוסדר באחד מהמכרות.
28 צפייה בגלריה
פינת הפיקניק בציר צבעי הרמון
פינת הפיקניק בציר צבעי הרמון
פינת הפיקניק בציר צבעי הרמון
(צילום: זהבה סיגל, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? הגעה מכביש 40 לאחר כ-6 ק"מ של נסיעה דרומה ממצפה רמון. לבאים מצפון יש להמשיך עד לכניסה לחניון הגבס, להסתובב ולחזור כ-500 מטרים עד לפנייה ימינה אל הגן הלאומי. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.

פארק ספיר

פארק ספיר שבערבה התיכונה הוא נווה ירוק וקסום בלב המדבר- המשתרע על פני כ-150 דונם וממוקם בעמק נעלם, כחצי קילומטר מכביש הערבה. בפארק אגם טבעי גדול ומפל מים טובל בירק, לגדותיו עצי תמר ובמימיו שטים בשלווה ברווזים ועופות מים נודדים.
28 צפייה בגלריה
פארק ספיר
פארק ספיר
פארק ספיר
(צילום: גלעד לבני)
לצידו חורשה ייחודית של כ-60 עצי באובב, בהשראת ספרו הנודע של אנטואן דה סנט-אכזופרי "הנסיך הקטן", ואפילו מטוס קל שנראה ממש כאילו הגיע לכאן מהספר האהוב. בפארק מרחבי דשא, פינות שקטות לפיקניק על המים, וגם חניון קרוואנים. הפארק נגיש ומותאם לאנשים עם מוגבלויות.
28 צפייה בגלריה
חורשת הבאובב והמטוס בפארק ספיר
חורשת הבאובב והמטוס בפארק ספיר
חורשת הבאובב והמטוס בפארק ספיר
(צילום: יעקב, שקולניק, ארכיון הצילומים של קק"ל)
איך מגיעים? על כביש 90, כ-6 ק"מ דרומית למושב עין יהב, סמוך ליישוב ספיר. בווייז: פארק ספיר. הכניסה ללא תשלום, אך יש לתאם הגעה מראש בטלפון 052-6170271.

חניון שמורת נחל שיזף

שמורת נחל שיזף ממוקמת בערבה התיכונה, ממזרח לכביש הערבה ובין היישובים עין יהב מדרום וחצבה מצפון. כביש הגישה המוביל לחניון המטיילים משולט נמצא לפני שער הכניסה למושב חצבה. הדרך הסלולה מגיעה עד בריכת המים של המושב ובסמוך אליה מצפור שהוקם על ידי רשות הטבע והגנים וצופה מערבה לעבר רכס מחמל, דרומה לעבר מישורי הערבה וציר המעיינות, צפונה לעבר רכס חצירה ומזרחה לעבר הרי אדום המרהיבים בגובהם העצום. סביב מושב חצבה ניתן לראות את שטחי החקלאות הרבים והחממות. מהמצפור יורדים לחניון המטיילים שמהווה גם חניון לילה, ומשם ניתן להמשיך אל "דרך השלום" המשולטת – דרומה לעבר ג'בל חופירה הצופה לעבר מושב עין יהב, או צפונה לעבר מצפור השלום וחווארי עידן הציוריים. מ"דרך השלום" מתחברים לכביש הערבה (90) ומשם צפונה לים המלח או דרומה לאילת.
28 צפייה בגלריה
חניון שמורת נחל שיזף
חניון שמורת נחל שיזף
חניון שמורת נחל שיזף
(צילום: אריה רוזנברג, רשות הטבע והגנים)
איך מגיעים? בווייז: חצבה. כביש הגישה לשמורה לפני שער הכניסה למושב. הכניסה ללא תשלום, אין צורך לתאם הגעה.
פורסם לראשונה: 08:31, 13.04.21