הבלוגרית הישראלית, לירי חורש רינמן, לא חיכתה הרבה ועם ביטול ועדת החריגים ופתיחת נתב"ג מחדש החליטה שהיא חוזרת לטייל בחו"ל. הפעם היעד שנבחר רחוק מאוד אך עם כניסה קלה לתיירים ואהדה גדולה לישראלים.
"ישר חשבתי לאן אני יכולה לטוס. סגרתי כרטיס טיסה לרפבוליקה הדומיניקנית דרך ניו יורק ומשם זה עוד שלוש שעות טיסה ואני בגן עדן", סיפרה בריאיון לאולפן ynet.
הרפובליקה הדומיניקנית מצטרפת למעשה לרשימת המדינות שמקבלות תיירים מישראל ללא הדרישה להיכנס לבידוד: גאורגיה, סרביה, אוקראינה, מונטנגרו, סיישל וחלק מהמדינות בארה"ב.
נזכיר שגם במהלך שנת הקורונה, כשרוב האנשים הסתגרו בבתיהם, חורש רינמן הצליחה לטייל באיי יוון, באיטליה ועוד. הפעם ובהתאמה לחג החירות, בחרה בלוגרית הטיולים את אחד היעדים שיותר מסמנים חופש אמיתי.
חורש רינמן מספרת כי הכניסה למדינה הייתה עבורה חלקה - עם הצגת בדיקת קורונה שלילית, שאותה גם ככה הייתה צריכה לעשות על מנת להיכנס לארה"ב לטיסת הקונקשן מניו יורק כאמור. היום הכניסה למדינת האי אף קלה עוד יותר: "כעת הם רק מודדים חום בכניסה, לא משנה אם עשיתם בדיקת קורונה, אם אתם מחוסנים או לא".
מבחינת הגבלות, בדומה לחלק ממדינות אירופה וכמו יוון לדוגמה - גם כאן יש עדיין עוצר לילי. כלומר המסעדות והחנויות סגורות בימי השבוע החל מהשעה 21:00 ובסופי שבוע החל מ-19:00. "בשעות שלאחר כניסת העוצר הלילי עדיין מותר להסתובב ברחובות. בתוך המלונות, שברבים מהם יש מסעדות וברים, העוצר לא מורגש כלל, ולי אישית זה לא הפריע ליהנות מהחופשה.
6 צפייה בגלריה
לירי
לירי
לירי חורש רינמן מבלה ברפובליקה הדומיניקנית
(מתוך עמוד האינסטגרם traveliri)
6 צפייה בגלריה
לירי
לירי
זה הזמן להגיע - כשעוד לא עמוס תיירים
(מתוך עמוד האינסטגרם traveliri)
6 צפייה בגלריה
לירי
לירי
שקיעות יפות במדינה הקריבית
(מתוך עמוד האינסטגרם traveliri)
"בסך הכל ישנה הקפדה על ריחוק חברתי, עטיית מסכות והיגיינה. בכניסה לכל מקום ציבורי נמדד חום הנכנסים, ובחלק מהמסעדות והמלונות יש דרישה לחיטוי הידיים בג'ל אלכוהולי בכניסה. בתור מחוסנת, אני מרגישה מאוד בטוחה לטייל כאן בחופשיות, ועל אף החיסון אני ממשיכה להתרחק מהתקהלויות ולהקפיד על כל כללי הזהירות", סיפרה חורש רינמן.
ספרי איך נראה הטיול שלך ברפובליקה הדומיניקנית
"התחלתי בסנטו דומינגו, עיר הבירה של הרפובליקה הדומיניקנית, בקצת שופינג ומנוחה אחרי הטיסה הארוכה מהארץ. משם המשכתי למספר לילות בפונטה קאנה ולה רומאנה, שתי עיירות חוף מקסימות עם מי טורקיז צלולים בחלקו הדרומי של האי, שמלאות במלונות הכל-כלול מסוגים שונים ובמגוון רמות.
ההמלצה של לירי למי שמחפש חופשת בטן-גב ואין ברשותו מספיק זמן להקיף את כל המדינה: "שיבחר במלון אחד בפונטה קאנה או בעיירה לה רומאנה".
לאחר מכן, מספרת הבלוגרית כי היא הצפינה לעיירות מעט פחות תיירותיות על מנת לקבל בהן אווירה מקומית אותנטית. "ביקרתי בלאס טרנאס וסמאנה, שם חיכו לי כפרים קסומים, חופים בתוליים ריקים מתיירים, דקלים בכל פינה, נופים הרריים, מפלים ואפילו לוויתנים!
6 צפייה בגלריה
לירי
לירי
אני רואה טורקיז בעיניים
(מתוך עמוד האינסטגרם traveliri)
6 צפייה בגלריה
לירי חורש רינמן
לירי חורש רינמן
החופים עדיין ריקים
(צילוםף לירי חורש רינמן)
"אם אתם מתגעגעים לחופשות אקזוטיות עם חופי חול לבן וקוקוס ביד, אני ממליצה בחום לשקול להגיע לרפובליקה הדומיניקנית. חוץ מהנופים המשכרים והמחירים הנוחים, תפגשו פה עם שמח שאוהב לרקוד ולפגוש ישראלים. דווקא עכשיו, כשאתרי התיירות יחסים ריקים, אפשר ליהנות יותר מאי פעם מהטבע, מהשקט, מהתרבות המקומית ומהאווירה הקריבית הייחודית, ללא תורים ועומסים".

קצת על המדינה הקריבית

איפה?
הרפובליקה הדומיניקנית ממוקמת על אי הנחשב לחלק ממרכז אמריקה וממוקם מזרחה ליבשת. הרפובליקה חולקת את האי עם המדינה האיטי ותופסת שני שלישים ממנו.
מה השפה?
השפה הרשמית היא ספרדית אבל אפשר לדבר גם אנגלית. רוב נותני השירותים, בעיקר הצעירים שבהם, יבינו אתכם היטב וידעו לענות בחזרה.
6 צפייה בגלריה
לירי חורש רינמן
לירי חורש רינמן
כל מה שאתם צריכים לדעת על היעד הטרופי
(צילוםף לירי חורש רינמן)
מה מזג האוויר?
כמו בכל אזור האיים הקריביים הטרופי, חם ולח רוב ימות השנה. מדי פעם יש רוחות חזקות וגם משקעים, בעיקר בצפון המדינה.
איך מגיעים מישראל?
ניתן להגיע כמו שחורש רינמן הגיעה וזה עם אחת החברות שטסות מישראל לניו יורק כרגע: אל על, יונייטד איירליינס ודלתא, כשעם השתיים האחרונות ניתן לבצע טיסת המשך מניו יורק לבירה, סנטו דומינגו. אורך הטיסה כשלוש שעות.
אם אין לכם ויזה לארה"ב, שכן גם אם אתם רק מבצעים טיסת קונקשן בלי להיכנס למדינה, עליכם להציג ויזה לארה"ב, אז ניתן לעשות טיסות קונקשן דרך אירופה.
מה המחירים?
טיסות קונקשן במחלקת תיירים, מישראל דרך ארה"ב או אירופה ועד לסנטו דומינגו יעלו כ-1,500 דולר לאדם. חשוב לציין כי לאור התקופה הלא רגילה, הטיסות וכך גם המחירים משתנים כל העת.
מחירי הלינה משתנים גם כן לפי ביקוש שככל הנראה יילך ויגדל וגם לפי רמת המלון כידוע. בעיירות הנופש תוכלו למצוא מלונות ברמת ארבעה וחמישה כוכבים, על בסיס הכל כלול במחירים הנעים בין מאה ל-200 דולרים לילה.
להמלצות נוספות על טיולים שווים היכנסו לעמוד האינסטגרם טראוולירי