נדב הטה (34) ימריא בשבת הקרובה לאיטליה ומשם ייצא למסע של 2,650 קילומטרים שבמהלכו יחצה את רכס הרי האלפים ממזרח למערב. הטה, שרגיל להציב לעצמו אתגרים קשים ובעבר אף פרסם ב-ynet כתבות על אודות מסעותיו בארצות הברית בשביל הרכס הפסיפי (4,265 ק"מ) ובשביל קו פרשת המים (כ-5,000 ק"מ), עורך הפעם את המסע בשיתוף פעולה עם ארגון "לתת" במטרה לגייס כסף לרכישת סלי מזון וארוחות לניצולי שואה ולמשפחות נזקקות.
הטה, סרן במילואים, שירת בצה"ל במשך עשר וחצי שנים, רוב הזמן בסיירת גולני. בשנת 2014, במהלך מבצע צוק איתן, הוא נפצע מטיל שפגע בבית שבו שהה בשכונת סג'עייה בעזה. בתקרית הקשה נהרגו חבריו לנשק רב-סרן צפריר בר אור וסרן צביקה קפלן זיכרונם לברכה.
"זה היה אירוע שגרם לי לחשוב איך אני רוצה באמת לחיות את החיים שלי", סיפר בריאיון לאולפן ynet. "אחרי התקרית טסתי לשנתיים שגולת הכותרת שלהן הייתה שני מסעות שבהם חציתי את ארצות הברית ברגל". ביומן מסע שפרסם ב-ynet ב-2020 כתב נדב: "אז, בבית מט לנפול ועולה בלהבות בסג'עייה, נשבעתי לעצמי שאם אני יוצא מהסיטואציה הזו בחיים, אני אחיה את החיים שלי במלוא עוצמתם וכפי שאני מבין אותם".
3 צפייה בגלריה
נזכרים בטיולים
נזכרים בטיולים
נדב הטה בשביל הרכס הפסיפי בארה"ב
(צילום: נדב הטה)
3 צפייה בגלריה
נזכרים בטיולים שביל קו פרשת המים
נזכרים בטיולים שביל קו פרשת המים
רגיל להתגבר על מכשולים קשים
(צילום: נדב הטה)
3 צפייה בגלריה
מסלול המסע של נדב
מסלול המסע של נדב
מסלול המסע של נדב
(מתוך אתר fr.ulule.com/via-alpinaldc)


הטה הוסיף וסיפר כי עשה את אותם מסעות עבור עצמו, אך לאחר שחזר רבים התעניינו בפרטים ובסיפורים מאותם טיולים. "שאלו אותי המון שאלות, ולא הייתי מוכן לזה, אמרתי לעצמי שבטוח יהיה עוד מסע, מסע לטובת מטרה שתהיה גדולה יותר ממני".
המסע, שיעבור במדינות הבאות – איטליה, סלובניה, אוסטריה, ליכטנשטיין, שוויץ, איטליה וצרפת, צפוי להימשך כשלושה חודשים ולהסתיים לקראת ראש השנה. יעד הגיוס הוא 132,500 שקל. "ארוחת חג של ארגון 'לתת' עולה 90 שקל", הסביר נדב, "אז המטרה היא לגייס 50 שקל עבור כל קילומטר של הליכה. כשנגיע לקו הסיום, ממש בסמוך לחג, יהיה לנו כסף לסייע ל-1,472 משפחות".
אתם מוזמנים להיכנס לעמוד הפרויקט באתר JGive ולעקוב אחרי נדב בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם שלו.