בזמן שאנחנו מקוששים מדינות "צהובות" שיאפשרו לישראלים להיכנס אליהן וגם לשוב מהן ללא בידוד, בלוגרית הטיולים הישראלית, לירי חורש רינמן, עוברת ממדינה למדינה באירופה ללא שום עיכובים ובידודים, וגם דואגת שכשהיא תשוב ארצה היא לא תשב בביתה לבידוד של שבוע.
"ביקרתי בקיץ הנוכחי בארבע מדינות באירופה, ומתכננת להגיע לחמישית ממש בקרוב לאור השינוי בהנחיות. בקיץ הקודם ביקרתי בשלוש אחרות, וגיליתי עד כמה המעברים ביניהן פשוטים. השנה כשיעדים אקזוטיים ורחוקים דורשים בידוד בחזור ממליצה לשקול אפשרות של יורוטריפ במדינות שבהן התחלואה נמוכה", סיפרה לירי בעודה נמצאת באוסטריה, אחרי שטיילה מתחילת יולי באירופה עם הפסקה של שבועיים בארץ וחזרה לאוסטריה, וכעת כאמור, תעבור למדינה "צהובה", כדי לחזור לארץ בלי בידוד.
תסבירי לנו איך זה עובד?
"בטיול הקודם התחלתי בספרד, עברתי לשווייץ כי ספרד הפכה לאסורה וסיימתי בפריז. בטיול הנוכחי התחלתי מאוסטריה וכעת לאחר ההודעה שיש צורך בבידוד בחזור אני עוברת להונגריה בספונטניות.
נסביר שהונגריה, שנחשבת למדינה "צהובה", לא מצריכה להיכנס לבידוד של שבוע בחזרה ממנה לארץ אלא רק של 24 שעות או עד לקבלת תוצאת בדיקת קורונה שלילית. בנוסף, לפי הבהרת משרד הבריאות - אם נוסע ביקר במדינה "כתומה" ולאחר מכן הגיע למדינה "צהובה", שבעת ימי הבידוד שלו מתחילים להיספר מהרגע שיצא מהמדינה ה"כתומה" וכך הוא יכול לקצר לעצמו את ימי הבידוד בארץ.
כלומר ימי הבידוד בארץ מתקזזים לפי מספר הימים ששהה במדינה ה"צהובה", לפני שהגיע לישראל.
כל אחד יכול לעשות את זה או שצריך דרכון אירופי?
"זה ממש פשוט. בזמן שישראל מגדירה בסיווג שונה מדינות שונות באירופה, בתוך אירופה די קל לעבור. אני נמצאת בנקודה באוסטריה שהיא מאוד קרובה לגבול עם איטליה וסלובניה, אם הייתי רוצה הייתי יכולה פשוט לחצות את הגבול".
7 צפייה בגלריה
שווייץ
שווייץ
לירי חורש ריינמן בחלק הראשון של הטיול שלה בשווייץ
(מתוך Traveliri)
7 צפייה בגלריה
שווייץ
שווייץ
בת ההרים השווייצרים
(מתוך Traveliri)
7 צפייה בגלריה
ספרד
ספרד
"החלטתי לא לוותר על חופשת הקיץ שלי". ספרד
(מתוך Traveliri)
7 צפייה בגלריה
פריז
פריז
הספיקה לעשות גם את פריז
(מתוך Traveliri)
"היום כבר בקושי בודקים דרכונים, תלוי איפה כמובן, אבל מה שיותר מעניין אותם זה לראות תעודת מתחסן, ברגע שיש תעודת מתחסן או תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות, זה מספיק. ברוב מעברי הגבול יש רק שלט שמסמל מעבר מדינה, וזהו. אין שום בידוק, לא של דרכונים ולא של מסמכי קורונה".
מה הטיפים שלך למי שרוצה לטייל כרגע באירופה?
"המלצות שלי לטיולים במצב של אי-וודאות הן להזמין כרטיסי טיסה ומלונות עם אפשרות ביטול או שינוי בלבד, גם אם זה עולה יותר. להיות מוכנים נפשית לאופציה שטיול יתפקשש ולהכין פלאן B. להיות ערניים להוראות משרד הבריאות ולהתעדכן בקביעות בהנחיות המשתנות".
מה היעד הבא עכשיו?
"אני בונה על בודפשט. התלבטתי מאוד בין פראג לבודפשט, שתיהן קרובות לכאן במרחק נסיעה. בחרתי בסוף בבודפשט".
7 צפייה בגלריה
אוסטריה
אוסטריה
נמצאת באוסטריה ומשנה מסלול בעקבות שינוי סיווג המדינה בארץ
(מתוך Traveliri)
7 צפייה בגלריה
ספרד
ספרד
חופשה במסכה. לירי בחופי ספרד הקיץ
(מתוך Traveliri)
7 צפייה בגלריה
פריז
פריז
"צריך להיות ספונטניים"
(מתוך Traveliri)
זאת לא חרדה מתמשכת כל פעם לעבור ממדינה למדינה ולדאוג לבידוד או לא בידוד, לפי הנחיות משרד הבריאות?
"האמת שהייתי בשנה האחרונה ביותר מעשרה יעדים ולא חוויתי אף בידוד, אפילו לא אחד. אז כן, לא בא לי להיכנס לבידוד, אני כן מנסה להימנע מזה. כרגע אני זורמת, אני ספונטנית, עשיתי שינוי בסטייט אוף מיינד, אני מבינה שזאת תקופת קורונה, צריך להיות ספונטנים. גם את הטיול לאוסטריה סגרתי שבוע לפני, כשהודיעו שהיא מדינה צהובה. אני מאוד גמישה, אני חושבת שככה צריך להיות עכשיו".
איך זה מבחינת קורונה? את כל הזמן עם מסכה? באירופה מקפידים מאוד?
"זה מאוד משתנה. אני נמצאת עכשיו בחבל ארץ שבכלל לא צריך בו מסכות, לא בפנים ולא בחוץ. אבל כידוע יש כאן עלייה בתחלואה אז כנראה יחזירו את חובת המסכות בקרוב. זה ממש תלוי יעד. אני רוצה לשמור על עצמי, יש לי קהילת פייסבוק שקוראים לה "חופשה במסכה", שכל המהות שלה זה לעזור לאנשים לטייל בתקופה הזו. אני לא מורידה את המסכה שלי, זה שווה הכל".

לירי, סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה, היא בעלת עמוד האינסטגרם שהוא גם מעין בלוג טיולים, העונה לשם traveliri_, ובשנה האחרונה גם עומדת בראש קבוצת הפייסבוק חופשה במסכה, שעוזרת לאנשים לטייל בתקופת הקורונה.