16 צפייה בגלריה
וונדלרלנד בהייד פארק, לונדון
וונדלרלנד בהייד פארק, לונדון
יין חם, דוכנים צבעוניים ואטרקציות לגדולים ולקטנים. מה מחכה לכם השנה בשוקי הכריסמס של אירופה?
(צילום: shutterstock)
כל עיר ומדינה בעולם מביאה את הקסם שלה, אבל אין תקופה קסומה כמו השבועות שלפני חג המולד. העצים מתמלאים באורות, חלונות הראווה בחנויות נצבעים באדום עם בובות של סנטה קלאוס, ובכל אירופה מטיילים כדי לבקר בשוקי הכריסמס השונים.
כל השווקים הגדולים יפתחו השנה כאשר לרובן יהיו הגבלות מיוחדות בצל הקורונה. חשוב מאוד לבדוק את ההנחיות המדויקות לפני ההגעה באתרי השווקים. חלקם כמו ה-Winter Wonderland בלונדון, דורשים הרשמה מראש.
16 צפייה בגלריה
מתאים מאוד גם כחופשה עם הילדים
מתאים מאוד גם כחופשה עם הילדים
טיול בין שוקי כריסמס: מתאים מאוד גם כחופשה עם הילדים
(shutterstock)
16 צפייה בגלריה
מאכלים מתוקים כמסורת החג
מאכלים מתוקים כמסורת החג
אחד ממסורות החג - מאכלים מתוקים
(shutterstock)
השווקים נפתחים בין סוף נובמבר לתחילת דצמבר, ולרוב פתוחים עד ה-24.12 – ערב חג המולד. חלקם גם פתוחים עד השנה החדשה. אבל, וזה אבל חשוב - זכרו שמרבית המקומות נסגרים לגמרי בימי החג עצמו, שזה ב-25 בדצמבר ולרוב גם יום לפני. כך שלצד השווקים שייסגרו, גם החנויות, המסעדות ולמעשה כל האטרקציות בעיר לא יפעלו כך שמומלץ להגיע לפני החג.
עוד מידע חשוב - הכניסה לרוב השווקים היא חינמית, ועל אטרקציות כגון רכבות הרים והחלקה על הקרח תצטרכו לשלם בנפרד. ועכשיו, בואו נדבר על ששת השווקים המומלצים ביותר באירופה בזכות הגודל, האטרקציות, הצבעים והיין החם.

השוק של בירת חג המולד שטרסבורג

אלזס נמצאת בצפון-מזרח צרפת על הגבול עם גרמניה ושווייץ, ונקראת "השווייץ של צרפת". בירת אלזס היא שטרסבורג הציורית, ושם תמצאו שוק כריסמס קסום במיוחד. העיר מוכתרת בתור בירת חג המולד ולא בכדי: כל הבניינים מקושטים, יש עצי אשוח צבעוניים בכל מקום והאווירה בה מהפנטת.
16 צפייה בגלריה
 שטרסבורג
 שטרסבורג
יפה וצבעונית בכל ימות השנה. שטרסבורג
(צילום: shutterstock)
16 צפייה בגלריה
שטרסבורג
שטרסבורג
השוק בעיר - מהוותיקים בעולם
(shutterstock)
השווקים בשטרסבורג הם מהוותיקים בעולם – משנת 1,570! הם נמצאים במרכז העיר במרחק הליכה אחד מהשני, ומלאים במאות ביתני עץ המציעים יין חם, אוכל רחוב מצוין, מתנות מעץ ומזכוכית ועוד.
בין האטרקציות שתמצאו בשטרסבורג: מופעי רחוב, תיאטרוני בובות והחלקה על הקרח.
איפה כדאי לישון: מרכז העיר שטרסבורג ציורי ויפהפה, מומלץ ללון בה ולהיות במרחק הליכה מהשווקים השונים.
טיסות: לשטרסבורג אין טיסות ישירות מישראל, אך ניתן להגיע אליה בקונקשן עם אייר פראנס ולופטהנזה.
תאריכי השווקים: 25.11 – 26.12.

אחד הגדולים בעולם: השוק של נירנברג

השנה, מתוך רצון לשמור על מרחקים וקהלים, השוק - שנחשב לאחד מהגדולים בעולם, מחולק למספר מוקדים שקרובים אחד לשני בעיר העתיקה. בכיכר הראשית Main Market Square תוכלו לטייל בין הביתנים הציוריים עם גגות אדומים ולבנים. השוק בנירנברג מתגאה גם בשילוב אזרחים עם מוגבליות בביתנים, ותוכלו למצוא שלל מתנות שהן גם תרומה לחברה. באתר השוק תוכלו להוריד סיורים מיוחדים לטלפון בנושאים שונים.
16 צפייה בגלריה
נירנברג
נירנברג
מפתיעה עם אחד השווקים הענקיים בעולם - נירנברג
(shutterstock)
16 צפייה בגלריה
נירנברג
נירנברג
החגיגות בעיר הבווארית
(shutterstock)
בין האטרקציות שתמצאו בנירנבג: אזור שלם לילדים בלבד עם גלגל ענק, דמויות מיוחדות, משחקים, ואפילו ״יין״ חם לילדים כדי שירגישו כמו הגדולים. יש גם סדנאות אוכל בהן הילדים יכולים לקשט עוגיות, סדנאות הכנת נרות, פיסול בזכוכית, משחקייה ועוד.
מבוגרים ייהנו מטיול במרכבה עם סוס, סיור בעיר העתיקה על רכבת קלאסית, וסיורי הליכה בשוק. דצמבר הוא הזמן המושלם לעלות לתצפית על העיר העתיקה עם הגגות המקושטים והאורות בכל מקום.
איפה כדאי לישון: בעיר העתיקה.
טיסות: אין טיסות ישירות לנירנברג, אבל אפשר להגיע עם קונקשן במינכן או בפרנקפורט עם לופטהנזה וסוויס, או לשכור רכב מאחת הערים.
תאריכים: 26.11 – 24.12.

השוק שהיווה השראה לדיסנילנד: קופנהגן

השמועות הן שדיסנילנד התבסס על פארק השעושעים "גני טיבולי" בקופנהגן, ובצדק. עם 500 אלף אורות, השוק המקסים מלא במאכלים דנים מיוחדים כמו אייבלסקיור (aebleskiver) - מין כדורי פנקייק טבולים באבקת סוכר. והונינקיי (honninghjerter) - עוגת דבש מיוחדת במילוי ריבה או קרם ומצופה בשוקולד.
16 צפייה בגלריה
קופנהגן
קופנהגן
קר וצבעוני כאן. קופנהגן
(shutterstock)
16 צפייה בגלריה
השוק המואר ליד המזרקה המרכזית, קופנהגן
השוק המואר ליד המזרקה המרכזית, קופנהגן
השוק בבירת דנמרק
(צילום: shutterstock)
העצים בשוק מכוסים בשלג וכמובן שסנטה קלאוז מסתובב בין הביתנים. בשוק יש מופע אורקולי מרהיב ומעל 60 ביתנים מלאים באוכל, מתנות, משקאות ועוד.
בין האטרקציות שתמצאו בקופנהגן: זיקוקים (בחלק מהלילות), משחקי קרנבל, רכבות הרים, קישוט עוגות דבש, הצגות ועוד. שימו לב שיש להירשם מראש לשוק השנה בעלות של 30 שקלים לילד ו-67 שקלים למבוגר.
איפה כדאי לישון: Indre By.
טיסות: נכון להיום, אין לבירת דנמרק טיסות ישירות מישראל אבל ניתן להגיע אליה עם לא מעט חברות תעופה בטיסות קונקשן עם חברות כמו טורקיש איירליינס, לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן ועוד.
תאריכים: 12.11 – 2.12

ארץ הפלאים החורפית של לונדון

לונדון מהפנטת גם בימים רגילים, אבל בדצמבר היא הופכת למוארת במיוחד. בעוד שיש בלונדון מאות שווקים בכל פינה, גולת הכותרת היא ה-Winter Wonderland. השוק מתפרס על פני שטח עצום בהייד פארק ומתהדר באינספור אטרקציות לילדים ומבוגרים. בשוק תוכלו לרכוש אינספור סוגי שתייה, אך מים תמיד יהיה בשפע ובחינם – למעשה, הם מעודדים שתביאו בקבוקים מהבית שתולכו למלא שם.
בין האטרקציות בלונדון: מתחם ענק של החלקה על הקרח, קרקס, בר קרח, סנדאות פיסול בקרח, גלגל ענק, מגלשות קרח, רכבות הרים לקטנים ולגדולים ועולמו של סנטה, אזור במיוחד לקטנטנים.
הכניסה לשוק השנה היא בהרשמה מראש בלבד והיא ללא עלות בשעות הרגועות. בשעות השיא הכניסה תעלה בין 5 ל-7.5 פאונד לאדם, אך אם תרכשו כרטיסים לאטרקציות בסכום של 20 פאונד ומעלה – הכניסה תהיה חינמית גם בשעות השיא. שימו לב שהשנה ניתן לרכוש באתר כרטיסים למתקנים, אוכל ושתייה.
איפה כדאי לישון: התחבורה הציבורית בלונדון מצוינת, לכן יש הרבה אזורים מומלצים ללינה. אך אם תרצו לישון קרוב לשוק, חפשו מלון באזור ההייד פארק.
טיסות: טיסות ישירות ללונדון ניתן למצוא בהרבה חברות תעופה, בהן וויזאייר, איזי ג׳ט, וירג׳ין אטלנטיק, אל על, וכמובן בריטיש איירווייז.
תאריכים: 19.11 – 3.1.

קשה לבחור כאן רק שוק אחד - ברלין

בברלין יש אינספור שוקי כריסמס וכל אחד מהם מלא במתנות ואוכל מצוין. עבור מבוגרים (ללא ילדים), הז'אנדרמנמרקט הוא אחד היפים ביותר, עם שלל דוכני אוכל ושתייה והופעות לתוך הלילה. אם אתם מגיעים עם ילדים, אחד השווקים הפופולארים ביותר הוא באלכסנדרפלאץ – למעשה, יש שניים ענקים אחד ליד השני.
באלכסנדרפלאץ תמצאו מעל מאה ביתני מתנות ואוכל והמוני מתקנים לכל גיל, כולל רכבות הרים, החלקה על הקרח, גלגל ענק ופירמידה שעשוייה מ-5,000 נורות – הגדול ביותר באירופה.
16 צפייה בגלריה
ברלין
ברלין
ידועה בשווקים תוססים ויפים. ברלין
(shutterstock)
16 צפייה בגלריה
ברלין
ברלין
הבעה שיש יותר מדי שווקים כאלה
(shutterstock)
אבל במרחק תחנה אחת בלבד, בתחנת הקשרמרקט (Hackeshermarkt), יש שוק קטן יותר אבל מלא גם הוא באטרקציות – ופחות מלא באנשים. גם שם יש גלגל ענק והחלקה על הקרח, מתקנים לקטנטנים והמון אוכל מצוין.
איפה כדאי לישון: מיטה (Mitte) הוא האזור שבו נמצאים רוב האטרקציות בברלין, אך אזור מיטה הוא עצום. אם תרצו להיות במרכז העניינים, אלכנסדרפלאץ מתהדרת במלונות זולים במחירים מצוינים, והכל במרחק הליכה מכל השופינג והשווקים בהם תרצו לבקר. אם אתם מחפשים מקום שקט יותר, האקשרמרקט היא במרחק תחנה אחת (10 דקות הליכה) מאלכסנדרפלאץ, השכונה הציורית מלאה במסעדות ובתי קפה ויש בה את כל סוגי התחבורה הציבורית בעיר.
טיסות: גם לברלין יש טיסות ישירות במגוון חברות תעופה, כולל איזי ג׳ט, ריינאייר, אל על, ישראייר ומלטה אייר.
תאריכים: השוק Christmas Market at Potsdamer Platz שבכיכר פוטסדאם מתחיל כבר ב-29.10 ויימשך עד 22.01.22.
שוק Lucia Christmas Market at Kulturbrauerei ייפתח ב-22.11 עד 22.12.21.

ותיקת השווקים לכריסמס - וינה

בעת הכנת הכתבה - אוסטריה הייתה פתוחה ובמצב תחלואה שהלך והחמיר לאחר מכן. החל מ-22.11.21 הוחלט בממשלת אוסטריה להיכנס לסגר של עשרה ימים לפחות. לכן לא ניתן להגיע אליה נכון לעכשיו.
אם בכל זאת מתחשק לכם לראות מה היא מציעה בשנים "רגילות": ההיסטוריה של השווקים בווינה מתחילה לפחות בשנת 1298 – כבר מעל 700 שנים שבירת אוסטריה היא מוקד תיירותי בתקופת חג המולד. השוק הגדול והמפואר ביותר הוא מול העירייה, ה-Vienna Christmas Dream. בכניסה לשוק תעברו דרך מאות אורות ומיד תכנסו לאווירת החג וישירות ליותר מ-150 ביתנים שמוכרים הכל מהכל: יין חם, אוכל רחוב, מתנות, ממתקים ועוד.
16 צפייה בגלריה
וינה
וינה
תמיד בטופ הרשימה של השווקים הכי יפים
(צילום: Shutterstock)
16 צפייה בגלריה
בירת אוסטריה
בירת אוסטריה
בירת אוסטריה
(shutterstock)
בין האטרקציות בווינה: קישוט עוגיות, הכנת נרות, החלקה על הקרח, קרוסלה וגלגל ענק.
איפה כדאי לישון: Innere Stadt.
טיסות: יש טיסות ישירות עם וויזאייר, ריינאייר, ישראייר, אל על ואוסטריין.
תאריכים: 17.11 - 26.12.

לעוד המלצות על טיולים משפחתיים בחו"ל - היכנסו לאתר "חול עם ילדים".