דניאל וולפסון, האישה הישראלית הראשונה שהעפילה לפסגת האוורסט, בדרך להשלים הישג נוסף ולהיות לישראלית הראשונה שתעפיל לשבע פסגות ההרים הגבוהים ביותר בכל אחת משבע יבשות העולם. בחודש הבא תמריא וולפסון לאוסטרליה, שם תטפס על ההר האחרון ברשימה, והנמוך מכולם – הר קושצ'ושקו (2,228 מטר). בריאיון באולפן ynet סיפרה וולפסון על התחושות לקראת הטיפוס ועל כוונתה לסייע בהעלאת המודעות בעולם לחטופים הישראלים שעדיין מוחזקים על ידי חמאס. "אני רוצה להניף על הפסגה את דגל ישראל בשם כל האנשים שנפלו ונרצחו במלחמה. נניף את הדגל ונבקש שהחטופים ישובו הביתה".

הטיפוס על ההר האוסטרלי נחשב ל"קל" ביותר מתוך אתגר 7 הפסגות. וולפסון ציינה כי עד כה כ-500 אנשים ברחבי העולם השלימו את אתגר 7 הפסגות, מתוכם רק כ-70 נשים. דורון אראל, הישראלי הראשון שהגיע לפסגת האוורסט, היה גם הישראלי הראשון שהשלים את מסע שבע הפסגות בשנת 2000.
"הייתי צריכה לצאת להר האחרון ב-7 באוקטובר, אבל הכול כמובן נדחה", סיפרה וולפסון. "לפי התכנון אגיע לפסגה ב-7 באפריל, מטפסים יהודים מאוסטרליה יצטרפו אליי".
וולפסון סיפרה כי תמיד שואלים אותה אם היא נהנית לטפס על הרים גבוהים. "אני לא נהנית", הפתיעה בתשובתה, "בטח שאני לא נהנית במהלך המסע – לישון על הקרח, לאכול את האוכל שלא אוכל, להיות בתת-תזונה ובקור, אבל להגיע לפסגה ולעמוד שם, גם עם דגל ישראל, גם כאישה, זה פשוט גובר על כל קושי, זה נותן לי את המוטיבציה והכוח, ושם בהר עצמו אני פועלת כמו רובוט, זו המשימה וזה מה שאני צריכה לבצע".
4 צפייה בגלריה
דניאל וולפסון מטפסת על הר דנאלי
דניאל וולפסון מטפסת על הר דנאלי
דניאל וולפסון ברגע של נחת על הר דנאלי
( צילום: דניאל וולפסון)
4 צפייה בגלריה
פסגת הר קושצ'ושקו
פסגת הר קושצ'ושקו
פסגת הר קושצ'ושקו
(צילום: John Wormell, מתוך ויקיפדיה)
4 צפייה בגלריה
דניאל וולפסון באנטרקטיקה בדרך לפסגת הר וינסן
דניאל וולפסון באנטרקטיקה בדרך לפסגת הר וינסן
כך נראתה אריזת הציוד לפני המסע לאנטרקטיקה
(צילום: דניאל וולפסון)
4 צפייה בגלריה
הישראלית הראשונה על הפסגה: דניאל וולפסון על פסגת הר האוורסט
הישראלית הראשונה על הפסגה: דניאל וולפסון על פסגת הר האוורסט
וולפסון עם הדגל על פסגת האוורסט
(מתוך עמוד הפייסבוק של דניאל וולפסון)
בנוסף לאתגר 7 הפסגות, וולפסון מנסה להיות האישה הישראלית הראשונה שתכבוש את 14 הפסגות הגבוהות בעולם. בחודש מאי האחרון היא כמעט נהרגה במהלך הניסיון להשלים את המשימה כאשר נקלעה למזג אוויר סוער כ-120 מטר מפסגת הר מקלו (8,462 מטר מעל גובה פני הים), ההר החמישי בגובהו בעולם.
"השנה אחזור להר הזה כדי להשלים את המשימה", הבטיחה וולפסון שסיפרה על השינוי שהיא חווה בתקופה האחרונה ביחס אליה כישראלית. "בשבוע הראשון אחרי 7 באוקטובר הרבה אנשים מהעולם כתבו לי והתעניינו, אבל לאט-לאט אני רואה את ההתרחקות, ההתנתקות, חלק אפילו מפסיקים לדבר איתי. זה דווקא עוד יותר מדרבן אותי לשים את דגל ישראל בכל קמפ, בכל מקום, גם אם יהיו אנשים שלא אוהבים אותנו, זה בסדר, אנחנו פה, יש לנו מדינה שלנו והדגל של המדינה יעמוד בכל פסגה".
בסך הכול, אם תשלים בהצלחה את אתגר 7 הפסגות, צפויה וולפסון לטפס לגובה מצטבר של 40,599 מטר ב-147 ימי טיפוס בהרים האלה:
קילימנג'רו (אפריקה) – 5,895 מטר. אוורסט (אסיה) – 8,848 מטר. אלברוס (אירופה) – 5,642 מטר. דנאלי (צפון אמריקה) – 6,194 מטר. אקונקגואה (דרום אמריקה) – 6,959 מטר. וינסון (אנטרקטיקה) – 4,892 מטר. קושצ'ושקו (אוסטרליה) – 2,228 מטר.
הזמנה להצטרף לטפס עם דניאל

הפציעה הקשה - והשיקום שאיש לו ציפה לו

לפני יותר מעשור נפצעה וולפסון באורח קשה כאשר נפלה מרכבל במהלך חופשת סקי בבולגריה. באפריל 2021, כחודש לפני כיבוש האוורסט, סמדר שיר פרסמה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet את סיפורה. לאחר שנפצעה הרופאים לא נתנו לה סיכוי לחזור וללכת. על טיפוס הרים לא היה בכלל מה לדבר. "התעוררתי מחוברת להמון צינורות", סיפרה באותו ריאיון. "הסבירו לי ששברתי את עצם הירך ושהשתילו לי פלטינה. לכל אורך רגל ימין יש לי פלטינה".
במהלך השבוע בבית החולים בסופיה היא כבר סימנה לעצמה מטרה. "הרגשתי שאני חייבת לעשות משהו מעבר ליכולות שלי. אמרתי לעצמי, 'אני אראה לכולם, אני עוד אטפס לפסגת האוורסט'. זה היה הזוי, על גבול הלא-שפוי. לפני עשר שנים לא ידעתי שום דבר על טיפוס, חוץ מזה שהאוורסט הוא ההר הכי גבוה בעולם".