כפי שדיווחנו לכם לאחרונה, פולקסווגן מתחילה לשווק כאן את ה-T-קרוס, רכב הפנאי הקטן שלה המתבסס על הפולו. הוא יתמודד מול מתחרים עדכניים שינחתו כאן בחודשים הקרובים, כמו פיז'ו 2008, רנו קפצ'ור וסקודה קאמיק. תג המחיר הוא בחלק העליון של הקטגוריה ומתחיל ב-130 אלף שקל.
ה-T-קרוס חולק את פלטפורמת MQB A0 המיועדת לדגמי סופר-מיני וגרסאות הפנאי המבוססות עליהם של קונצרן פולקסווגן. בהשוואה לסיאט ארונה המשווקת כאן, הוא קצר ב-3 ס"מ (411 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-1.5 ס"מ (255 ס"מ). ספסל אחורי מתכוון למרחק (14 ס"מ לפנים אחור) אמור לאפשר מרחב מחיה נדיב יחסית לנוסעים על חשבון נפח תא המטען, שמשתנה בהתאם בין 385 ל-455 ליטר (לעומת 400 ליטר בארונה).
בישראל יוצע הדגם עם מנוע טורבו-בנזין בלבד, שלושה צילינדרים בנפח ליטר המוכר של פולקסווגן, עם 115 כ"ס. הוא משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות בדרך ל-193 קמ"ש מרביים. מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) לא ישווק בשלב ראשון.
רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת מסך מגע "8 עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, מראות מתקפלות חשמלית וחישוקי "16 קלים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על ערנות נהג. הגרסה הבכירה (ב-140 אלף שקל) מוסיפה לוח מחוונים דיגיטלי, מפתח חכם, חישוקי "17 קלים והתראת שטח מת.