יחידות ראשונות של פולקסווגן T-קרוס נחתו בישראל ושיווקו כאן צפוי להבתחיל בעוד כשבועיים, כך נודע ל-ynet. רכב הפנאי הקטן של היצרנית הגרמנית צפוי להתמודד מול רנו קפצ'ור, פיז'ו 2008 וסקודה קאמיק, עם תג-מחיר משוער של כ-130 אלף שקל שימקם אותו מבחינת מחיר בחלק העליון של הקטגוריה.
רכב הפנאי החדש שנחת כאן מהווה זריקת מרץ חשובה עבור המותג הגרמני המדשדש כיום באזורים לא אופיינים לו בטבלת המכירות, הרחק מתחת למתחריו הישירים. באירופה מצבו של המותג נותר מצוין אך בישראל הוא סובל מהיצע דגמים מצומצם מדי. כך למשל, הדגם האחרון והמעודכן שהשיקה פולקסווגן בישראל היה הטוארג, לפני שנה תמימה, בזמן שמרבית המותגים הבכירים הציגו סוללה מרשימה של דגמים מודרניים.
ואין לצפות שהמצב ישתנה באופן קיצוני לטובה, שכן גם הגולף החדשה המשווקת כבר בגרמניה, צפויה להגיע אלינו רק לקראת סוף השנה הבאה. מועד נחיתת ה-ID3 החשמלית שנתקלת בקשיים גם באירופה, כלל אינו ידוע.
ה-T-קרוס חולק את פלטפורמת MQB A0 המיועדת לדגמי סופר-מיני וגרסאות הפנאי המבוססות עליהם של קונצרן פולקסווגן, בו עושה כבר שימוש סיאט ארונה. בהשוואה, הוא קצר מהרכב של סיאט ב-3 ס"מ (411 ס"מ), עם בסיס גלגלים קצר ב-1.5 ס"מ (255 ס"מ). ספסל אחורי מתכוון למרחק (14 ס"מ לפנים אחור) אמור לאפשר מרחב מחיה נדיב יחסית לנוסעים על חשבון נפח תא המטען, שמשתנה בין 385 ל-455 ליטר בהתאם למצב הספסל, לעומת 400 ליטר בארונה.
ה-T קרוס אמור למשוך קהל יעד צעיר מזה המאפיין את המותג הגרמני, ולכן גם ישווק עם 12 צבעי מרכב שונים, לרבות כתום וטורקיז נועזים, לצד אפשרות בחירה בין שבעה סוגי חישוקים קלים. גם עיצוב הפנים ישלב צבעים נועזים בהרבה מהשחור הקודר שמאפיין את המותג, לרבות אפשרות לשילוב צבעי מרכב חיצוניים בדיפונים.
רשימת האבזור באירופה כוללת לוח מחוונים דיגיטאלי ("10.25), מסך מגע ("8) עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto, ארבעה שקעי USB ומשטח טעינה אלחוטי. מערכות בטיחות כוללות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב והתראת שטחים מתים.
בשלב ראשון יוצע בישראל ה-T-קרוס עם מנוע טורבו-בנזין בעל שלושה צילינדרים בנפח ליטר (115 כ"ס) המוכר של פולקסווגן, כשוהא משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. הוא מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות בדרך ל-193 קמ"ש מרביים. בהמשך עשוי להצטרף להיצע גם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) בעל ביצועים טובים יותר: 8.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-200 קמ"ש מרביים.