בקצרה:
  • על קו הזינוק של דקאר 2023 תעמוד לראשונה משאית חשמלית
  • על הפיתוח נהג המרוצים ההולנדי המעוטר חרארד דה רוי
  • ניסוי כלים ראשון צפוי לאפריל הקרוב
ההולנדי המעופף: אם אתם לא מהעוקבים הקבועים אחרי מירוץ השטח הקשה בעולם, סביר להניח שהשם חרארד דה רוי לא אומר לכם הרבה. אבל נהג המשאית ההולנדי נחשב לאחת הדמויות המפורסמות בדקאר. הסיבה: הוא היחיד שהצליח בעשור האחרון לגנוב ניצחון מקבוצת המרוצים של קמאז הרוסית, הפייבוריטית הכמעט בלעדית למדרגה הגבוהה בפודיום. ועשה זאת אפילו פעמיים, ב-2012 וב-2016.
הנעה מחושמלת: קבוצת המרוצים ההולנדית בניהולו של דה רוי הודיעה כי תפתח עם איווקו משאית חשמלית נקיה מזיהום, בעזרת יצרנית תיבות ההילוכים אליסון וחברת UMS המתמחה בפיתוח וייצור מנועים חשמליים. ניסויי נהיגה ראשונים צפויים להתחיל כבר באפריל הקרוב במטרה להתייצב לקו הזינוק של דקאר הבא (2023).
פרטים מלאים טרם פורסמו אבל כבסיס תשמש משאית המרוצים מהמירוץ הקרוב שיוזנק בינואר הקרוב, עם מנוע חשמלי שיחובר לגלגלים בעזרת מנוע עזר שישמש (גם) כגנרטור לטעינת המצברים. בעתיד הכוונה היא להתחרות עם משאית נקיה לחלוטין מזיהום, עם הנעה חשמלית מלאה, או באמצעות מימן.
3 צפייה בגלריה
חרארד דה רוי איווקו
חרארד דה רוי איווקו
חרארד דה רוי בקו הסיום של דקאר 2016
"כדי לבחון את הטכנולוגיה החדשה נידרש להרבה מאוד קילומטרים של מבחנים בתנאי שטח קשים, בעיקר כדי לבחון את צריכת החשמל ולייצר כך את יחידת ההנעה המתאימה ביותר" אמר דה רוי והוסיף: "אבל זה לא רק המשאית עצמה. צריך לבדוק איך מבצעים את הטיפולים בסוף כל יום, איך למשל טוענים את המצברים בצורה שהיא ידידותית לסביבה. זה אתגר גדול מאוד, אבל אני חושב שאנחנו נבצע קפיצת מדרגה משמעותית בעשור הקרוב".
מה אנחנו חושבים: מאז ומעולם היו מרוצי מכוניות זירה סופר-חשובה עבור יצרניות הרכב כדי להפגין ולבחון יכולות טכנולוגיות, והמעבר של התעשייה לחשמל מגיע גם לכאן. ולא רק סבבים חדשים כמו פורמולה E או גרסת השטח שלו האקסטרים E. גם המכוניות בסבב אליפות העולם בראלי יעשו בשנה הבאה שימוש במנועים היברידיים.
אבל הדקאר הוא סיפור אחר. שכן תנאי המרוצים תובעניים הרבה יותר מכל מירוץ אחר. אודי תהיה ראשונה להציב מכונית מירוץ חשמלית כבר בדקאר הקרוב ואם תצליח יהיה זה מפגן יכולת מרשים. איווקו תעשה את זה רק בשנה הבאה, ככל הנראה כראשונה בקטגוריית המשאיות. שתיהן ללא ספק יתקשו בתחילת הדרך וספק אם יצליחו לקטוף ניצחון במירוץ הבכורה, אבל החלוציות בזירה תמצב אותן בעמדה טובה משמעותית בזירת המרוצים בעתיד.