בקצרה:
  • ג'ילי הסינית מגיעה סוף סוף לישראל
  • לדגם הראשון טווח נסיעה של 350-460 ק"מ
  • המחיר נע בין 134 ל-143 אלף שקל
ברוכה הבאה: ג'ילי נחשבת צעירה יחסית בהשוואה ליצרניות רכב מודרניות, והחלה לפעול רק ב-1997. ובכל זאת היא נחשבת כיום לאחת הגדולות והמוערכות מבין היצרניות הסיניות, בעיקר מכיוון שהיא נהנית משורת מותגים אירופאיים בבעלותה. החל בוולוו הגדולה דרך לוטוס הייחודית. לצדן היא מחזיקה גם בחברת המוניות הלונדונית ו-Lynk&Co, מותג צעיר יחסית המשתמש בפלטפורמות ומנועים של וולוו בשוק האירופאי.
הגיאומטרי C, הוא הדגם הראשון בחטיבת החשמליות הייעודית של היצרנית, ולכן הוא אינו חשמלי-ייעודי אלא בדומה לדור חשמלי ראשון ביצרניות רבות, מבוסס על רכב בנזין ותיק. במקרה הזה דגם המשווק בשוק הסיני בלבד בשם אמגרנד GS.
בארץ תשווק ג'ילי על ידי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס שנכשלה רק לאחרונה עם מותג סיני אחר, GAC ששיווקו הופסק לאחרונה. בשלב ראשון יפתחו בחודש הקרוב ארבעה אולמות תצוגה בתל אביב, חיפה, מודיעין ובאר שבע, עם מרכזי שירות צמודים אליהם.
חשמלית משפחתית: בהשוואה לטויוטה קורולה האצ'בק, הגיאומטרי C ארוכה ובעלת בסיס גלגלים גדול יותר ב-6 ס"מ (443 ס"מ ו-270 ס"מ בהתאמה), היא גם רחבה ממנה ב-4 ס"מ (183 ס"מ) וגבוהה ב-10 ס"מ (156 ס"מ). לתא המטען נפח צנוע של 340 ליטר בלבד.
המנוע חשמלי מפיק 204 כ"ס, ההנעה קדמית והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.7 שניות. מערכת בלימה רגנרטיבית מאפשרת שלושה מצבים המופעלים לא דרך מנופים מאחורי ההגה אלא רק באמצעות מסך המגע.
היא תוצע בשתי גרסאות. לבסיסית מצברי 53 קוט"ש וטווח נסיעה רשמי של 350 ק"מ, לבכירה מצברי 70 קוט"ש עם טווח מוצהר של 460 ק"מ. טעינה מהירה (70DC למצברים הקטנים, 75DC לגדולים) תאפשר מילוי מ-20% ל-80% ב-38 דקות.
מה עוד צריך לדעת: הגיאומטרי C בגרסתו הבסיסית מציע מסך מגע גדול ("12.3), מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אחלוטי, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, חלון שמש וחישוקי "18. הגרסה הבכירה מוסיפה מושב נוסע מתכוון חשמלית ותצוגת נתונים עלית. באופן תמוה, אין צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto כמקובל כיום. לשתי הגרסאות מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: ג'ילי נחשבת לאחת המוערכות בתעשיית הרכב הסינית ולפחות על הנייר, הדגם הראשון שלה עושה רושם חיובי והיא בהחלט צפויה לקרוא תיגר על המותג הסיני MG, המצליח ביותר בישראל עד עתה עם החשמלית הנמכרת ביותר ב-2020. את זה תעשה עם ממדים נדיבים, רשימת אבזור עשירה ומערכות בטיחות מתקדמות.
בגרסת הבסיס צפוי הגיאומטרי להתמודד מול MG ZS EV ו-יונדאי קונה EV. בגרסה הבכירה יותר הוא ממוקם טוב אף יותר. שכן על הנייר הוא מתממודד שם מול סיטרואן e-C4 הנחשבת לחשמלית הטובה ביותר של הקונצרן הצרפתי ומול איוויס U5. אלא שמול שניהם יש לו שני יתרונות מרשימים: יתרון תיאורטי לפחות של טווח נסיעה, ויתרון ממשי מאוד של מחיר זול משמעותית. איך הוא על הכביש? המבחן יתפרסם בקרוב מאוד.