הרוכב הישראלי סוף סלע (18) מהישוב הקהילתי בת חן, סיים במקום התשיעי במרוץ אופנועי השטח רומניאקס, הנחשב לאחד מתחרויות ה"הארד אנדורו" הקשות בעולם. המרוץ נערך במשך ארבעה ימים בהם נדרשים הרוכבים לצלוח קטעים טכניים שיהיו קשים למעבר גם למטפסי הרים.
5 צפייה בגלריה
סוף סלע רומניאקס
סוף סלע רומניאקס
(צילום: תמר נתנוב)
סוף הוא האח הצעיר במשפחת סלע, כשגם אחיו מתחרים במרוצי שטח. גב הבכור קבע את אחד ההישגים הגדולים בהיסטוריה של הספורט המוטורי המקומי כשניצח במרוץ אקו אפריקה ב-2017. לסוף עצמו יש קשר אישי למירוץ ברומניה, שכן לפני חמש שנים כשהוא בן 13 בלבד היה זה מירוץ בינלאומי ראשון עבורו, וגם אז קבע הישג כשהיה למתחרה הצעיר ביותר בהיסטוריה שהשלים את כל תוואי המירוץ.
5 צפייה בגלריה
סוף סלע רומניאקס
סוף סלע רומניאקס
סוף סלע בקו הסיום של הרומניאקס
(צילום: תמר נתנוב)
הפעם התחרה סוף בקטגוריית גולד הבכירה ביותר, מול טובי הרוכבים בעולם והגעתו לקו הסיום במקום התשיעי היא הדירוג הגבוה ביותר לו זכה מתחרה ישראלי במרוץ. "זאת הפעם ראשונה שאני נכנס לעשירייה הראשונה בסבב באליפות העולם. לאורך המרוץ ראיתי שהפער ביני לבין הרוכבים הראשונים מצטמצם ואני גם מרגיש הרבה יותר טוב על האופנוע והרבה יותר מהיר בקטעים הטכניים. אני מקווה שגרף השיפור הזה רק ימשיך ככה".
5 צפייה בגלריה
סוף סלע רומניאקס
סוף סלע רומניאקס
(צילום: תמר נתנוב)
נציין כי לא רק תוואי השטח והמתחרים הקשו על סוף, אלא גם בעיות טכניות. ביום השני נאלץ לרכוב ללא בלם אחורי וסבל מהתפוררות הצמיג, כשביום המרוץ האחרון התעקמו תושבות הכידון של האופנוע עקב נפילה. ההישג של סוף העניק לו 7 נקודות חשובות באליפות העולם במרוצי אנדורו והוא מדורג במקום ה-12.
סוף שבוע מוצלח היה גם לצוות הישראלי רז הימן והלל סגל. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות ממרוצים בינלאומיים, הם התייצבו לקו הזינוק של מרוץ באחה רומניה אותו סיימו עם גביע המקום הראשון, ניצחון ראשון שלהם מאז המרוץ ברומניה ב-2018. נציין כי הפער מהמקום השני עמד על עשר שניות בלבד, צנוע במיוחד בהתחשב במתכונת המרוץ של קטע דירוג אחד באורך של יותר מ-500 ק"מ.
5 צפייה בגלריה
רז הימן הלל סגל
רז הימן הלל סגל
אחרי ארבע שנים, ניצחון ראשון לרז הימן והלל סגל
(צילום: Baja Romania 555)
תוואי המרוץ השנה כלל בעיקר שבילים מהירים וחלקים, עם מהירות ממוצעת גבוהה ביחס למקובל בתחרויות אלו של 80 קמ"ש. השנה היה הראלי קשה במיוחד בגלל תנאי מזג אוויר יבש שיצרו ענני אבק גדולים שהקשו עוד יותר על עקיפות לאורך המסלול.
5 צפייה בגלריה
רז הימן הלל סגל
רז הימן הלל סגל
(צילום: Baja Romania 555)
את קטע הפרולוג הראשון שקובע את סדר הזינוק למרוץ עצמו סיימו אחרונים, מה שגם להם לזנק לאחר כל שאר המתחרים בקטגוריה. למרות זאת הצליחו השניים לעקוף כמעט את כל הצוותים שהוזנקו לפניהם, ולהשלים מרוץ חלק, נטול תקלות ואפילו ללא תקר בגלגל.