ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לאשר היום (א') הצעת חוק של ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), הקוראת לחייב התקנת לוחית רישוי באופניים ובקורקינטים חשמליים. זאת כדי לאפשר את זיהויים ולאפשר אכיפת חוקי תנועה נגד רוכבים עבריינים. גם כיום מחויבים כלים בלוחית זיהוי, אך במסגרת תקנה שנכנסה לתוקף ב-1.7.2019 ואינה נאכפת.
1 צפייה בגלריה
קורקינטים נטושים בסמוך למצעד הגאווה בתל אביב
קורקינטים נטושים בסמוך למצעד הגאווה בתל אביב
(צילום: נדב אבס)
למרות שמדובר בהצעת חוק פרטית, שרת התחבורה מרב מיכאלי תתמוך בהצעה, ובכך תתאפשר תמיכה ממשלתית בקריאה טרומית. הצעת החוק, שעליה חתומים גם חברי הכנסת משה גפני ויצחק פינדרוס, מציעה לחייב את הרוכבים בלוחית רישוי אישית - בניגוד ללוחיות רישוי לרכב במכוניות וקטנועים-אופנועים - שתוצמד לכלי, ובכך לחסוך צורך במערך רישום הכלים עצמם בעת רכישה.
יש להזכיר כי שר התחבורה לשעבר, ישראל כץ, התנגד לחייב כלים חשמליים ברישוי מחשש שהדבר יגביר את העומס על משרד הרישוי. לאחר גל של תאונות דרכים קטלניות ומתוקשרות אמר כי הדבר יישקל מחדש, אולם גם השרים שהחליפו אותו במשרד, בצלאל סמוטריץ' ומירי רגב, לא קידמו את המהלך. מלשכת מיכאלי נמסר אמש כי היא מתכוונת לקדם את רישוי הכלים החשמליים כחלק ממהלך גדול של הסדרת הפיקוח עליהם.
כיום מטילות המשטרה והרשויות המקומיות את האחריות זו על זו באכיפה נגד מי שרוכבים על מדרכות ומסכנים הולכי רגל, מתפרצים לכביש ומפתיעים נהגים. עיריית תל אביב חייבה את חברות הקורקינטים השיתופיים להתקין בהם לוחיות רישוי, אולם גם היא ממעט להגיש דו"חות נגד רוכביהם. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 16 רוכבי אופניים וקורקינטים, לעומת 18 בתקופה המקבילה אשתקד.