• רכב הפנאי החשמלי EQC (עוד לא כאן) מעניק בסיס למכונית תצוגה קרבית
  • בין היתר עם מערכת מיתלים מתקדמת, צמיגי שטח ענקיים ומרווח גחון עצום
  • ללא תכניות ייצור מוגדרות כרגע, אבל תמיד אפשר לקוות (גם לזכיה בלוטו)
מרצדס ושטח: יצרנית היוקרה הגרמנית מפורסמת בעיקר בזכות מכוניות הנוסעים המשובחות שלה, עמוסות הטכנולוגיה והיוקרה. אבל למרצדס יש גם דגמי שטח אייקונים, למשל G קלאס שכולם מכירים אבל גם יונימוג, משאית שטח ייחודית שעוברת פחות או יותר בכל מקום. בעיקר בזכות מערכת מיתלים ייחודית המכונה "סרנים פורטאליים".
מה זה סרן פורטאלי: זהו מנגנון הכולל תמסורת של שני גלגלי שניים, המחברת בין הצירייה לגלגל. זאת בשונה ממתלה רגיל בו הצירייה מתחברת ישירות למרכז הגלגל, ללא "תיווך". אותו תיווך בעזרת גלגלי שיניים מאפשר מרווח גחון גדול יותר, שכן כך ניתן להגביה את כל שרשרת ההנעה (ציריות, דיפרנציאלים, תיבת הילוכים ומנוע), כמו גם לקצר את יחסי ההעברה. מלבד יונימוג, כלי רכב מפורסם נוסף שעושה שימוש ברכיב הייחודי הוא האמר H1.
מרצדס הציגה בעבר גרסאות עם עם סרנים פורטאליים ביצור מוגבל ב-G63 6X6, וב-G500 4X4², שזכו להצלחה אדירה. בהמשך גם קונספט ל-E קלאס סטיישן ששילבה את התמסורת הייחודית במתלה נפרד, מערכת זהה לזו המותקנת ב-EQC המכונה 4X4².
נתוני השטח: מרווח הגחון, אחד הנתונים החשובים ביותר לנסיעה בשטח, עומד כאן על 29.3 ס"מ, כפול מזה של EQC רגיל ואפילו 5.8 ס"מ יותר מ-G קלאס סטנדרטי. גם זוויות הגישה-נטישה טובות מהרכב החשמלי הרגיל: 33-31.8 מעלות בהתאמה 13-10.6 מעלות יותר.
למען הרושם (וגם היכולת) מרצדס התקינה צמיגי שטח אגרסיביים (קופר Zeon LTZ) גדולים משמעותית מאלה של EQC רגיל (285/50, 5+ ס"מ ברוחב ובקוטר) על חישוקי "20 עם מנגנון נעילה כנגד פריקה (ביד-לוק) בנסיעה בלחץ אוויר נמוך. הצמיגים הגדולים חייבו התקנת מגני בוץ סביב לבתי הגלגל ואלה מוסיפים 20 ס"מ לממד הרוחב, ולא פחות מכך לאפקט ההופעה.
יחידת הכוח נותרה ללא שינוי: שני מנועים חשמליים - אחורי וקדמי - בהספק של 408 כ"ס. ניתן לשער שטווח הנסיעה יהיה צנוע משל הגרסה הרגילה בגלל צמיגי הענק ומקדם הגרר הגבוה יותר. מרצדס אגב הוסיפה מצב "שטח", המשתמש בבקרת המשיכה כדי לטפל במצב של אובדן אחיזה, כמו-גם בקרת ירידה במורד.
מה אנחנו חושבים עליו: היינו שמחים לראות את מרצדס מביאה את ה-EQC 4X4² לייצור סדרתי, גם אם בכמות מוגבלת, ולא מסתפקת רק בקונספט להפגנת יכולת. שכן תעשיית הרכב כבר הוכיחה שניתן לשלב בין חשמל לביצועים, אבל עוד לא ממש בין חשמל ליכולות שטח אמיתיות. אם הוא יבשיל לייצור סדרתי יהיה זה אחד מכלי הרכב החשמליים הייחודיים ביותר שמוצעים כיום בשוק. ואם יש יצרנית שמסוגלת להוציא פרויקט כזה לפועל, זו מרצדס.