בקצרה:
  • טויוטה נכנסת לקטגוריית המסחריות הקטנות עם פרואייס סיטי, למעשה סיטרואן ברלינגו
  • ההבדל בין השניים מינורי, כולל מנוע (1.5 ליטר טורבו-דיזל) וגיר (שמונה הילוכים אוטומטי)
  • למרות הזהות, תג המחיר של טויוטה גבוה ב-3,000 שקלים מזה של סיטרואן
2 צפייה בגלריה
טויוטה פרואייס סיטי
טויוטה פרואייס סיטי
(צילום: רונן טופלברג)
מסחרית שניה על בסיס צרפתי: הפרואייס סיטי הוא רכב מסחרי שני שמשווקת טויוטה באירופה ואצלנו. בעוד הפרואייס הרגיל - הזהה לסיטרואן ג'אמפי - משווק כאן מאז אמצע 2017, הסיטי הוא חדש, אח תאום לסיטרואן ברלינגו, רב המכר של הקטגוריה כבר יותר מעשור. יש לציין כי יחידות ראשונות ממנו נחתו כאן לפני קרוב לשנה תמימה, אך רק כעת מתחילה היבואנית בשיווק רשמי.
בשלב ראשון הוא יוצע רק בגרסה קצרה המיועדת לחמישה נוסעים, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר (130 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. יש להזכיר כי סיטרואן ברלינגו משווק כאן במגוון גרסאות רחב יותר, לרבות דגמי בסיס זולים יותר עם תיבות הילוכים ידניות וגרסה מוארכת עם מקום לשבעה נוסעים.
אבזור ובטיחות: גם כאן, זהה למסחרית הצרפתית. מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. אבזור הנוחות כולל מסך מגע "8, מנופי שליטה ידנית בהילוכים בקרת שיוט ושתי דלתות צד.
מה אנחנו חושבים: קטגוריית המסחריות הקטנות צומחת באופן משמעותי באירופה. הן מכיוון שהדגמים האלה ביצעו קפיצה משמעותית בכל הקשור לאיכות הנסיעה ומסוגלים כיום לשמש גם כרכב פרטי, הן מכיוון שמשבר הקורונה האיץ את הדרישה לכלי רכב קטנים יחסית, קומפקטיים, זריזים וחסכוניים לשרותי משלוחים-עד-הבית למשל.
עד כאן הכל טוב ויפה. אלא שמדובר באח תאום לרכב ותיק ומצליח מאוד, עם היצע גרסאות רחב משמעותית ותג-מחיר ידידותי יותר. מדוע לבחור בטויוטה? יהיו כאלה, שיעשו זאת בגלל הסמל. עוד לא ברור עד כמה ישתכנעו רק מכך.