בקצרה:
  • ניסאן קשקאי חדש הגיע לישראל תחת הסוואה
  • המטרה: התאמת מערכות מתקדמות לאקלים מקומי
  • שיווק מקומי סדיר יחל באוגוסט
הסוואה בולטת: ניסאן הציגה את הקשקאי החדש, דור שלישי בשושלת רב המכר של הקטגוריה באירופה והדגם הנמכר ביותר של ניסאן, לפני כארבעה חודשים. הוא עדיין לא משווק אצלנו, אך תמונות שהגיעו לידי ynet חושפות אותו תחת הסוואה כשהוא נוסע על כבישי ישראל. מדובר באב טיפוס עמוס חיישנים העורך ניסוי מקומי לבחינת מערכת הבטיחות המתקדמת פרו-פיילוט.
המערכת שתשלב ניסאן ברכב שישווק כאן כוללת בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית המתחשבת בנתוני מערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה, ומערכת התרעת שטחים מתים עם מניעת כניסה לנתיב לא פנוי והתרעה לפני פגיעה במכשול בפניה חדה.
גדול יותר, קל יותר: את הבסיס לקשקאי החדש מעניקה פלטפורמת CMF-C של רנו-ניסאן, המאפשרת את הגדלת המרכב – עוד 3.5 ס"מ לאורך ולרוחב (442.5 ו-184 ס"מ בהתאמה), סנטימטר לגובה (163.5 ס"מ) ו-2 ס"מ לבסיס הגלגלים (266.5 ס"מ). למרות הצמיחה בממדים, המשקל העצמי נמוך ב-60 ק"ג הודות לשימוש באלומיניום (דלתות צד, מכסה מנוע וכנפיים קדמיות) ובחומרים מרוכבים (דלת תא מטען).
מערך המיתלים תוכנן מחדש (מקפרסון מלפנים, קורת מתח מאחור) ואמור לסייע בשיפור נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. גרסאות כפולות הנעה, או אלה המצוידות בחישוקי "20, מקבלות מתלה אחורי שונה בתכנון חדש לחלוטין (רב חיבורי).
בתחילה יוצע הקשקאי עם מנוע בנזין מוגדש המוכר של רנו, בנפח 1.3 ליטר עם מערכת היברידית קלה (12V). הוא מוצע בשתי שתי רמות הספק – 138 או 156 כ"ס, אבל רק החזקה תוצע כאן שכן היא היחידה לה מחוברת תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בהמשך תצטרף גרסה היברידית עם מנוע חשמלי (187 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים, בעוד מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר משמש כגנרטור לטעינת מצברים.
מה עוד צריך לדעת עליו: העיצוב החיצוני הפך מודרני ודינמי בהרבה, אך השיפור המשמעותי הוא בתא הנוסעים, עם מסך מגע גדול יותר ("9 לעומת "7) לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) ותצוגת נתונים עלית גדולה ("10.8). הדלתות האחוריות נפתחות בזווית של 90 מעלות ומקלות בכך את הגישה.
מה אנחנו חושבים: ניסאן סובלת בשנים האחרונות מירידה חדה במכירות הנובעת בין היתר מהיצע דגמים מיושן. במקביל, דגמים חדשים שנחתו כאן - כמו הג'וק למשל - מצוידים במערכות סיוע לנהיגה פחות מתקדמות מאלו המוצעות באירופה. אם אכן תצליח היבואנית לשווק כאן את הקשקאי החדש עם היצע המערכות המורחב, יוענק לו יתרון שיווקי נאה. עם זאת, הוא עדיין יאלץ להתמודד עם יונדאי טוסון ופיז'ו 3008 העדכני וקיה ספורטאז' חדש שינחת כאן בתחילת השנה. יהיה קשוח.