בקצרה:
  • פולקסווגן פולו עדכנית, אבל השינויים קלים בלבד
  • מראה ותא נוסעים מעודכנים, מנועים וגיר ללא שינוי
  • צפויה להגיע ארצה לקראת סוף השנה הנוכחית
באירופה היא רבת מכר: הסופר-מיני של פולקסווגן נחשבת לאחד מהדגמים הפופלאריים ביותר שלה באירופה, עם 18 מיליון יחידות מאז הושקה לראשונה ב-1975. וכעת, כמעט ארבע שנים לאחר שהוצג דור שישי בשושלת, הפולו עוברת עדכון נדרש. שכן מתחרות כמו רנו קליאו, פיז'ו 208 וטויוטה יאריס הציגו דורות כל חדשים ומבטיחים, וגם פולקסווגן יודעת שלא לעולם חוסן.
מה חדש: העיצוב החיצוני עודכן עם קווים דומים לגולף 8. גם תא הנוסעים עבר עדכון עם לוח מחוונים דיגטלי ("8 בגרסאות הבסיס, "10.25 בגרסאות בכירות) מסך מגע גדול מבעבר בגרסה הבכירה ("9.2 לעומת "8) ומתגי מגע עדכניים לבקרת האקלים בקונסולה המרכזית. מערכות הבטיחות הורחבו עם שמירה על נתיב לעומת תיקון בעבר, בנוסף לבלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית שמוצעות כיום.
מה נשאר: היצע המנועים נותר ללא שינוי, העיקרי שבהם עבור השוק המקומי יהיה 1.0 ליטר מוגדש עם שלושה צילינדרים בשתי רמות הספק (95 או 110 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. פולקסווגן צפויה לעדכן בקרוב גם את הפולו GTI - בת קטגוריה שנראית כהולכת ונעלמת ובה מככבות כיום פורד פיאסטה ST ויונדאי i20N.
מה אנחנו חושבים: העדכון שעברה הסופר מיני הגרמנית צנוע יחסית ועיצובי בעיקרו, עם תוספת אבזור קלה ויישור קו מבחינת מערכות הבטיחות, בעוד שבשאר המערכות המכאניות פולקסווגן לא הרגישה צורך לשדרוג. והשאלה הגדולה מבעבר היא האם זה יספיק מול מתחרות חדשות ומצוינות מאירופה ויפן.
באופן טבעי, תג המחיר יקבע רבות לגבי הצלחתה בארץ שכן לפולקסווגן נטייה היסטורית להצמיד לדגמיה מחיר גבוה יותר. ובקטגוריית הסופר מיני הרגישה לנושא המחיר זה עשוי להקשות עליה עוד יותר מבעבר ולהפנות את אור הזרקורים דווקא לסקודה פאביה חדשה שתוצג בקרוב, ומסתמנת כתחרותית יותר.