• אודי מתחילה לשווק RS6 ו-RS7, גרסאות קצה לסטיישן ולקופה-ארבע-דלתות
  • לשתיהן מנוע V8 עם 600 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות בלבד
  • מחירו של התענוג נטול אבזור ייחודי: יותר ממיליון שקל ליחידה
פעם רביעית בסטיישן, פעם שניה בכמו קופה: עבור ה-RS6 שהפכה עם השנים לסוג של מכונית-קאלט, מדובר בדור רביעי בשושלת. במקרה של ה-RS7 זו רק פעם שנייה. בשתיהן הושחל אותו מנוע V8 ענק בנפח 4.0 ליטר עם צמד מגדשי טורבו ו-600 כ"ס, 40 כ"ס יותר מבעבר. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית מעבירה את הכוח לכל הגלגלים דרך המערכת המוכרת של אודי עם חלוקת כוח של 60-40 לפנים-אחור, ואפשרות להעברה של עד 70% מהכוח לפנים או 85% לאחור. ל-100 קמ"ש שתיהן יזנקו ב-3.6 שניות.
מה אין בהן: כמקובל בשנים האחרונות, באודי החליטו להתמקד - גם כאשר מדובר במכוניות שהמילה "ביצועים" רשומה לכל אורכן - דווקא במעטפת האחראית לפוזה, כאילו חסר מזה לדגמים כה מוקצנים. כך קרב ב-RS5 בה נהגנו בעבר, וכך גם כאן - לרבות חישוקי "22 עצומים אבל פחות באבזרים ההופכים אותה למיוחדת באמת.
לשמחת מי שירכוש אותן, מיתלי אוויר הם ציוד תקני כאן, אבל דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, פריט-חובה לטעמנו במכונית חזקה כל-כך ואבזר תקני במתחרות ישירות כמו ב.מ.וו M5 ומרצדס E63S, מוצע כאן כאופציה בתוספת מחיר עסיסית. כך גם במקרה של היגוי אחורי אקטיבי האמור לשפר את חדות הפניה במהירות נמוכה ויציבות כיוונית במהירות גבוהה. בגרמניה הוא מתומחר באופן שווה לכל כיס (כאשר מדובר בכיס שמסוגל לשלם ממילא מחיר גבוה כל-כך) וציפינו שיגיע גם לכטן - התאכזבנו.
מה אנחנו חושבים על זה: נחזור ונזכיר כי לטעמנו, הבחירה בוויתור על מערכות ייחודיות וחשובות במכוניות כה קיצוניות ומהירות, אינה נכונה. אבל ללא קשר, מדובר ללא ספק בשתיים מהיצירות המוטוריות היותר מסעירות שנעות וינועו בגרסתן העדכנית על הכביש המקומי. ואם לבחור בין השתיים, אין לנו בכלל ספק: המיוחדת והנחשקת יותר היא ה-RS6 שבניגוד למראה הסופר אגרסיבי של ה-7, עדיין עושה רושם משפחתי-משהו, לפחות עבור מי שאינו מכיר. ומלבד זאת, להשפיל פורשה 911 בזינוק מהרמזור עם מכונית סטיישן זו חוויה מאוד יוצאת דופן, בכל מקום ובכל זמן.