בקצרה:
  • סדרה 4 קבריולה תשווק עם גג בד ולא קשיח כבעבר
  • המחיר התייקר, תוספת של בין 8,000 ל-50 אלף שקל
  • ויש גם M4 עם גג נפתח, תגיע בתחילת השנה הבאה
רך במקום קשיח: סדרה 4 קבריולה החדשה של ב.מ.וו זונחת גג מתקפל קשיח בה השתמשה ה-4 קבריולה היוצאת, כמו-גם סדרה 3 קבריולה שקדמה לה. לדברי ב.מ.וו הוא קל ב-40% מיחידה קשיחה בדגם היוצא, ולכן הוא מאפשר – למרות צמיחה בממדים של הדור החדש – לשמור על משקל עצמי דומה. הוא גם קומפקטי יותר, כך שתא המטען גדול כעת ב-80 ליטר כשהגג מקופל (300 ליטר) ודומה כשהוא פתוח (385 ליטר). מעבר מ"פתוח" ל"סגור" אורך 18 שניות (2 שניות פחות מבעבר) וניתן לתפעל אותו עד מהירות נסיעה של עד 50 קמ"ש (18 קמ"ש בדגם היוצא).
מנועים כמו בקופה: היצע מנועי הבנזין המוגדשים זהה לסדרה 4 קופה העדכנית – 2.0 ליטר בשתי רמות הספק – 184 כ"ס ב-420 (ב-460 אלף שקל) ו-258 כ"ס ב-430 (ב-510 אלף שקל) עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. ה-440 (במחיר של 624 אלף שקל) מצוידת במנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 374 כ"ס, הנעה כפולה קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
גם האבזור זהה לגרסאות מקבילות בקופה וכולל כציוד תקני לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ("10.25), ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מנופי שליטה ידנית בהילוכים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה היקפיים וחישוקי "18. השינוי היחיד הוא פתחים בגב המושבים הקדמיים המזרימים אוויר חם לצוואר הנהג והנוסע כאשר הגג פתוח במזג אוויר קר.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. ה-430 וה-440 מוסיפות גם בולמי זעזועים אדפטיביים וחישוקי "19.
יM של כוח: במקביל חשפה ב.מ.וו גם גרסת גג נפתח ל-M4 שתוצע רק בגרסה כפולת הנעה עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, בשונה מהקופה המוצעת גם עם הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית. היא משתמשת באותו מנוע בנזין מוגדש בנפח 3.0 ליטר עם 510 כ"ס המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, 0.6 שניות פחות מה-M4 קבריולה היוצאת בעלת הנעה אחורית, אבל 0.2 שניות יותר מה-M4 קופה כפולת ההנעה בגלל תוספת משקל של 145 ק"ג. המהירות המרבית זהה לקופה – 250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית או 280 קמ"ש לאחר הסרתה.
הנעה כפולה: מערכת ההנעה הכפולה זהה לקופה ויש לה שלושה מצבים: 4WD לטובת אחיזה מיטבית, 4WD-ספורט המתעדף את העברת הכוח לגלגלים האחוריים, ומצב 2WD המנתק את הציר הקדמי לטובת הנעה אחורית טהורה "כמו פעם". לבקרת המשיכה יש אפשרות ל-10 מצבי התערבות.
בהשוואה לקבריולה הרגילה, המרכב מוקשח במקומות ייעודיים ומחוזק בין היתר בין בתי בולמי הזעזועים מלפנים, במטרה לחדד את התגובות וההיגוי. כיול המיתלים נוקשה יחסית ונתמך בולמי זעזועים אדפטיביים. גם מערכת הבלימה שודרגה עם קליפר בעל שש בוכנות מלפנים (ארבע בוכנות בדורות קודמים) בעוד שעל הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S (285/30 מאחור ו-275/35 מלפנים) עם גודל חישוקים שונה ("20 מאחור, "19 מלפנים), לראשונה בדגם ובדומה למקובל במכוניות ספורט ייעודיות.
מה אנחנו חושבים: מעולם לא אהבנו את מנגנון הגג קשיח-מתקפל, שכן הוא כבד ופוגע ביכולת הדינמית, לצד סרבול ובעיות אמינות. כעת מבטיחה המכונית הפתוחה להיות מרווחת יותר, עשירה יותר באבזור ונראה שמתאימה יותר לקהל היעד. כך גם במקרה של ה-M4 שתנחת כאן בתחילת השנה. אם הבחירה הייתה שלנו, היינו מעדיפים כמובן לוותר על הרוח בשיער לטובת הנעה אחורית וגיר ידני, כמו שב.מ.וו אמיתית צריכה להיות. אבל אנחנו לא הלקוח הממוצע.