שתי יחידות ראשונות של פורשה טייקן, המכונית החשמלית הראשונה של פורשה נחתו בישראל לצרכי תקינה לפני תחילת שיווק סדיר. מהיבואנית נמסר כי פנקס ההזמנות למכונית עומד כבר עתה על כמה עשרות, נתון מרשים בהתחשב במשבר הקורונה ובתג-מחיר גבוה ממיליון שקל.
שתי המכוניות שנחתו בארץ הן בגרסאות אותן מכנה פורשה 'טורבו' עם 680 כ"ס (1.3 מיליון שקלים) ו'טורבו S' עם 761 כ"ס ותג-מחיר של 1.6 מיליון שקל. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות ו-2.8 שניות בהתאמה, בדרך למהירות מרבית של 260 קמ"ש בשתיהן. גרסת 4S בסיסית במחיר של 875 אלף שקלים תנחת כאן ברבעון השני של השנה.
3 צפייה בגלריה
פורשה טייקן
פורשה טייקן
(צילום: יח"צ)
מצברי ליתיום-יון בקיבולת 93.4 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה של 450 ק"מ לטורבו ו-412 ק"מ לטורבו S. הטייקן ניתנת לטעינה מהירה בעמדת 270KW שבינתיים אינה קיימת בישראל, ומוסיפה 100 ק"מ לטווח הנסיעה בתוך כחמש דקות, או מ-5% ל-80% ב-22.5 דקות.
3 צפייה בגלריה
פורשה טייקן
פורשה טייקן
(צילום: יח"צ)
יחידת ההנעה בשתיהן משלבת שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור המייצרים הנעה כפולה. למנוע האחורי תמסורת בעלת שני יחסי העברה - קצר לטובת תחילת נסיעה וזינוק מהיר, ארוך לטובת צריכת חשמל נמוכה. מחשב ניהול שולט בפעולת המנועים ומאפשר מעבר בין הנעה אחורית, קדמית או כפולה על-פי צורך.
3 צפייה בגלריה
פורשה טייקן
פורשה טייקן
(צילום: יח"צ)
מיקום המצברים ברצפת במכונית מאפשר מרכז כובד נמוך אפילו מזה של ה-911, וחלוקת משקל מאוזנת לפנים-אחור. מערך המיתלים משלב כריות אוויר בכל פינה עם מרווח גחון משתנה: הגבהה של 2 ס"מ לטובת נסיעה בכביש משובש או מעבר פסי האטה, הנמכה של 2.2 ס"מ לשיפור היציבות הכיוונית והקטנת מקדם הגרר במהירות גבוהה. הטורבו S מצוידת בנוסף גם בבלמים קרמיים כציוד תקני.