חניון מפליגים, אתמול בכניסה לנמל אשדוד. מאחורי שער סגור ושומר עירני חונות כמה עשרות מכוניחות טסלה מודל 3, שלטים עם הלוגו האדום של היצרן ולצידם אוהל לבן שמשמש לרישום. המטרה: מבצע מסירות מואץ שנועד לעמוד - ברגע האחרון - בהבטחה למסור מכוניות ראשונות ללקוחות עוד בחודש מרץ. שכן תיכף ליל הסדר, ואז חול המועד, ועד הצהרים צריך הצוות להספיק למסור את 230 המכוניות שהגיעו במשלוח הראשון. רובן לבנות, שכן הרוכשים העדיפו לחסוך את תוספת התשלום לצבעים אחרים.
3 צפייה בגלריה
החשמלית המתקדמת בעולם ואוהל, בנמל אשדוד
החשמלית המתקדמת בעולם ואוהל, בנמל אשדוד
החשמלית המתקדמת בעולם ואוהל, בנמל אשדוד
(אודי עציון)
יבואני רכב משקיעים כיום מיליוני שקלים בהקמת חדרי מסירה ממוזגים, עם מוסיקה לבחירת הלקוח וטקס הסרת הכיסוי מהרכב החדש והנוצץ, עליו שילמו לפחות 100 אלף שקלים. טסלה עתירת הטכנולוגיה עושה את זה אחרת, ופועלת לפחות בינתיים במגרש שאפילו חברות ליסינג לא היו מפעילות כיום בפריפריה. אבל לא נראה שזה מפריע ללקוחות. בזמן הביקור לא שמעתי צעקות או תלונות, רק נהגים שמחכים שהאוטו שלהם יחזור משטיפת אבק שהצטבר עליו בימים האחרונים, שרישיון הרכב שלהם יודפס, והם יוכלו לצאת לכביש עם החשמלית שרכשו תמורת 180 אלף שקל לפחות.
3 צפייה בגלריה
(אודי עציון)
מאז היא אפילו הספיקה להתייקר, פעמיים, בזמן שהם חויבו במחיר הישן: מודל 3 בסיסית עולה היום 7,000 שקל יותר מאשר בפברואר, דגם הלונג-ריינג' (טווח ארוך) התייקר ב-12 אלף שקל והפרפורמנס (ביצועים) ב-14 אלף שקל. וזה עוד כלום לעומת ההתייקרות במחירי מודל-S, שמסירותיה יתחילו בספטמבר. מחיר גרסת העל שלה קפץ במצטבר ב-206 אלף שקל, ל-945 אלף שקל.
סבב ההתייקרויות הראשון היה חלק מגל העלאות מחירים גם בשווקים אחרים, הנוכחי בינתיים - מיוחד לישראלים. וזה בזמן ששער הדולר כמעט לא השתנה מאז ההשקה: אם יתחיל לעלות כחלק מהאצת הפעילות הכלכלית, אלה לא יהיו ההתייקרויות האחרונות.
ההסבר ללקוחות קצר ויעיל, וכולל לא מעט התנצלויות. "עוד אי אפשר לשמוע בספוטיפיי, טסלה עוד לא פתחה את היכולת הזאת לישראל, נשלח עדכון תוכנה לרכב שיפתור את זה", מבטיח הנציג. על מסך "15.4 הענק אפשר לראות מפה של האזור, כולל צילום אוויר - אבל הכל באנגלית, עברית שתאפשר גם חיפוש יעדים יעיל יותר, תתווסף רק בהמשך.
יש לציין כי במכוניות טסלה לא ניתן להתחבר לאפל-קארפליי או אנדרויד-אוטו כמקובל כיום, וכמו כן לא ניתן להשתמש באפליקציית הניווט ווייז. הפעלת האפליקציות על המכשיר אפשרית, אבל רק תוך שימוש בו ולא על מסך המגע הגדול.
3 צפייה בגלריה
בינתיים בלי מפות בעברית, ובלי ספוטיפיי
בינתיים בלי מפות בעברית, ובלי ספוטיפיי
בינתיים בלי מפות בעברית, ובלי ספוטיפיי
(אודי עציון)
הקישור לסמארטפון של הבעלים שישמש גם לפתיחת הדלתות מתבצע במהירות, ועם כל אוטו נמסר גם צמד כרטיסי פלסטיק כמפתחות נוספים. הצמדה שלהם לנקודה בקורה האמצעית תפתח גם כן את הדלתות. המכוניות מסופקות עם שני כבלי טעינה, אחד לעמדות AC ציבורית (מוד 2) ואחד לשקע ביתי (מוד 1), איטי בהרבה אבל שימושי למצבי חירום ולטעינה באתרים שאין בהם עמדות מסודרות.
ויש גם חדשות: אתר הטעינה המהירה הראשון של טסלה בישראל, בקניון עזריאלי בתל אביב, יתחיל לפעול בשבוע הבא, ובו שש עמדות טעינה מהירה, כמות שאי אפשר למצוא באתרים הקיימים של חברות הטעינה הישראליות. בשבועות הקרובים יתחבר גם האתר בחיפה, ובחודשים הבאים באר שבע ואילת. בהמשך תפתח טסלה ישראל שני אתרים נוספים, ככל הנראה במצפה רמון ובאזור הכנרת, ותתייצב על רשת של שישה אתרים, אחד יותר ממה שהקימה החברה בירדן השכנה. השימוש בהם יתאפשר רק לבעלי טסלה.
נכון לעכשיו לא צפויות מסירות נוספות עד להגעת המשלוח הבא ביוני, כך שעם 260 דגמי MG ZS EV שיעלו לכבישים עד סוף החודש, יישאר הג'יפון הסיני כחשמלית הנמכרת ביותר בארץ. בינתיים. עם זאת, ברבעון הראשון של 2021 לבדו צפויות להימסר כמחצית ממספר החשמליות שעלו כאן לכבישים בכל 2020. עם תחילת מסירות בחודשים הבאים של ב.מ.וו. iX3 ומרצדס EQA, ה-U5 המוצלח של איוויז, המיני-ואן החשמלי הראשון אצלנו יוניק-5 של מקסוס, והשקת סרס E3, הקצב עוד יואץ.