פלסן ראם, חברת הבת של פלסן סאסא המוכרת כיצרנית כלי רכב ממוגנים, תיכננה אב-טיפוס ייעודי לבדיקות קורונה. הרכב יהיה מוכן בעוד שבועות ספורים כחלק ממכרז של המדען הראשי במשרד החדשנות. לאחר מכן הוא צפוי לעבור סדרת ניסויים ואם אכן יינתן אישור, יעבור מיד לייצור סדרתי. העלות המשוערת לכל יחידה: כ-600 אלף שקלים.
ניידת קורונה פלסן ראםניידת קורונה פלסן ראם
ניידת הקורונה אותה מבקש המדען הראשי לקדם אמורה לאפשר הגדלה משמעותית של כמות ומגוון הבדיקות הכוללת גם נגישות לאוכלוסיה רחבה יותר מבלי להדרש למרכזי בדיקה המחייבים הגעה עצמאית. אב הטיפוס פותח לדברי החברה בזמן שיא, הודות לבסיס הידע והניסיון של פלסן בכלי רכב ממוגנים צבאיים הנדרשים להתמודד בסביבה בעלת איומי אב"כ, ומצוידים לכן בתא נוסעים אטום וסטרילי.
ניידת קורונה פלסן ראםניידת קורונה פלסן ראם
כך למשל, מערכת המיזוג המקורית בוטלה ובמקומה הותקנה מערכת מיזוג ייעודית במעגל סגור, העושה שימוש באוויר המצוי בחלל הרכב. מערכת טיהור אוויר לתא דומה לזו בה משתמשים בכלי רכב ממוגנים-ייעודיים ומאפשרת לצוות בתא לעבוד ללא ציוד מגן מגביל. המטרה היא למקם סביב המרכב בין שש לשמונה עמדות בדיקה. הטיפול בבדיקות יתבצע באמצעות כפפות גומי קבועות ואטומות כלפי חוץ בדומה למקובל במעבדות.
ניידת קורונה פלסן ראםניידת קורונה פלסן ראם
התא תוכנן כך שיאפשר יום עבודה שלם לרבות מערכת מחשוב, שירותים כימיים, עשרות ליטרים של מי שתיה ומקרר. לצורך חשמל יצויד הרכב בגנרטור עצמאי או מערכת סוללות מתאימה ונטענת לפי דרישת הלקוח.
ניידת קורונה פלסן ראםניידת קורונה פלסן ראם
כבסיס לניידת המוצעת משמש מרצדס ספרינטר 516 עם מרכב 'וואן' ארוך-גבוה, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.1 ליטר (163 כ"ס) ותיבת שבעה הילוכים אוטומטית. הבחירה בתצורת וואן בהשוואה לכלי מסחריים גדולים, נעשתה במטרה להקל על הניידות במרכזי ערים ורחובותיהן, כמו-גם אפשרויות חנייה בלתי מוגבלות מעשית.
פלסן ראם הוקמה ב-2014 מתוך חברת פלסן סאסא ואחראית על ייצור כלי רכב אזרחיים-ממוגנים, בשונה מהחברה האם האחראית על כלי רכב לשימוש צבאי. פלסן ראם היא גם ספקית של גופי ביטחון כמו מנהל הרכב, משטרת ישראל ומשרד רוה"מ, ובין הפרויקטים האחרונים שלה ניתן למנות ואנים ממוגנים להובלת תלמידים ביהודה ושומרון, מיגון טנדרים לרכזי ביטחון והסבת רכבי טויוטה לנד קרוזר לממוגני ירי עבור גופי אבטחת אישים.