בקצרה:
  • יבוסס על ראב4, עם הנעה היברידית או היברידית-נטענת
  • מסך מגע עדכני מהווה שיפור של ממש לעומת הדגם הנוכחי
  • מתי הוא צפוי להגיע ארצה ולהחליף את הקיים? "אין תגובה"
בהשראת האח הקטן: תמונות לדור הבא של ה-NX דלפו לרשת ופורסמו בפורום לקוחות המותג ClubLexus, תוך שהן חושפות מראה חיצוני ופנימי חדש. נזכיר כי ה-NX היוצא היה דגם ראשון במהפך העיצובי של לקסוס עם קו נועז ומוחצן דאז בהשוואה למראה המאוד שמרני בעבר.
העיצוב שואב כעת השראה מה-UX הקטן, עם יחידות תאורה צרות מלפנים ואחוריות לכל רוחב דלת תא המטען. גם סביבת הנהג חדשנית ביחס למוכר מהיצרנית, כולל לוח מחוונים דיגיטלי לגמרי ומסך מגע ענק במרכז ו(סופסוף) ללא צג המגע המסורתי והמסורבל והמיותר ליד בורר ההילוכים.
על בסיס טויוטה: היצרנית נמנעת מלפרסם פרטים טכניים כלשהם, אותם היא שומרת להשקה הרשמית בחודשים הקרובים. כן אפשר לציין כי כבסיס תשמש פלטפורמת TNGA העדכנית של החברה האם טויוטה. ואלה חדשות טובות לכל מי שמעריך נוחות שכן ה-NX היוצא שהתבסס על ראב4 הקודם, לא הבריק - בלשון המעטה - מבחינה זו. גם מרחב המחיה לנוסעים צפוי להיות גדול מבעבר.
יחידות ההנעה יעשו אף הן את הדרך מראב4, עם מנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי עם 218 כ"ס בגרסה ההיברידית. לגרסה ההיברידית-נטענת יש גם מנוע חשמלי לגלגלים האחוריים עם 306 כ"ס ואפשרות ל-60 ק"מ נקיים מזיהום.
מה אנחנו חושבים: ה-NX היוצא סייע רבות ללקסוס תוך שהוא מרחיב את מעגל הלקוחות עם דור צעיר יותר, אבל באופן שהפך למאפיין את המותג היפני, העדכונים נותרו מאחור והדגם שפרץ דרך הפך למיושן ביחס למתחרים דוגמת אודי Q5, וולוו XC60 וב.מ.וו X3. וכפי שיודע כל מתחיל בתעשיית הרכב, לסגור מחדש את הפער יהיה קשה הרבה יותר מאשר לפתוח אותו. מתי אצלנו? ניסיון העבר מלמד כי הוא צפוי לנחות כאן עד סוף השנה.