תערוכת ז'נבה בוטלה אמנם עקב חשש מנגיף הקורונה, אך תחרות מכונית השנה שאמורה הייתה לפתוח את האירוע, הסתיימה עם מנצחת ברורה: טסלה מודל 3 החשמלית זכתה אמנם ליותר מקומות ראשונים מפיז'ו 208, אך הסופר-מיני הצרפתית זכתה ביותר נקודות בסך הכל וסיימה ראשונה באופן ברור - בניגוד לתחרות הסופר-צמודה אשתקד. בסך הכל קיבלה ה-208 המשווקת עם מנועי בנזין וחשמל סך של 281 נקודות מעשרות השופטים, טסלה מודל 3 זכתה ב-242 ופורשה טייקן החשמלית אף היא סיימה עם 222 נקודות.



בכך הדגישו השנה שלוש הזוכות הגדולות את המעבר הגורף ליחידות הנעה אלטרנטיביות בשוק הרכב, למרות שבין המנצחות והתמודדות בעבר כבר פגשנו חשמליות טהורות. כך למשל מעבירה יגואר i-פייס החשמלית שזכתה אשתקד את הכתר לפיז'ו. למעשה, כל אחת משבע הפינאליסטיות השנה מציגה לפחות גרסה אחת שאינה מצוידת במנוע בעירה פנימית בלבד. מלבד השלוש הראשונות לארבעה האחרות - ב.מ.וו סדרה 1, טויוטה קורולה, פורד פומה ורנו קליאו.
1 צפייה בגלריה
התוצאות הסופיות כפי שפרסמו מארגני התחרות בטוויטר
התוצאות הסופיות כפי שפרסמו מארגני התחרות בטוויטר
התוצאות הסופיות כפי שפרסמו מארגני התחרות בטוויטר
(coty)
במקום הרביעי בתחרות זכתה רנו קליאו עם 211 נקודות, ובכך הקדימה את פורד פומה ב-2 נקודות בלבד (109). טויוטה קורולה סיימה במקום הלפני האחרון עם 152 נקודות, ואילו במקום האחרון בשביעייה סיימה ב.מ.וו סדרה 1 עם 133 נקודות בלבד.

כך מתבצעת הבחירה

60 עיתונאים מ-23 מדינות אירופאיות קבעו את זהות מכונית השנה 2020, תחרות המאורגנת כבר עשרות שנים על-ידי שבעה מגזיני רכב פופולריים באירופה. מארצות בעלות שוק רכב מפותח ותעשיית רכב בעלת משמעות - למשל גרמניה, ספרד, איטליה וצרפת - נשלחו שישה עיתונאים, בעוד שמדינות אחרות דוגמת רוסיה וטורקיה שולחות עיתונאי אחד.
לפי קריטריון התחרות, רק דגמים חדשים לגמרי שנמכרו במהלך השנה הנוכחית בחמש מדינות אירופאיות עם צפי מכירות של יותר מ-5,000 יחידות בשנה, יכולות להשתתף בתחרות. כל מכונית נבחנת לפי עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון, ניהוג, ביצועים, שימושיות, ידידותיות לסביבה, שביעות רצון נהג ומחיר קניה. כל עיתונאי מחלק בין המכוניות 25 נקודות, אותן הוא נדרש לתת לפחות לחמש משבע הפינליסטיות. הציון המרבי האפשרי הוא 10 נקודות למכונית.