בקצרה:
  • קופרה פורמנטור היה ראשון מבית מותג הביצועים
  • נחת לצורכי תקינה ויסמל את הפרדת קופרה מסיאט
  • מכלולי הנעה וביצועים זהים לקופרה אטקה, מחיר גבוה במעט
רק קופרה: חטיבת הביצועים של סיאט תתחיל לשווק כאן בעוד כחודש וחצי את הפורמנטור, דגם ראשון ייחודי למותג "קופרה" שלא ישווק תחת חברת האם סיאט. הפורמנטור בישראל משלים מהלך משמעותי יותר מהשקת רכב חדש, שכן היבואנית צפויה להתחיל ולשווק כאן דגמי קופרה נוספים, לרבות האטקה שעבר לאחרונה מתיחת פנים והלאון החדשה, בנפרד מדגמי סיאט, בדומה למהלך שהוביל באירופה מנכ"ל המותג דאז, לוקה דה מאו, שערק בינתיים לרנו.
בינתיים החלה היבואנית, צ'מפיון מוטורס, לגייס אנשי מכירות ייעודיים. המכירה עצמה תתבצע בשלב ראשון באולם תצוגה משותף בהרצליה אך בעתיד יוקצה למותג קופרה אולם נפרד ויוקם מועדון לקוחות, כך נודע ל-ynet.
ביצועים, פנאי וכמו קופה: הפורמנטור מתבסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן המשמש את שאר מותגי החברה. בהשואה לקופרה אטקה הוא ארוך ובעל בסיס הגלגלים גדול בכ-5 ס"מ (445 ו-268 ס"מ), אך נמוך בלא פחות מ-9 ס"מ. תא המטען קטן ב-65 ליטר (420 ליטר).
קופרה תציע כאן את מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש המוכר של הקונצרן עם 310 כ"ס עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה. למרות הספק מנוע גבוה ב-10 כ"ס מהאטקה, הביצועים זהים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, 250 קמ"ש מרביים.
גם שאר המכלולים דומים לאטקה המוכר, לרבות מיתלים מוקשחים נתמכי בולמי זעזועים אדפטיביים ומערכת בלימה משודרגת (310-340 מ"מ לפנים אחור), עם אופציה למערכת משודרגת של ברמבו. מפסק הסרנים של הפורמנטור מורחב ב-1.2 ס"מ מלפנים ומאחור לטובת היכולת הדינמית.
מה עוד צריך לדעת עליו: הפורמנטור ישווק גם בגרסאות בסיס עם מנועי בנזין המוכרים של הקונצרן - 1.5 ליטר עם 150 כ"ס והנעה קדמית, 2.0 ליטר עם 190 כ"ס והנעה כפולה. בנוסף תוצע גם גרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע 1.4 ליטר בנזין מוגדש ולמנוע חשמלי עם 245 כ"ס.
בעוד העיצוב החיצוני ייחודי, סביבת הנהג דומה לקופרה לאון, לרבות הגה בעל שלוש צלעות שטוח בחלקו התחתון, עם מתג התנעה ובורר מצבי נהיגה. לוח מחוונים דיגיטאלי מציג גם נתוני אקשן ובחלקה העליון של הקונסולה מסך מגע גדול ("12). אבזור הבטיחות מוכר, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת ופתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: הפורמנטור יקר מהאטקה באחוז-שניים, כך שניתן להסיק מה יהיה המחיר בישראל בהתחשב במחיר (250 אלף שקל) לדגם של סיאט אצלנו. במקרה כזה, למרות מחיר של למעלה מרבע מיליון שקלים, הוא עשוי לקסום לקהל רחב יחסית עם ביצועים ומראה של מותגי פרימיום יקרים משמעותית. מסקרן עוד יותר הוא לגלות כיצד תשווק כאן היבואנית את מכוניות החטיבה בכלל. אם המיקוד לא יהיה רק בחוויית רכישה אלא גם בבעלות, למשל עם טיולי נהיגה וימי מסלול מאורגנים, קופרה עשוי לחנוך כאן תרבות מוטורית-מותגית מקומית.