בקצרה:
  • ג'יפ מגיבה לפורד בורנקו ומציגה גרסת קצה לרנגלר
  • עם גלגלים גדולים, מרכב מוגבה וקיצור יחסי ההעברה
  • מה אומרת היבואנית על שיווק מקומי? "נמצא בבחינה"
קרב שטח: שנה לאחר שפורד חשפה את הברונקו, רכב השטח האייקוני שעשה קאמבק וצפוי לנחות כאן בקרוב, מציגה ג'יפ תשובה לה המתין עולם הרכב. קבלו את גרסת הקצה לרנגלר רוביקון שמכונה - כמה הולם - אקסטרים (קיצוני), המשביחה את יכולת השטח הגבוהה ממילא של הדגם. בשונה מפורד, ג'יפ תציע אותה - לפחות בינתיים - רק עם חמש דלתות.
השינויים כוללים צמיגי שטח אגרסיביים (BF Goodrich KO2) בגודל זהה לגרסת הקצה של הברונקו ("35), גדולים מאלה של רוביקון רגיל ("33). הם מולבשים על חישוקי "17 ייחודיים עם מנגנון נעילה (ביד-לוק) כנגד פריקת הצמיג בנסיעה בלחץ אוויר נמוך.
יש גם קפיצים ובולמי זעזועים שונים שמגביהים את המרכב ב-"1.5 ובסך הכל מייצרים מרווח גחון של 32.7 ס"מ, 5.3 ס"מ יותר מרוביקון רגיל, 3.5 ס"מ יותר מברונקו. עוד שופרו זוויות גישה-נטישה (40.4-47.4 מעלות) - אף הן מרשימות מאלה של רוביקון רגיל (37-43.9) ושל ברונקו (37-43.2).
שינוי נוסף נרשם ביחס ההעברה הסופי. הוא כעת קצר יותר, 4.88 לעומת 4.10 ברוביקון כיום, ובכך הוא מאפשר זחילה איטית עוד יותר בשטח טכני. ג'יפ מבטיחה כי לרוביקון עם תיבת הילוכים ידנית יהיה את יחס העברה הקצר ביותר לרכב שטח בייצור סדרתי בהילוך ראשון ושילוב 4LOW בתיבת העברה.
מה אנחנו חושבים: עם הברונקו החדש, ממש כמו עם המקורי, סימנה פורד מטרה על גבה של ג'יפ. ולפחות מבחינת נתוני השטח נראה כי התעלתה. וזה היה ברור לכול מאז יום הצגתו של הברונקו - ג'יפ תגיב, והיא עושה זאת כעת.
עד כמה נדרשת השבחת יכולת השטח הפנטסטית של הרנגלר רוביקון? ובכן, למעט מקרי קיצון, ממש לא. אבל זה לא שם המשחק שכן גם המספרים חשובים, וכמובן המראה. ובשניהם עשתה ג'יפ עבודה מעולה, לא פחות מפורד כך נראה. ובתעשיית רכב שפונה למערכות אוטומטיות המנתקות נהג מהגה, יכול בהחלט להיות שהשטח יהיה המקום האחרון בו "מותר" יהיה לנהוג כמו פעם. ליהנות מחווית נהיגה טהורה. בלי מחשב שאוחז בהגה ודורך על הבלמים.
ולכן החזית שנפתחה ומתעצמת בין ג'יפ לפורד, צפויה להיות מהמעניינות בתעשייה בשנים הקרובות. הישארו עמנו.