בקצרה:
  • הסופר מיני של MG תקבל בקרוב גם גרסה חשמלית שתגיע ארצה
  • ל-ynet נודע כי היא הכוונה להפוך אותה לחשמלית הזולה בשוק
  • השקה באירופה צפויה לסוף השנה, נחיתה בארץ לתחילת 2022
קטנה, חשמלית, זולה: MG מתכוונת להציג בעתיד הקרוב סופר מיני חשמלית, מתחרה לדגמים כמו רנו זואי ופיז'ו 208e, כך מדווח אוטוקאר הבריטי. היא לא תירש את מקומה של ה-3 הוותיקה והזולה ששווקה כאן לתקופה קצרה. בכוונת MG לפנות איתה לקוחות פרטיים, אף מחירה הנמוך עשוי להפוך אותה לאידיאלית גם עבור פרויקטי תחבורה שיתופית שהופכים פופולאריים.
יש להזכיר כי MG המשווקת כאן רק את רכב הפנאי ZS, סיימה את השנה עם כ-1,400 מסירות, גידול משמעותי של כ-36% בהשוואה לאשתקד. כמעט מחצית מהן בגרסה חשמלית, ובכך היא אחראית לשיווק הרכב הנקי הנמכר ביותר אצלנו ב-2020.
במהלך השנה ינחת כאן גם המארבל R כספינת דגל למותג, שצפוי להיות מרשים יותר בביצועיו ומראהו, בין היתר עם יחידת הנעה שתורכב כנראה משלושה מנועים חשמליים, קדמי ושניים מאחור, בדומה לאודי e-טרון S. ההספק המשולב עומד על כ-300 כ"ס ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות, בעוד טווח הנסיעה עומד על כ-370 ק"מ.
תג המחיר צפוי להיות סביב 200 אלף שקל, גבוה בהרבה מהמקובל למותג. סופר מיני חשמלית וזולה לצידו עשויה להיות חשובה יותר מבחינת כמות המכירות והרווחים, בהתחשב בהיעדרם של מתחרים ישירים.
3 צפייה בגלריה
MG ZSe
MG ZSe
MG ZS EV החשמלי הנמכר בישראל השנה
(צילום: רונן טופלברג)
מה בתפריט: היחידה החשמלית תהיה דומה לזו שב-ZS EV אבל ניתן לשער שהמצברים יהיו קטנים יותר מיחידת 45.6 קוט"ש שמותקנת ברכב הפנאי, כדי למנוע תוספת משקל משמעותית. גם המנוע צפוי להיות חלש יותר מהיחידה המוכרת (143 כ"ס) כדי לאפשר צריכת חשמל נמוכה יחסית שתציע טווח של כ-240 ק"מ.
ניתן לצפות ש-MG ימשיכו לשלב את מערכות הבטיחות המתקדמות המוכרות, אלו שאפשרו ל-ZS EV לזכות בציון בטיחות מרבי במבחני הריסוק האירופאים, ובכך שיפרו באופן משמעותי את אמון הציבור במותג.
מה אנחנו חושבים: מכירות רכב חשמלי בישראל צפויות להכפיל עצמן לפחות בשנה הקרובה אך מסתמן מחסור בהיצע בסיסי וזול יחסית, לצד דגמים שמחירם מתחיל במחיר מכוניות משפחתית "רגילה" וכמובן דגמי יוקרה שנמצאים מחוץ להישג ידו של הרוכש הממוצע.
אך זה עומד להשתנות. דאצ'יה תשווק כאן במהלך השנה את הספרינג, רכב פנאי במידות מיני לשימוש עירוני, עם תג מחיר שעשוי להפוך אותו לרכב החשמלי הזול ביותר בעולם. MG תתמקד בקטגוריה אחת מעל, כזו שמאפשרת טווח שימוש רחב יותר. יהיה מעניין.