בקצרה:
  • יקר ממתחרים ישירים וגבוה ב-10% מדיווחי היבואנית
  • מנועים זהים לארוך, אבזור הבטיחות צנוע בגרסאות בסיס
  • גם כאן לא תהיה אפשרות לשלושה נוסעים מלפנים
עכשיו גם בקצר: דיפנדר 90 היא גרסת מרכב קצר (שלוש דלתות) לדיפנדר הארוך (חמש דלתות) בו נהגנו בעבר, הצפויה להתמודד ישירות בג'יפ רנגלר וטויוטה לנד קרוזר, כמו-גם פורד ברונקו שצפוי לנחות כאן עד סוף השנה. בהשוואה לדיפנדר 110, האורך הכללי ובסיס הגלגלים קצרים ב-43.5 ס"מ (458 ס"מ ו-285.5 ס"מ), בעוד שנפח תא המטען צנוע ב-519 ליטר (397 ליטר).
היצע המנועים זהה: טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר בשתי רמות הספק – 200 או 240 כ"ס. בנוסף יוצע גם טורבו-בנזין עם שישה צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטר, עם מגדש חשמלי נוסף שתפקידו לצמצם את השהיית הטורבו ועם סיוע מערכת היברידית קלה (48V). כל המנועים משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם הילוך כוח. המשקל העצמי נמוך בכ-170 ק"ג מהגרסה הארוכה ומסייע לשיפור קל בזינוק.
מה עוד צריך לדעת עליו: כל הגרסאות מצוידות במיתלי אוויר אדפטיבים המאפשרים הגבה והנמכה של המרכב, בעוד שגרסאות בסיס עם קפיצי ברזל לא ישווקו כאן כלל. במפתיע, זוויות הגישה (38 מעלות) והנטישה (40 מעלות) ומרווח הגחון (29.1 ס"מ) זהים לגרסה הארוכה. חבל, אך אפשרות למושב שלישי מלפנים עם מקום לשישה בסך הכל, לא תהיה כאן.
רשימת האבזור כולל בגרסת S הבסיסית (דיזל, 200 כ"ס) לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע ("10), מצלמות היקפיות, ריפוד מושבים משולב עור עם כיוון חשמלי לקדמיים, מפתח חכם וחישוקי "19. למרות תג המחיר המתקרב לחצי מיליון שקליעם, אבזור הבטיחות צנוע מאוד וכולל רק בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
גרסאות SE הבכירות יוצעו עם מנוע הדיזל החזק יותר (ב-545 אלף שקל) והבנזין (ב-610 אלף שקל), ומוסיפות כיוון חשמלי להגה, מערכת שמע של מרידיאן, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים.
מה אנחנו חושבים: זה לא חדש שלנד רובר התרחקה עם הדיפנדר העדכני מהמקורות של רכב השטח האייקוני. פחות חוסן וקשיחות של מכלולים מסיביים, יותר עידון, טכנולוגיה ויכולת שטח מבוססת אלקטרוניקה. וזה גם לא מפתיע, שכן הדיפנדר הישן לא עמד בשום קריטריון נוחות ובטיחות עדכני. קהל היעד צפוי לכן להיות גדול פי כמה.
אבל לעדכנות ולאיכות מוצמד תג מחיר שאינו רק יקר משמעותית ממתחרים ישירים, הוא גם גבוה במפתיע מהמחיר אותו פרסמה היבואנית לפני מספר חודשים. יתכן שגרסת בסיס המוותרת על אבזור מותרות ומערכת מיתלי אוויר הייתה מורידה את המחיר ומנגישה את הרכב לקהל, ובמקביל גם שומרת על קרבה יחסית לרכב העתיק שהוחלף. זה לא קרה, וחבל.