יצרנית הרכב החשמלי ריביאן משחררת סרטון בה נראה הטנדר החשמלי R1T בניסויי נהיגה אחרונים באריזונה, לפני תחילת שיווק. לפי התכנון המקורי אמורות היו יחידות ראשונות לעלות על הכביש כבר בסוף השנה הנוכחית, אך המועד הוסט לתחילת 2021.
ריביאן מציגה בסרטון את הטנדר כשהוא מתמודד עם מגוון תנאי שטח כולל שבילים מהירים וקטעי עבירות קשה, לרבות סלעים ועליות דרדרת. תנאים אלו מציבים למבחן את יכולות ההתמודדות של מערכות המיתלים ומערכת ההנעה הכפולה המתקדמת, שמבוססת במקרה זה על ארבעה מנועים חשמליים – אחד לכל גלגל – עם תפוקה משולבת של 750 כ"ס ו-148 קג"מ בגרסה הבכירה.
יחידת ההנעה יוצאת הדופן אמורה לספק לטנדר ביצועי מכונית ספורט מהשורה הראשונה, עם זינוק ל-100 קמ"ש בכ-3 שניות. לא פחות חשוב מכך, תצורה זו מאפשרת הכוונת מומנט על-ידי שימוש בעברת כוח מדויקת לכל גלגל בנפרד, לצורך הורדה יעילה של הכוח לקרקע. החל בנהיגה מהירה על מגבלות האחיזה ועד התמודדות עם הצלבות צירים בקטעי עבירות.
ל-R1T ממדים דומים לפורד F150, עם 5.5 מטר לאורך, 2 מטר לרוחב ובסיס גלגלים של 345 ס"מ. המיתלים נפרדים בכל ארבעת הפינות ונתמכים קפיצי אוויר, המאפשרים להגביה את המרכב בנסיעה בשטח קשה עד למרווח גחון מרשים של 36.8 ס"מ, וזוויות גישה נטישה טובות - 30.5/34.8 בהתאמה. ריביאן גם מבטיחה שהטנדר יכול לצלוח מעבר מים בגובה של 108 ס"מ לצד יכולת גרירה מרשימה העומדת על חמישה טון, נתון דומה לגרסאות הבכירות של פורד F150.
נזכיר כי היצרנית הקטנה אותה הכירו רק מעטים עד לפני שנים אחדות, תהיה מעורבת בפיתוח יחידת ההנעה החשמלית לפורד F150, לאחר שענקית הרכב הוותיקה רכשה חלק בריביאן בשווי 500 מיליון דולר.