בקצרה:
  • כמו סיטרואן ברלינגו, גם התאומה מטויוטה תשווק בגרסה חשמלית
  • עם ביצועים דומים לדיזל אך כושר העמסה וגרירה מוגבל
  • היבואנית החליטה שלא לייבא אותה, סיטרואן ברלינגו חשמלי כן תגיע
טויוטה אבל צרפתי: הפרו אייס סיטי היא מסחרית נוספת של היצרנית היפנית המיועדת לשוק האירופאי, ומיוצרת על-ידי קונצרן פיז'ו-סיטרואן. במקרה זה מדובר באחות תאומה לסיטרואן ברלינגו, רבת המכר של הקטגוריה מזה כעשור וזו שמחזיקה ביותר מ-50% מנתח השוק של הקטגוריה. לשם השוואה, טויוטה משווקת כאן פרו אייס ומסרה ברבעון הראשון של השנה כ-240 יחידות, רק רבע מגרסת המקור הצרפתית.
חשמל מוכר: הפרו אייס סיטי תשווק כעת באירופה גם בגרסה חשמלית עם היחידה המוכרת של PSA. המנוע החשמלי מפיק 136 כ"ס ומאפשר ביצועים דומים לגרסת עם מנוע טורבו-דיזל (1.5 ליטר, 130 כ"ס) הפופולארית. המהירות המרבית מוגבלת ל-135 קמ"ש, על מנת למנוע צריכת חשמל מופרזת. מצברי 50 קוט"ש מקנים טווח נסיעה נקי מזיהום של 260 עד 280 ק"מ בהתאם לגרסה. טעינה מהירה (100DC) תאפשר 10% ל-80% בתוך חצי שעה.

מה עוד צריך לדעת: הפרו אייס סיטי תוצע באותן גרסאות מרכב של הדגם הרגיל. עם שני אורכי מרכב: קצר עם 440 ס"מ בין פגושים ובסיס גלגלים של 278.5 ס"מ, ארוך עם 475 ס"מ של אורך ו-297.5 ס"מ בבסיס הגלגלים, בתצורת וואן להובלת סחורות או וורסו לנוסעים, עם מקום לחמישה עד שבעה בהתאם לגרסה. נפח ההטענה נותר זהה (בוואן בין 3.3 קוב ל-4.4 קוב) עם כושר העמסה של עד 800 ק"ג, 200 ק"ג פחות מגרסת הדיזל. כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג, כמחצית מגרסת הדיזל.
העיצוב החיצוני זהה וכך גם עיצוב הפנים, למעט לוח מחוונים דיגיטלי ("10) עם תצוגה ייעודית הכוללת נתוני יחידת הנעה. אבזור הבטיחות דומה וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת שטח מת ובקרת יציבות ייעודית לנסיעה עם נגרר.
מה אנחנו חושבים: מסחריות בכלל וחשמליות בפרט הפכו לחובה עבור היצרניות בשוק האירופאי. שכן יש דרישה גדלה לשילוח סחורות לבית הלקוח, ולצדה תקנות זיהום אוויר מחמירות עם הגבלות תנועה למנועי דיזל במרכזי ערים.
אבל מדוע הוא לא מגיע ארצה? הסיפור הרגיל. בעוד היצרנית היפנית מכסה באדיקות כל קטגוריה ותת-קטגוריה עם נוכחות ראויה, כולל דגמים ספורטיביים מרשימים, יבואנית המותג מפנה עורף לדגמים שאינם בליבת השוק. ולכן גם הפרו אייס סיטי החשמלית לא תשווק כאן, בדומה לדגמים רבים אחרים שלא עשו עליה. וחבל שכך.