בקצרה:
  • יונדאי מחזקת שרירים ומשלבת ביצועים ברכב הפנאי הקטן קונה
  • עם 280 כ"ס הוא מזנק ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות, מגיע ל-240 קמ"ש
  • שיווק מקומי עדיין לא נקבע סופית, אבל יקרה כנראה בשנה הבאה
פנאי על הגובה: קונה N יהיה דגם פנאי ראשון שעובר השבחה בחטיבת הביצועים הצעירה של יונדאי, ושלישי אותו תשווק באירופה. עד 2022 יעמוד מספר הדגמים יוצאי חטיבת הביצועים וגרסאות N-ליין (בעיקר גימור) על 18.
הקונה N עושה שימוש במנוע ותיבת ההילוכים המוכרת מה-i30N העדכנית - 2.0 ליטר בנזין מוגדש עם 280 כ"ס ותיבת שמונה הילוכים כפולת מצמדים (רטובים). ההנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.5 שניות, מהיר ב-0.4 שניות מה-i30N והמהירות המרבית 240 קמ"ש (נמוכה ב-10 קמ"ש).
מה עוד צריך לדעת עליו: ה-i30N תורמת לקונה גם את מערך המיתלים הכולל בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת בלימה משודרגת וצמיגי פירלי P-זירו דביקים. גם כאן יש את בורר מצבי נהיגה המאפשר התאמה אישית של מגוון רכיבים, אבל נוספו גם ארבעה מצבים לנהיגת שטח (שלג, שלג עמוק, בוץ וחול).
העיצוב החיצוני מאמץ מראה קרבי עם פתחי אוורור מעל הסבכה ובפגוש הקדמי, חישוקי "19 ייחודיים ומאחור צמד מפלטים גדולים, מסיט אוויר וספוילר בקצה דלת תא המטען עם פנס בלימה משולש במרכזו - סימן ההיכר של חטיבת הביצועים.
בתא הנוסעים יש לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע בגודל "10.25 כל אחד עם תצוגת נתוני אקשן, יש תצוגת נתונים עלית ומושבים בעלי תמיכה משופרת, הגה עם מנופי שליטה מאחוריו, צמד מתגים למעבר למצב הנהיגה הנבחר ומתג אדום שלחיצה עליו משגרת כוח נוסף למשך 20 שניות.
אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המוכרות של היצרנית לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית כולל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי ומערכת להתרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.
מה אנחנו חושבים: באירופה הקונה N יתמודד מול פורד פומה ST ופולקסווגן T-רוק R, שניים שלא משווקים אצלנו. הראשון מכיוון שהוא מיוצר עם תיבה ידנית בלבד, השני בגלל תג מחיר גבוה מדי. בישראל, אם יגיע, הוא צמפוי להיות בודד בנישה קיצונית. כמה טוב הוא יהיה? נדע רק בעתיד אבל העובדה שלתכנונו אחראי אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת M בב.מ.וו, יש משקל רב באופטימיות מצדנו. היבואנית מבטיחה שהוא יגיע בעתיד לצד שאר דגמי המשפחה אבל בינתיים, זה לא ממש קורה וגם ה-i30N מדשדשת. גם כאן נשתדל להיות אופטימיים.