בקצרה:
  • קונה N יהיה רכב פנאי ראשון של חטיבת הביצועים של יונדאי
  • מכלולי הנעה, מיתלים ובלמים יגיעו מה-i30N
  • שיווק מקומי נמצא בבחינה
ביצועים על הגובה: הקונה N יהיה רכב פנאי ראשון של חטיבת הביצועים של יונדאי, ודגם שלישי במשפחה השרירית שישווק באירופה אחרי ה-i30N וה-i20N. בעתיד צפויה גם גרסת N לטוסון החדש הצפוי לנחות בארץ בקרוב.
התמונות שמפרסמת היצרנית מראות כי כצפוי, רכב הפנאי זוכה לחזות קרבית יותר מקונה הרגיל, עם חזית אגרסיבית ופתחי אוורור מעל הסבכה ובפגוש, חישוקים ייחודיים בפרופיל ומאחור צמד מפלטים גדולים ומסיט אוויר בקצה דלת תא המטען. תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו, אבל הוא צפוי להיות דומה לדגם הרגיל, עם מושבים ספורטיביים שיציעו תמיכה משופרת וגלגל הגה שונה.
הנעה והנאה: מנוע 2.0 ליטר מוגדש (280 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד יגיעו מה-i30N העדכנית. עדיין לא ברור האם תוצע גם גרסה ידנית או אם הכוח יועבר לגלגלים הקדמיים כמו במשפחתית הקומפקטית, או לכל ארבעת הצמיגים. ה-i30N צפויה לתרום גם את מערך המיתלים עם בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת בלימה משודרגת וצמיגי פירלי P-זירו דביקים. עוד ניתן להעריך כי בורר מצבי הנהיגה המאפשר התאמה אישית של מגוון רכיבים יוצע גם כאן.
מה אנחנו חושבים: באירופה הקונה N יתמודד מול פורד פומה ST ופולקסווגן T-רוק R, שניים שלא משווקים אצלנו, הראשון מכיוון שיש לו תיבה ידנית בלבד, השני בגלל תג מחיר גבוה מדי. כך יישאר הקונה בודד בתת-קטגוריה הנישתית ללא תחרות, ואלה חדשות טובות עבור היבואנית. עדיין נותר לגלות עד כמה הוא באמת יהיה מהנה לנהיגה. העובדה שהאחראי לפיתוח הרכב הוא אלברט ברימן, לשעבר ראש חטיבת M בב.מ.וו, היא סימן מעודד.