בקצרה:
  • עדכון אמצע החיים לסדרה 5, תשווק רק כהיברידית-נטענת
  • עם תוספת כוח, שיפור בביצועים וטווח חשמלי של 56 ק"מ
  • תג המחיר זינק בלא פחות מ-75 אלף שקלים
רק עם חיזוק חשמלי: ב.מ.וו תשווק כאן את סדרה 5, לאחר מתיחת פנים שעברה, רק בגרסת 530e היברידית-נטענת. מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר (184 כ"ס) ומנוע חשמלי (109 כ"ס) המשולב בתוך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית נותרו ללא שינוי. מערכת ניהול חדשה מאפשרת העלאת ההספק המשולב ל-292 כ"ס, 40 כ"ס יותר מבעבר, אבל רק למשך זמן של 10 שניות. הביצועים שופרו מעט, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות בזמן שסוללות 12 קוט"ש מאפשרות טווח נסיעה נקי מזיהום של 56 ק"מ במהירות של עד 140 קמ"ש, נתונים דומים לדגם היוצא.
ב.מ.וו לא תשווק כאן גרסאות בנזין רגילות, לפחות בשלב זה, אך גם את ה-545e שנוספה להיצע, עם מנוע בנזין מוגדש עם שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, הספק משולב גבוה בהרבה והנעה כפולה-קבועה.
מה עוד צריך לדעת עליה: השינויים כוללים יחידות תאורה, סבכה קדמית ופגושים אגרסיביים יותר בגרסאות אבזור "M" שישווקו כאן. בתא הנוסעים יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי עדכני ("12.3) ומסך מגע גדול יותר ("12.3 לעומת "10.25 בעבר). רשימת האבזור כוללת בגרסת הבסיס ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, סגירה רכה לדלתות, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקי "18 קלים.
הגרסה הבכירה (ב-540 אלף שקל) מוסיפה חימום למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות, מנופי שליטה ידנית בהילוכים מההגה, מערכת שמע של הרמן קרדון, חישוקי "19 וגם אפשרות לקיפול גב המושבים האחוריים להגדלת נפח ההטענה, רכיב שבאופן תמוה לא קיים בגרסת הבסיס. אבזור הבטיחות כולל את כל המערכות המוכרות של היצרנית, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית.
מה אנחנו חושבים עליה: סדרה 5 נחשבת באופן היסטורי למכונית הטובה ביותר בקטגוריה, בעיקר בגלל שילוב יוצא דופן של יוקרה ונוחות יומיומית עם דגש על יכולת דינמית גבוהה. הגרסה ההיברידית התרחקה מכך, אך ב.מ.וו מבטיחה להחזיר זאת כעת. לטעמנו לפחות, סדרה 5 הנכונה ביותר תישאר ה-540 עם מנוע שישה צילינדרים מוגדש וללא תוספת סוללות מכבידות. אבל אנחנו כנראה בדעת מיעוט.