בקצרה:
  • יונדאי קונה N תשתמש במכלולי הנעה ומערכות המיתלים של ה-i30N הספורטיבית
  • דגם שלישי בארסנל חטיבת הספורט הצעירה, עם 280 כ"ס וביצועים מרשימים
  • חשיפה רשמית צפויה תוך מספר שבועות, עוד לא ברור מתי ואם ינחת אצלנו
הרחבת התא המשפחתי: על רקע הדיווחים בדבר שיתוף פעולה עתידי לפיתוח ושיווק מכונית חשמלית-אוטונומית עם ענקית הטכנולוגיה אפל, אשר הטיסו את מניות יצרית הרכב הקוריאנית לשמיים למרות שמדובר בתכניות ארוכות טווח, חוזרת יונדאי להווה וחושפת עוד N - דגם פרי חטיבת הביצועים הצעירה שמקבילה ל-RS באודי, M בב.מ.וו ו-AMG במרצדס. הקונה N יהיה רכב פנאי ראשון שעבר השבחה בחטיבה ודגם שלישי במשפחה השרירנית שישווק באירופה, אחרי ה-i30N וה-i20N.
היצרנית לא מפרסמת עדיין נתונים מלאים שיישמרו למועד ההשקה הרשמית, אך כן מפרסמת תמונות של הרכב עם מדבקות הסוואה על מסלול המרוצים בילסטר-ברג בגרמניה. למרות המדבקות נראה כי הוא נבדל מקונה רגיל בסבכה וחישוקים שונים, צמד מפלטים גדולים וספוילר מרשים בקצה תא המטען עם פנס בלימה משולב.
הנעה, והנאה: ה-i30N המעודכנת תתרום את מרבית רכבי ההנעה, בהם מנוע 2.0 ליטר מוגדש (280 כ"ס) ותיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד. עדיין לא ברור האם תוצע גם גרסה ידנית או אם הכוח יועבר לגלגלים הקדמיים כמו המשפחתית הקומפקטית, או לכל ארבעת הצמיגים. ניתן לשער כי גם מערך המיתלים עם בולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת הבלימה המשודרגת וצמיגי פירלי P-זירו דביקים יעשו דרכם מה-i30N לרכב הפנאי. עוד ניתן להעריך כי בורר מצבי הנהיגה המאפשר התאמה אישית של מגוון רכיבים יוצע גם כאן.
מה אנחנו חושבים: באירופה הקונה N יתמודד מול פורד פומה ST ופולקסווגן T-רוק R, שניים שלא משווקים אצלנו, הראשון בגלל תיבה ידנית בלבד, השני בגלל תג מחיר גבוה מדי. עד כמה הוא יהיה טוב? העובדה שהאדם האחראי על התכנון וההנדסה הוא אלברט ברימן, לשעבר ראש חטיבת M בב.מ.וו ומי שהוכיח כי ניתן לגרום לרכב פנאי גדול וכבד לנסוע מהר גם בסיבובים עם ה-X5M הראשון, היא סימן טוב להתחיל בו.
מה הרלוונטיות שלו אלינו? בעבר שיווקה יבואנית יונדאי את ה-i30N, אבל משום מה אין תאריך הגעה למתיחת הפנים שלה, או לאחותה הקטנה והמסקרנת i20N. נכון שאנשי היבואנית מסרו בעבר כי בכוונתם להביא לכאן את כל דגמי חטיבת הביצועים, כחלק מהאסטרטגיה לשדרג את התדמית והמיצוב של המותג, אך בפועל זה לא בדיוק קורה. אפשר רק לקוות שבעתיד כן.