בקיצור:
  • קונצרן רנו בבעיות המחייבות בניה מחדש, לרבות חלוקת עבודה עם מיצובישי וניסאן
  • בכל שלוש החברות צפויים קיצוצים כבדים וביטול פרויקטים, כשרנו נותנת את הטון
  • בין התכניות לטווח הבינוני - משפחתיות חשמליות זולות במיוחד תחת מותג דאצ'יה
פרגון בין מתחרים בתעשיית הרכב? לעיתים נדירות בלבד. לוקה דה מאו, לשעבר סיאט והיום יו"ר קונצרן הרכב רנו, הסביר לאחרונה בראיון כי הוא רואה בדרך שעשה הקונצרן היריב-מבית PSA (פיז'ו-סיטרואן-אופל), ממצוקה פיננסית קשה לאחד היותר-ריווחיים בתעשיית הרכב, דוגמה למהפך שאמור לעבור על רנו והמותג העממי שבבעלותו דאצ'יה. "למרות המגבלות שלנו, ניתן לשאוב השראה מהאסטרטגיה שאימצו (PSA, ה.פ) וללכת בדרכם, לפחות בהתחלה", כך כתב בתזכיר פנימי שהגיע לידי בלומברג.
דה מאו כבר הכריז כי הוא מתכוון לקצץ כ-2 מיליארד יורו בשנה הקרובה, אך כעת הוא מוסיף ומבהיר כי הקיצוצים יתבצעו גם במהלך 2022, בסכום דומה. בנוסף הוא מעדכן כי לפי התכנית החדשה שתוזנק בקרוב, יקוצץ היצע הדגמים של רנו-דאצ'יה בכ-30% - כפי שדיווחנו לפני כארבעה חודשים - והסכמים עם ספקים ייפתחו למשא ומתן מחודש. באופן טבעי, גם קיצוץ בכוח אדם על הפרק וכך גם קרבות עם ועדי עובדים.
בראיון אחר לכלי תקשורת בצרפת, אמר כי רנו מתעתדת להשקיע רבות במשפחה של כלי רכב חשמלים חדשים, רובם במחירים שווים לכל נפש ומתחת לרף 20 אלף יורו. יש להזכיר כי כיום, מחירה של הקטנה בחשמליות מבית רנו, הטווינגו, גבוה מרף זה.
ושוב הזכיר, כפי שדיווחנו לראשונה לפני כשנה, כי דאצ'יה צפויה להציג כבר בשנה הבאה דגם על בסיס הקונספט "ספרינג", שיהיה הרכב החשמלי הזול ביותר באירופה. להערכת מקורבים לתכנית, המכונית הזו עשויה להגיע לשוק גם תחת מדי רנו עצמה, שכן ממילא מבוסס אב הטיפוס החשמלי על הרנו סיטי K-ZE, חשמלית קטנה המיוצרת ומשווקת בסין.
הצרות של רנו אינן חדשות, אך הן התעצמו בשנים האחרונות עקב מה שאנליסטים בתעשייה מגדירים כ"יותר מדי דגמים בקטגוריות פחות מדי ריווחיות". כתוצאה כך מעריכים בבלומברג למשל, רנו הפכה לתלויה יותר ויותר בזרוע המימונית ובתחזוקת צי הרכב העצום של המותג, ולא ממכירת דגמים חדשים ופיתוח הארסנל המוטורי.