רנו עשויה להפסיק בקרוב את ייצור אחת ממכוניות הספורט המיוחדות ביותר בעשור האחרון. שכן לצד הלוואה בסך חמישה מיליארד אירו שהיצרנית צפויה לקבל מהממשלה הצרפתית כדי להתמודד עם משבר הקורונה וכחלק מפעולת צמצוםהוצאות רחבה, מספר מפעלים עלולים להסגר. בינתיים הודיעה רנו על הפסקת ייצור מספר דגמים אך נראה כי הקורבן המשמעותי ולבטח המפתיע מכולן תהיה האלפין A110, שלוש שנים בלבד לאחר השקתה.
האלפין A110 היא כיום מכונית הספורט היחידה שמיוצרת - בעבודת יד אגב - בצרפת, בדייפ שבצפון המדינה. על לידתה חתום לא אחר מהמנכ"ל הקודם והמאוד שנוי במחלוקת של רנו, קרלוס גוהן, אשר נמלט לפני משפטו ביפן ללבנון.
ה-A110 מבוססת על פלטפורמת אלומיניום ייחודית לה, המאפשרת משקל עצמי נמוך במיוחד של 1.1 טון, כ-340 ק"ג פחות מפורשה קאיימן המתחרה למשל. המנוע מגיע מהמגאן RS העדכנית - טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.8 ליטר. הוא ממוקם במרכז ומאפשר חלוקת המשקל דומה לדגמי-על אקזוטיים (56-44 לפנים-אחור), כשנקודת מרכז הכובד נמצאת בדיוק מתחת לישבן הנהג.
3 צפייה בגלריה
אלפין A110
אלפין A110
(צילום: ניר בן זקן)
יחידת ההנעה מפיקה 252 כ"ס בגרסה הרגילה ו-292 כ"ס ב-A110S, ובשני המקרים המנוע מחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד עם הנעה אחורית. הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים בגרסה הרגילה, 4.4 שניות ו-260 קמ"ש לגרסה החזקה יותר.
3 צפייה בגלריה
רנו גרנד סניק
רנו גרנד סניק
(צילום: ניר בן זקן)
דגמים נוספים שעושיים להפסיק ייצור בקרוב הם טאליסמן, אספאס וסניק, הסובלים מנתוני מכירות פושרים מאוד, בעיקר בשל ביקושים נמוכים לדגמי סדאן ומיניוואנים שמצויים בסכנת הכחדה על-ידי דגמי פנאי שונים. בעוד הטאליסמן שהחליפה את הלגונה נמכרה בעיקר בשוק הצרפתי, במקרה של האספאס והסניק מדובר במייסדי קטגוריית המינוואנים באירופה, ובעבר מרבי המכר של המותג. מבין השלושה, רק הגרנד-סניק (גרסת שבעה מקומות לדגם) משווק אצלנו. מהיבואנית נמסר כי השיווק ימשך כאן לפחות עד לסוף 2021.