• לנד רובר זעמה כאשר הוצג רכב חדש שנראה כאחיו-התאום אך-חדש של הדיפנדר שיצא לפנסיה לאחרונה
  • ביקשה מבית המשפט להכיר במראה הייחודי כקניין רוחני ולמנוע בכך את העתקתו על-ידי חברה בריטית בשם ינאוס
  • בית המשפט סירב והבהיר כי האלמנטים העיצוביים ברכב השטח הבריטי עליהם ניסתה להגן, אינם ייחודיים מספיק
תקציר הפרקים הקודמים: לנד רובר תבעה לאחר שתעשיין בריטי בשם ג'ים רטקליף, דיווח כי בכוונתו לייצר רכב שטח בהשראת הדיפנדר המקורי. רטקליף עצמו הוא אחד מהמכורים הרבים של רכב השטח האייקוני, וזו נקודה חשובה. עד כדי כך, שבחר להקים מותג רכב חדש למרות שהוא חסר ניסיון. כל זאת רק בגלל הפסקת ייצור הדיפנדר הקודם ולאור ההבנה שהחדש יהיה שונה בתכלית. עוד ראוי להזכיר כי לפני שהחל את הפרויקט, ביקש לרכוש מלנד רובר את זכויות הייצור לדיפנדר המקורי, אך נתקל כצפוי בסירוב מוחלט. לפני כחודש הוא חשף לראשונה את עיצוב רכב השטח, תחת השם גרנדיר.
3 צפייה בגלריה
ינאוס גרנדיר
ינאוס גרנדיר
ינאוס גרנדיר
לב גרמני, רגליים איטלקיות ומוח אוסטרי: הגרנדיר משתמש במנועי שישה צילינדרים של ב.מ.וו ותיבת שמונה הילוכים של ZF הגרמניות. הוא מצויד בסרנים חיים מתקדמים מתוצרת קארארו (Carraro) האיטלקית, המתמחה בייצור רכיבי תמסורת והנעה דווקא לכלים חקלאיים. על שלדת הסולם ושילוב המכלולים הנוספים אחראים מהנדסי מגנה-שטייר מגראץ, אוסטריה. לא במקרה, אלא אחראים גם לפיתוח וייצור מרצדס G קלאס, פולקסווגן טרנספורטר T3 סינכרו ואחרים.
3 צפייה בגלריה
ינאוס גרנדיר
ינאוס גרנדיר
ינאוס גרנדיר
מה אנחנו חושבים על זה: לנד רובר הפסידה בתביעה ומבלי להכנס לסוגיות משפטיות אלא רק מנקודת המבט של חובבי דיפנדר בפרט ואגדות מוטוריות בכלל, בצדק. יש כמובן דימיון חד ברור בין הגנדריר לדיפנדר, על כך אין עוררין. האם יותר או פחות מהקשר הוויזואלי בין מרצדס G הגדול והיקר להחריד לסוזוקי ג'ימני הקטן שעולה עשירית ממנו? ממש לא בטוח. כמו במקרה הקיצוני הזה, גם הקופי-דיפנדר כולל לא מעט אלמנטים שונים.
3 צפייה בגלריה
לנד רובר דיפנדר
לנד רובר דיפנדר
לנד רובר דיפנדר
אבל הכי חשוב. אילו הייתה לנד רובר מטפלת אחרת בדיפנדר הקלאסי, שומרת באדיקות על המראה ההיסטורי או לפחות מעניקה לו פרשנות מזוהה מאוד ולא רק ליודעי חן, כפי שראוי לטעמנו במקרה של אגדה שכזו, זה לא היה קורה. על הדרך היא גם לא הייתה מאבדת חסידי מותג נאמנים עם רכב - מרשים אמנם - אבל שאינו מזכיר במאום את הקלאסיקה. קצת צדק היסטורי, לטעמנו.