• שוב אודי מוותרת על אבזור מתבקש במכוניות הספורט המהירות שלה
  • הסבר אפשרי: קהל היעד מעוניין יותר בפוזה בחניה ופחות ביכולת על הכביש
  • במחיר של 684 אלף שקל לסטיישן אפשר היה לצפות לאבזור מלא, ולא כך קורה
טיל עם בגאז': ה-RS4 החדשה היא למעשה מתיחת פנים לדור הרביעי של הסטיישן-ספורט המפורסמת, עם שינויים עיצוביים בחוץ ובפנים, הגה שונה הכולל כעת מתגים למעבר מהיר למצב נהיגה מועדף ומסך מגע עדכני ("10.1) במקום צג נשלט חוגה.
מוטוריקה ללא שינוי: מנוע V6 כפול-מגדשים, 2.9 ליטר, 450 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם חלוקת כוח של 60-40 לפנים-אחור, ואפשרות להעברת עד 85% מהכוח לאחור או 70% לפנים. גם הביצועים ללא שינוי: 0 ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות. מערכת בלימה עם דיסקים גדולים (330-375 מ"מ לפנים-אחור) ו-495 ליטר לציוד בתא המטען.
בשבחי הפוזה: כמעט כרגיל בשנים האחרונות, דגמים חדשים של חטיבת הביצועים מבית אודי מתמקדים יותר במראה ופחות במהות. או במילים פשוטות יותר: פוזה מעל הכל. ולכן, בזמן שחישוקי "20 עצומי מידות הם סטנדרט, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה - פריט חובה במכונית ספורט - ובולמי זעזועים אדפטיביים שאינם פחות מחובה על כבישי ישראל במכונית שכזו, אין. זאת אומרת, יש אבל תידרשו לשלם עבורם ליבואנית צ'מפיון עוד כמה עשרות אלפי שקלים.
אגב, המתחרים רואים את העניין אחרות. כך למשל, באלפא ג'ולייה תלתן ירוק המצוינת, ב.מ.וו M3 האגדית ומרצדס C63 AMG הכוחנית, כל אלה הם חלק מהציוד התקני. הבדלי גישה שאינם מחמיאים דווקא לאודי.
ותיקה ומהירה: ה-TT הנוכחית, דור שלישי בשושלת, היא מהדגמים הוותיקים - והנאים בהיסטוריה - של אודי והוצגה לראשונה לפני יותר משש שנים וחצי. בחרטום גרסת RS יש מנוע חמישה צילינדרים מוגדש ומפורסם עם 2.5 ליטר ו-400 כ"ס. הוא מחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה כפולה-קבועה, עם זינוק מסחרר ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות.
ללא בטיחות, עם אקסטרה רעש: ה-TT RS, מכונית ספורט עם קבלות במחיר של יותר מחצי מיליון שקלים, תשווק בישראל מכוח החוק עם מערכת התראה מקומית. אכן, תותקן בה מערכת העזר המקומית שמתריעה (בלבד) על סכנות. במקרה זה לא מדובר בכשל של היבואנית, אלא היצרנית ובעיית גילה המתקדם של המכונית. אבזור הנוחות כולל ריפודי עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים ובקרת אקלים מפוצלת. ואם תרצו להוסיף 43 אלף שקלים תקבלו מערכת פליטה רועשת, חישוקים גדולים ומערכת שמע טובה יותר.
מה אנחנו חושבים: ה-TT RS היא מכונית ותיקה שנמצאת בערוב ימיה ואודי צפויה להפסיק בקרוב את ייצורה. יש מעטות בלבד שמתחרות במראה הפנטסטי שלה אבל מבחינה דינמית היא כבר מעבר לימי הזוהר ומחירה אינה מוצדק - לפחות עבור מי שהנאה מנהיגה ממוקמת אצלו בראש סדר העדיפויות.
את ה-RS4 אי אפשר שלא לאהוב, כמו את ה-RS6 החזקה-מהירה-יקרה ממנה. אין כמו מכונית משפחתית רב-שימושית שמסוגלת לקחת את כל החבורה לארוחה משפחתית בצפון בשישי, שמאפשרת ללהיות מהיר ממרבית מכונית הספורט הטהורות בכביש מפותל בשבת לפנות בוקר ואחר כך מכילה בלי בעיה את הגלשן בדרך לים. ולכן עוד יותר חבל שהיבואנית מעדיפה לשמור על תג-מחיר נמוך בכמה עשרות שקלים מהמחיר הגבוה ממילא, במקום לצייד אותה בכל מה שנחוץ מראש. פספוס לטעמנו - זו RS4, לא A4.