בקצרה:
  • רנו החליטה לשווק את הארקנה ה"רוסי" גם במערב אירופה ובישראל
  • ישתחל מאמצע 2021 בין הקדג'אר הקומפקטי לקוליאוס הגדול יותר
  • ישווק כאן עם מנועי טורבו-בנזין או היברידי ובמחיר של כ-160 אלף שקל
וישמחו המונים: כדי להסיר ספק, הארקנה אינו דגם חדש. רנו חשפה אותו לפני כשנתיים בתערוכת מוסקבה, כדגם לשוק הרוסי בלבד - שם הוא גם מיוצר. כעת הוחלט שם - כנראה במסגרת השינויים הדרמטיים שעוברים על המותג הנאלץ להתייעל ולחזור לרווחיות - למכור אותו גם במערב אירופה. לשם, וגם אלינו, הוא צפוי להגיע מפס ייצור בדרום קוריאה דווקא.
כבסיס משמשת פלטפורמת CMF המודולארית-מודרנית של קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי, כאן עם בסיס גלגלים של 272 ס"מ. לשם השוואה, זה ארוך ב-1.5 ס"מ מהקוליאוס - רכב הפנאי הגדול ביותר של היצרנית כיום. הוא קצר ממנו ב-10 ס"מ (457 ס"מ), צר ממנו ב-2 ס"מ (182 ס"מ) ונמוך בלא פחות מ-9.5 ס"מ (157 ס"מ) לטובת האפקט הוויזואלי כמובן. תא המטען מכיל 513 ליטר בגרסה הרגילה, 438 ליטר בהיברידית שם נתפס חלק מהנפח על-ידי רכיבי המערכת הנ"ל.
שימו לב, בלי דיזל: פרט מידע שעשוי להפתיע אתכם, זהו דגם חדש ראשון שמציגה רנו באירופה בשנים האחרונות שאינו כולל גרסת דיזל. מה כן? המנוע הפופולארי ביותר בקונצרן כיום (וכנראה אחד הנמכרים בעולם) הוא ה-1.33 ליטר, ארבעה צילינדרים ומגדש פרי הפיתוח המשתוף בין רנו לדיימלר (מרצדס), והוא יוצע כאן בשתי רמות הספק: 140 או 160 כ"ס. בשני המקרים עם תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. בנוסף תשולב בו יחידה היברידית - בה מצוידת גם הקליאו הנוכחית - עם מנוע 1.6 ליטר בנזין וצמד מנועים חשמליים, ו-140 כ"ס בסך הכל.
העיקר העיצוב: החזית היא המוכרת של דגמי רנו, בעוד האחוריים והצללית מזכירים שלא במקרה את אלו של ב.מ.וו X4. הפנים דומה עד זהה לפרקים לקפצ'ור עם בורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע גדול ("9.3) הכולל מערכת מצלמות היקפיות. ביצרנית מבטיחים כי בשונה מהמקובל, מרחב המחיה ליושבים מאחור לא הוקרב על מזבח העיצוב. נראה. כל מערכות הבטיחות המוכרות של היצרנית יוצעו כאן, לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתראת שטחים מתים.
מה אנחנו חושבים: הארקנה עשוי להתגלות כבינגו עבור רנו בכלל וקרסו בפרט, בעיקר בכל הנוגע למהלכים שיווקיים בשנים האחרונות. עם מראה מסובב ראשים, טכנולוגיה מתקדמת יחסית, מנועים חסכוניים ובעיקר תג-מחיר ידידותי (יחסית), הוא בהחלט יכול להתגלות כהצלחה מסחררת.